۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۴۳۲۸۴
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد تأکید کرد؛

ضروت آموزش مهارت گفت و گو به فرزندان/کتاب زندگی به دختران هدیه دهیم

استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان این که لازم است مادران، مهارت گفت و گو را به فرزندان خود آموزش دهند، گفت: همان گونه برای دختران ویترین ظرف تهیه می کنیم، چه خوب است که کتابخانه ای کوچک برای آنها تدارک ببینیم و کتاب زندگی به آنها هدیه دهیم.
مهارت زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم احمدی پارسا، استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد امروز در نشست تفسیر که در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه شمیم خانواده برگزار شد به تفسیر سوره حجرات پرداخت.
 

وی با اشاره به آیه «وَ اعْلَمُوا أَنَّ فيکُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ يُطيعُکُمْ في‏ کَثيرٍ مِنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ وَ لکِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْکُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ في‏ قُلُوبِکُمْ وَ کَرَّهَ إِلَيْکُمُ الْکُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ أُولئِکَ هُمُ الرَّاشِدُونَ»، افزود: خداوند متعال ایمان را محبوب ما قرار داده است، آیا برای این که محبوب ما شده است، از خدا شکر گزاری کرده ایم؟
 

این استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد به اهمیت فراگیری مهارت همسرداری اشاره کرد و گفت: مادران باید مهارت همسرداری را به دختران ما آموزش دهند و متاسفانه داشتن این مهارت در بین دختران ما کمرنگ شده است و مورد توجه قرار نمی گیرد، درصد بالایی از آمار طلاق بخاطر این مساله است.
 

اهمیت آموزش مهارت گفت و گو به فرزندان
احمدی پارسا افزود: لازم است مادران، مهارت گفت و گو را به فرزندان خود آموزش دهند؛ همان گونه برای فرزندان ویترین ظرف تهیه می کنیم، چه خوب است که کتابخانه ای کوچک برای آنها تدارک ببینیم و کتابهای زندگی که نیاز اوست تهیه کنیم.
 

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: کتابهایی درباره مهارت ارتباط با همسر، چگونگی فرزنداری و تربیت فرزند. اگر ما کم کاری کنیم در روز قیامت باید جوابگو باشیم و فرزندان ما حق دارند گله کنند. مادران باید ببینند چگونه الگویی برای فرزندان خود بودند.
 

وی با اشاره به آیه «فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ نِعْمَةً وَ اللَّهُ عَليمٌ حَکيمٌ، آرى، این موهبت ها به مؤمنان داده شد تا براى آنان از جانب خدا فضل و نعمتى باشد، و این عنایت ها بى مورد و گزاف نیست، بلکه خدا به شایستگانِ فضل و نعمت آگاه و کارهاى او از روى حکمت است.»، ابراز کرد: این که خداوند ایمان را محبوب دل ما قرار داده است، فضل و نعمت است و در مقابل آن باید شگرگزار باشیم.
 

اعضای بدن را در راه رضای خداوند استفاده کنیم
این استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد به اهمیت شکر گزاری نعمتها اشاره کرد و گفت: شکر اعضای بدن این است که آنها را در راهی که مورد رضایت خداوند است، استفاده کنیم؛ به طور نمونه شکر پا این است که در محافل و مجالسی شرکت کنیم که مورد رضای خداوند است و در مجالس گناه شرکت نکنیم.

 

احمدی پارسا افزود: شکر زبان این است که تهمت و غیبت نکنیم و این مهم را فراموش نکنیم که اعضا و جوارح ما روز قیامت سخن می گویند./1309/202/ب2

ارسال نظرات