۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۴۲۷۵۴
مدیرکل امور بانوان چهارمحال و بختیاری:

نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیبهای اجتماعی غیرقابل انکار است

مدیرکل امور بانوان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: با تعامل بین دستگاهها و برنامه ‌ریزی به ویژه در آموزش و پرورش می ‌توان از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.
فاطمه دوستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، فاطمه دوستی، مدیرکل امور بانوان چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در همایش حمایت ‌های روانی اجتماعی، توسعه پایدار در شهرکرد اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه 2 ماده قانونی 230 و 227 به موضوع زنان پرداخته شده بود اما این برنامه‌ ها متأسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

 

وی افزود: با آغاز کار دولت یازدهم در قالب ماده 230 برنامه پنجم توسعه تفاهم‌نامه‌ هایی منعقد شد که استان ما نیز در حوزه کاهش آسیب ‌های اجتماعی، سلامت و آموزش تفاهم نامه ‌هایی را با دستگاه‌های اجرایی منعقد کرده است.

 

مدیرکل امور بانوان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امنیت خانواده ‌ها در ماده 227 برنامه پنجم توسعه مطرح شده که به زودی این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی می ‌شود.

 

این مقام مسؤول از تدوین سند ملی حقوق کودک در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کودکان به ویژه دختران این سند تدوین و دستورالعمل ‌هایی برای دستگاه‌ های اجرایی با عنوان حقوق کودک ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت ما را دختران تحصیل کرده تشکیل داده ‌اند، گفت: با تحقیقات انجام شد در استان چهارمحال و بختیاری 200 هزار دختر وجود دارد که در راستای ایجاد اشتغال و تحصیل آن‌ها باید تدابری اندیشیده شود.

 

دوستی با بیان اینکه در جامعه امروز دختران ما در معرض آسیب هستند، تصریح کرد: در جامعه ما فرار دختران از منزل وجود دارد که باید بپذیریم پیشرفت تکنولوژی و توسعه شبکه‌ های مجازی سبب ترویج فرهنگ بیگانه در کشور شده است و دختران را در مقابل خانواده قرار داده است.

 

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی ادامه داد: با تعامل بین دستگاهها و برنامه ‌ریزی به ویژه در آموزش و پرورش می ‌توان از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

 

فرزاد رحیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش تصریح کرد: با توجه به گسترش دامنه ارتباطات و توسعه شبکه‌ های مجازی دختران ما در شرایط حساسی قرار گرفته‌اند که ممکن است در این فضاها آسیب‌هایی به آنها وارد شود.

 

وی با بیان اینکه میزان حساسیت و بروز عاطفه در دختران بیشتر است، خاطرنشان کرد: این ویژگی یکی از معضلات بارز در جامعه است که می ‌تواند آسیبهای اجتماعی را افزایش دهد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: هر چه سرعت تغییر و تحولات فرهنگی در جامعه بیشتر شود میزان آسیبهای اجتماعی در جامعه برای دختران ما افزایش می ‌یابد.

 

رحیمی با بیان اینکه دختران ما همیشه دنبال آرامش هستند، ادامه داد: برخی از دختران در سن بلوغ در فضاهای مجازی به دنبال آرامش خود هستند که خانواده‌ها باید به این مسائل بیشتر توجه کنند.

 

به گزارش رسا در پایان این مراسم با حضور خادمان امام رضا(ع) فضا کاملا معنوی و دلها روانه بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان شد./9457/203/ب3

ارسال نظرات