۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۳۲۶۶
با معرفی نفرات برتر؛

یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا به کار خود پایان داد

یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) امروز با معرفی نفرات برتر در ساری به کار خود پایان داد.
جشنواره امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سيدعباس صالحي، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز در مراسم اختتامیه يازدهمين جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(ع) در ساری از مازندران به عنوان ملجأ و مأمن آل پیامبر(ص) یاد کرد و گفت: سیره علوی و رضوی در این سرزمین و میان مردم این دیار ریشه دارد.

صالحی با بیان این که امام رضا(ع) ملجاء و پناهگاه مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ بوده است، افزود: هویت ایرانی کشورمان به دلیل وجود امام رضا(ع) در این کشور است.

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) شناسنامه و سند هویت تاریخی ایران اسلامی است، گفت: همه ایرانیان اعم از شیعه و غیرشیعه مدیون امام رضا(ع) هستند و این امام رئوف همچون نوری سراسر ایران را روشن کرده است.

صالحی به مسأله ولایتمداری ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مردم کشورمان به برکت وجود امام رضا(ع) مردمی ولایتمدار بوده و هستند، ادامه داد: سیره عملی هشتمین امام شیعیان باید به خوبی در میان نسل جوان تبیین و تشریح شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) در ایران موجب افتخار و سربلندی ملت است، تصریح کرد: باید در تلاش باشیم تا بهره ارزنده ای از این داشته های گرانقدر برای خود فراهم کنیم.

صالحی با بیان این که وجود حرم امام رضا(ع) به عنوان افتخاری ارزنده برای ما ایرانیان است، ادامه داد: در سال میلیون ها ایرانی وظیفه خود می دانند که به پاس این نعمت الهی به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شوند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با بیان این که 17 هزار نسخ خطی ایران که عظیم ترین مجموعه قرآنی است به برکت امام رضا(ع) ماندگار شده، ادامه داد: کتابخانه آستان قدس منبع ماندگار بخش اعظمی از هویت میراث مکتوب ایران محسوب می شود.

صالحی با بیان این که ما ایرانیان در حوزه دانش مدیون امام رضا(ع) هستیم، گفت: همچنین در حوزه ایمان افزایی امام رضا(ع) نقش بسزایی در بین ایرانیان داشته است.

احد جاوداني، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نیز در این مراسم، گفت: مازندران از ظرفيت خوبي براي برگزاري  و ميزباني جشنواره هاي فرهنگي و هنري به وي‍ژه جشنواره هاي منتسب به خاندان نبوت(ص) برخوردار است.

وی با بيان اينكه دبيرخانه اين جشنواره در سه بخش ملي، بين المللي و بومي 137 هزار و 791 نامه دريافت کرده است، افزود: 817 نامه از اين تعداد به بخش بين الملل، 268 نامه به بخش حديث رضوي اختصاص داشته است.

جاوداني به 387 نامه رسيده در بخش بومي جشنواره يازدهم اشاره كرد و ادامه داد: همچنين 136 هزار و 319 نامه به بخش ملي شامل كودكان، نوجوانان و بزرگسالان رسيده است.

وي با اشاره به اينكه آثار برگزيده جشنواره يازدهم در كتابي با عنوان نجواي دل چاپ مي شود، اظهار داشت: سال گذشته از حيث داوري آثار، جمعيت استقبال شده و اثرگذاري جشنواره در بين اقشار مختلف جامعه استان مازندران موفق به كسب رتبه اول جشنواره هاي رضوي درسطح كشور شد.

مدیر کل ارشاد مازندران با بيان اينكه بسياري از نامه هاي رسيده ايده هاي زيبا و پسنديده به هنرمندان براي توليد فيلم و تئاتر مي دهد، افزود: امسال علاوه بر رتبه هاي برتر تعدادي از نامه ها نيز به عنوان شايسته تقدير معرفي مي شوند./950/202/ب2

ارسال نظرات