۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۴۳۷۵۰
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

کمرنگ شدن فرهنگ توجه به زیردستان دوری از اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب کرمانی با اشاره به توجه زیاد امام رضا(ع) به زیردستان گفت: متأسفانه امروز در جامعه ما این نگاه برعکس است و افراد در مسائل مادی به تجمل‌گراها و در مسائل معنوی نیز افراد پایین تر از خود را دیده و به اعمال خود راضی می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا موسوی‌نسب کرمانی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: اساسا وجود انبیاء و اولیاء الهی برای هدایت و جهت دهی خواسته های افراد جامعه به سمت تعالی، رشد و کمال انسان ها است و امامان همواره خواسته اند دانش بشر از محدوده مسائل خاکی و مادی به مسائل الهی اوج بدهند.

تلاش انبیاء و اولیاء برای جهت دهی رفتارها

عضو هیأت علمی گروه اخلاق مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: انبیاء و اولیای الهی ارزشمند ترین معارف و علوم نافع را به بشر آموزش داده اند و تمام همت خود را برای جهت دهی به اهداف، گرایش ها مادی و دنیوی انسان ها به سمت کمالات معنوی و روحانی به کار برده اند.

وی با اشاره به توجه زیاد امام رضا(ع) به زیردستان ابراز داشت: در روایتی امام رضا(ع) می فرماید: «اگر کسی می خواهد به مقان خشنودی خداوند قرار بگیرد باید در مسائل مادی به زیردستان و در مسائل معنوی به افراد بالاتر از خود نگاه کنند»؛ اما متأسفانه امروز در جامعه ما این نگاه برعکس است و افراد در مسائل مادی به تجمل گرا ها و در مسائل معنوی نیز افراد پایین تر از خود را دیده و به اعمال خود راضی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب کرمانی با تأکید بر برکات زیاد علمی امام رضا(ع) عنوان کرد: وقتی حضرت با اصرار حکومت وقت مجبور شد به ایران بیاید از شهرهای مختلف می کردند و مردم در طول مسیر به حضور ایشان می رسیدند و از بیانات علمی ایشان بهره می گرفتند که نهایت آن حدیث معروف سلسلة الذهب در نیشابور است که آن چه به زندگی انسان جهت می دهد اخلاص و برای خدا بودن است.

وی تأکید کرد: برکات وجودی امام رضا(ع) در این سفر آن قدر زیاد بود که در برخی از مکان های قدم گاه امام رضا(ع) نیز ثبت شده و امروز زیارت گاه مردم شده است؛ تشعشعات بارگاه نورانی ایشان نیز امروز سراسر جهان فراگرفته است.

اهمیت مردم به بارگاه امام رضا(ع)

وی ادامه داد: برکات امام رضا(ع) امروز هم جاری است به گونه ای که مردم از سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر به بارگاه نورانی ایشان مشرف می شوند و از شمع وجود ایشان استفاده می کنند؛ در روایات ما زیارت امام رضا(ع) هم ردیف با زیارت امام حسین(ع) بیان شده است و دلیل این که زیارت ایشان حج فقرا نامیده شده این است که حج مظهر خدا است و انسان کامل نیز مظهر خداوند است، بنابراین حج چیزی جز درک مقام امام نیست./1330/ت303/س

ارسال نظرات