گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي تنها به چاپ بنر ختم نشود/ لزوم ورود جدي نخبگان و مبلغان در فرهنگ سازي اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علي رئوفي امروز سه شنبه در نخستین جلسه كارگروه آموزش، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي استان هرمزگان، گفت: هدف اقتصاد مقاومتي آن است كه كشور را در شرايط تحريم و فشار، پويا و غير قابل نفوذ كنيم.
وي در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي در اين باره، افزود: اقتصاد مقاومتي به معناي كشيدن حصار دور تا دور خود نيست بلكه به معناي آن است که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید اقتصاد كشور بالنده و شكوفا باشد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان افزود: وظیفه همه ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، نگه داري کنیم و اين امر یکی از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است.
وي ادامه داد: گفتمان اقتصاد مقاومتي در جامعه نبايد تنها به چاپ و نصب بنر هاي تبليغي در مناطق مختلف شهري و بيلبوردها ختم شود و اين فرهنگ در جامعه بايد به صورت عيني و در عمل براي همگان تبيين شود تا آحاد افراد جامعه درك و بينشي از اين گفتمان كارآمد دست يابند و اثرات اين گفتمان را به صورت بارز در زندگي خود لمس كنند.
رئوفي در ادامه به نقش رسانه ها به ويژه صدا و سيما در آموزش، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي به عنوان يك گفتمان واحد اشاره كرد و در اين باره خاطر نشان كرد: رسانه ها به ويژه صدا و سيما مي تواند در ساعات پر بيننده با دعوت از اساتيد دانشگاه ها، كارآفرينان و افراد موفق در زمينه اقتصاد مقاومتي و همچنين توليد مستند هاي فاخر در زمينه اقتصاد مقاومتي در مسير فرهنگ سازي اين گفتمان گام بردارد.
وي گفت: رسانه ها درباره مديريت مصرف در زندگي، توجه به توليدات داخلي، استفاده بهينه از امكانات ، مديريت زمان و توسعه فرهنگ كار آفريني در جامعه بيش از پيش نقش ايفا كنند تا در زمينه دست يابي به اهداف از پيش تعيين شده اقتصاد مقاومتي به نتايج مطلوب برسيم و از هدر رفتن فرصت ها و زمان جلوگيري كنيم.
رئيس كارگروه آموزش، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي استان هرمزگان در ادامه به نقش مهم جامعه دانشگاهيان و آموزش و پرورش در زمينه آموزش، فرهنگ سازي و گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و بيان داشت: متوليان اين دو حوزه از ظرفيت هاي خود براي معرفي هر چه بيشتر اقتصاد مقاومتي در بين دانشجويان و دانش آموزان براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده اقدام كنند.
رئوفي اظهار داشت: معرفي چهره هاي موفق در عرصه اقتصاد مقاومتي كه با كمترين امكانات موفق به كار آفريني و ايجاد اشتغال پايدار در كشور و استان شده اند يكي ديگر از مولفه هاي مهم معرفي فرهنگ اقتصاد مقاومتي در جامعه است و نقش رسانه ها به ويژه رسانه ملي در معرفي چهره هاي موفق بسيار مهم است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان اضافه كرد: ائمه جمعه استان، نخبگان، امامان جماعت، فرهنگيان و ساير اقشار تاثيرگذار جامعه در معرفي و گفتمان سازي فرهنگ اقتصاد مقاومتي در بين اقشار مختلف جامعه كه از تاكيدات و خواسته هاي هميشگي رهبر معظم انقلاب از مسؤولان است به صورت جدي وارد صحنه شوند.
رئوفي افزود: مديران دستگاههاي اجرايي استان نيز در زمينه آموزش، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي به عنوان يك گفتمان واحد در جامعه اقدام و عمل كنند./203/851/ب1