۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۴۲۶۵۵
استاد حوزه علمیه کرمان:

جمهوری اسلامی اختصاص به طبقه خاصی ندارد/ قاچاق بلای جان تولید است

حجت الاسلام صفورایی با اشاره به حرکت کلی جمهوری اسلامی در محرومیت زدایی و تامین معیشت مردم، گفت: جمهوری اسلامی اختصاص به طبقه خاصی ندارد و حل مشکلات مردم و بهبود معیشت وظیفه جمهوری اسلامی است.
قاچاق کالا

حجت الاسلام ابراهیم صفورایی، استاد حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به نقش دولتها در بهبود مشکلات جامعه و معضلات اجتماعی، گفت: ماهیت نظام دینی بر مردم سالاری است و سر فصل حکومت اسلامی خدمت به مردم و بهبود اوضاع اجتماعی است.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره)در باب حکومت دینی، افزود: در اسلام دین از سیاست جدا نیست و اداره کشور از اختصاصات ولی فقیه است.

 

وی با اشاره به حرکت کلی جمهوری اسلامی در محرومیت زدایی و تامین معیشت مردم، تاکید کرد: جمهوری اسلامی اختصاص به طبقه خاصی ندارد و حل مشکلات مردم و بهبود معیشت وظیفه

جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام صفورائی خطاب به دولت گفت: دولت باید برای معیشت مردم فکر کند و با برنامه جلو برود.

 

وی اقتصاد مقاومتی را بهترین برنامه در راستای بهبود مشکلات اجتماعی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی بر خلاف اقتصاد ریاضتی است و می توان براساس آن و با بهره‌گیری از توان داخلی مشکلاتی چون بیکاری و فقر را کاهش دهیم.

 

این کارشناس مسایل مذهبی به تشریح اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: نتیجه اقتصاد مقاومتی درون سازی اقتصاد و مقاوم سازی نظام مالی و اقتصادی کشور است.

 

وی تاکید کرد: تکیه به توان داخلی تنها فصل اقتصاد مقاومتی نیست؛ بلکه عواملی چون صرفه جویی، پرهیز از اسراف و مبارزه با قاچاق نیز کمک به اجرای این جهاد اقتصادی خواهند کرد.

 

استاد حوزه علمیه کرمان به تشریح اوضاع جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی اقتصاد است و جنگ امروز جنگ اقتصادی است.

 

وی با اشاره به نعمت اقتصاد مقاومتی، گفت: در این عرصه سلاح دشمن تحریم است و راه مقابله با آن تنها اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام صفورایی با انتقاد از عملکرد مسؤولان، تاکید کرد: متاسفانه در این جنگ اقتصادی نگاه برخی از مسؤولان به بیرون و غرب است و برخی از آنان هیچ اعتقادی به ظرفیت درونی و توان داخلی ندارند.

 

وی گفت: همین قرار دادهای مضر خارجی و حضور بی نتجه تاجران کشورهای غربی نشان از این دارد که مسؤولان دولتی توجهی به توان داخلی ندارند و عمده نگاه آنان به خارج است.

 

این استاد حوزه علمیه قاچاق را بلای جان تولید داخلی دانست و گفت: نتیجه قاچاق فقر، بیکاری و تعطیلی تولیدیهای داخل است.

 

حجت الاسلام صفورائی در پایان خطاب به مسؤولان، گفت: در نظام دینی مسؤولان تافته جدا بافته ای از مردم نیستند؛ بلکه مسؤولان باید از بدنه مردم  باشند و مشکلات و معضلات اجتماعی به ویژه گرانی را به شکل عینی درک کنند./9701/302/ب3

 

 

ارسال نظرات