۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۴۳۲۷۹
با محوریت محتوا در تولید؛

چهارمین همایش آسیب­‌شناسی بازی­‌های رایانه‌­ای برگزار شد

چهارمین همایش آسیب­‌شناسی بازی­‌های رایانه‌­ای با محوریت محتوا در تولید، با همکاری سازمان بسیج رسانه استان قم و انجمن سواد رسانه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در قم برگزار شد.
همایش آسیب­‌شناسی بازی­‌های رایانه‌­ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین همایش آسیب­شناسی بازی­های رایانه­ای با محوریت محتوا در تولید، در سالن همایش های قدس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم با همکاری سازمان بسیج رسانه استان قم و انجمن سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد.

در این نشست با حضور و سخنرانی مهندس هادی اسکندری معاون فرهنگی بنیاد ملی بازیهای رایانهای کشور، حجت الاسلام عباس محمد کهوند، کارشناس فضای مجازی و صمدی دبیر همایش آسیب­شناسی بازی­های رایانه­ای انجام شد.

در ابتدای این همایش، صمدی به بیان اهداف برگزاری سلسله نشست های آسیب شناسی فضای مجازی پرداخت و گفت: این سسله نشست ها با هدف حضور مؤثر طلاب و روحانیان در عرصه تولید محتوا در فضای مجازی و بازیهای رایانهای برگزار میشود.

وی با ابراز تأسف از اینکه بازیهای رایانه ای ایرانی بدون محتوای مناسب است، گفت: برای تولید یک بازی رایانه­‌ای میلیاردهای تومان هزینه می شود، اما به ندرت بازی تولید می­شود که با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی همخوانی داشته باشد، بلکه بسیاری از بازیهای تولید شده بی محتوا و ترویج کننده فرهنگ غرب در کشور است.

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با تهاجم فرهنگی اشاره و بیان کرد: متأسفانه مسؤولان تا کنون در عرصه فضای مجازی و تولید بازیهای رایانه ای فعالیت فرهنگی مناسبی در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب انجام نشده است

بر اساس این گزارش، اسکندری درباره کاربران بازی ها رایانه‌ای در ایرانی گفت: 23 میلیون نفر در ایران کاربران بازیهای رایانه ای هستند و این کاربران حداقل هفتهای یک ساعت زمان خویش را به انجام بازی میگذرانند.

وی به بررسی علل گرایش جوانان به بازیهای رایانه ای اشاره و ابراز کرد: نداشتن سرگرمی جایگزین، پرکردن زمان­های تنهایی، ارازن و در دسترس بودن این بازیها از مهمترین علل گرایش جوانان به این بازی­های است.

وی با بیان اینکه برخی از نیروهای انقلاب در عرصه تولید بازیهای رایانه­ای موضع تند و منفعلانه دارند، گفت: بسیاری از مسؤولان از بنیاد ملی بازی های رایانه­ای برخورد با تمام بازیها و در مرحله بعد برخورد یا جمع آوری بازیهای غیر مجاز داشتهاند؛ در حالی  هیچ مسؤولی در خواست تولید محتواسازی این بازی­ها را  از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نکرده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام کهوند به آسیب­شناسی بازی­های رایانه­ای پرداخت و عنوان داشت: حوزه­های علمیه عهدهدار علوم انسانی و اسلامی در کشور نبوده است و این مسأله سبب شده است که در عرصه تولید محتوا در علوم انسانی، فضای مجازی و بازهای رایانهای دچار آسیب‌های جدی شویم.

در بخش دیگری از این همایش از همسر شهید علوی شهید مدافع حرم تجلیل شد؛ همسر این شهید در سخنان کوتاهی گفت: خادمی حرم حضرت معصومه(س)، پایبندی به اقامه نماز اول وقت و خوش اخلاقی در خانواده از ویژگی منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب بوده است.

 در بخش پایانی این همایش از بازی رایانه ای نگین قم رونمایی شد./998/پ202/ی

ارسال نظرات