۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۴۳۳۴۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

بد حجابی عامل طلاق و تزلزل در بنیان خانواده ها است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از بنیان خانواده ها با بدحجابی و نفوذ فکری دشمن متلاشی شد، گفت: متأسفانه برخی از افراد جامعه با گرایش به سمت بی حجابی و بدحجابی آب به آسیاب دشمن می ریزند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام محمد کاکلیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دوره آموزشی مهارت های ارتباط مؤثر دراین شهرستان با اشاره به موضوع حجاب گفت: منظور از حجاب، همان پوشش اسلامی به معنای پوشانیدن همه بدن به‌جز مواردی است که در شرع بیان‌شده است.
وی بر اساس این تعریف مطرح شده از حجاب و مصادیق آن، افزود: با این تعریف مفهوم بدحجابی و مصادیق آن روشن‌تر می‌شود و به عبارتی دقیق‌تر، استفاده از لباس‌ها و تن‌پوش‌های تنگ و کوتاه، بارنگ‌ها و نقش‌های محرک و آرایش‌های غلیظ و افراطی، که اغلب با گفتار و رفتار تحریک‌آمیز همراه است و نیز بعضاً استفاده از چادرهای نازک و بدن‌نما در برابر نامحرم، از مصادیق بدحجابی به شمار می‌آیند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به این‌که حجاب یک حق الهی است، تصریح کرد: شبهه‌ای که در ذهنیت بعضی از افراد وجود دارد این است که تصور می‌کنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده برای او به وجود آورده و حجاب را نشانه ضعف و محدودیت زن می‌داند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: راه‌حل و پاسخ به این شبهه در بینش قرآن کریم است که زن باید کاملاً درک کند حجاب او تنها مربوط به خود او و خانواده‌اش نیست، بلکه حجاب زن، یک حق الهی است.

حجت الاسلام کاکلیان با بیان این‌که حرمت زن اختصاص به خود زن، شوهر و خانواده‌اش ندارد بلکه حرمت زن به عنوان حق‌الله مطرح است و خدای سبحان، زن را با سرمایه رقت و عاطفه آفرید که معلم عاطفه باشد، اظهار داشت: هر جامعه‌ای که این درس رقت و عاطفه را ترک کند و به دنبال غریزه و شهوت برود، به همان فسادی مبتلا می‌شوند که در غرب ظهور کرده است.

وی حجاب را مایه سربلندی و افتخار بشر دانست و با بیان این که یکی از شیوه های استبداد و تسلط بر جهان که از سوی مستکبران و زورگویان عالم در حال انجام است، سست کردن مقوله حجاب و عفاف در بین ملت ها است، افزود: بی شک کم رنگ شدن و از بین رفتن عفاف و حجاب در میان جوامع موجب از هم پاشیدگی خانواده خواهد شد.

حجت الاسلام کاکلیان با بیان این که بسیاری از بنیان خانواده ها با بدحجابی و نفوذ فکری دشمن متلاشی شد، اضافه کرد: متأسفانه برخی از افراد جامعه با گرایش به سمت بی حجابی و و بدحجابی آب به آسیاب دشمن می ریزند.

وی خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: ناهنجاری‌های بدحجابی و بی‌عفتی به عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصمیم‌های غلط، رفتاری‌های غیر مدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی به یقین در رشد این آسیب اجتماعی بی‌تأثیر نبوده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) در ستایش این عنصر و مربی جامعه می‌فرماید: «بهترین فرزندان شما دخترانند» و این نشانه اهمیت فوق‌العاده بالا و جایگاه بلند زن در جامعه است که هم‌شأن پیامبران الهی که همان تربیت انسان‌ها است، مطرح می‌شود.

حجت الاسلام کاکلیان با اشاره به نقش والای زن در جامعه اسلامی، گفت: تربیت انسان کامل افتخار بزرگی است که آن را خداوند تبارک‌ و تعالی به عهده زن و در کنار پیامبران الهی قرار داده است، نه‌ تنها او مربی جامعه است بلکه همه انبیاء و امامان و سفرای الهی، از دامن زن به‌سوی الی الله پرکشیده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضایل و مناقب حضرت معصومه(س) به‌ عنوان کریمه اهل‌بیت(ع) و امام رضا(ع)، تصریح کرد: وجود این دو بزرگوار در ایران اسلامی باعث رزق، روزی، پیشرفت دین، علم و برافراشته شدن ایران اسلامی در کل جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در طول تاریخ پرفراز و نشیب اسلام زنان مختلفی می‌توانند اسوه و الگویی برای بانوان ما باشند که دین‌داری، ساده زیستی، عفت و رعایت اصول اخلاقی ازجمله ویژگی‌های حضرت معصومه(س) است که می‌تواند الگویی برای دختران و بانوان ما باشد.

حجت الاسلام کاکلیان با بیان این‌که این بانوی فداکار همراه شفیق حضرت امام رضا(ع) بوده است، اظهار کرد: حضرت امام رضا(ع) آن‌چنان عشق و دلدادگی به خواهر خود داشته است که حتی در بیان فضایل و کرامات او سخن‌ها و احادیث گفته است.

استاد حوزه علمیه گفت: امروز باید قدر این سرمایه عظیم و معنوی را بدانیم و با تبعیت شایسته از مسیر این بانوی بزرگ اسلام که همان راه و مسیر اسلام است سعادت و خوشبختی را بهتر و پررنگ‌تر از گذشته رقم بزنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات