۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۴۴۵۷۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در قزوین:

خدام مساجد نقش مهمی در نوع برخورد با نمازگزاران و جوانان در مساجد را دارا هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اهمیت نقش مساجد در استان گفت: خدام مساجد که به نوعی به سازمان اوقاف و امور خیریه وابسته هستند نقش مهمی در نوع برخورد با نمازگزاران و جوانان دارند که باید برای جذب جوانان به مساجد آموزشهای لازم داده شود.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین گفت: دید و نگاه به مجموعه اوقاف در موضوعات مالی و پشتیبانی‌ مادی بوده این در حالی است که چند موضوع در مجموعه اوقاف به عنوان مزیت وجود دارد و مجموعه اوقاف از ظرفیتهای دیگری برخوردار است که می‌توان در این زمینه گامهای بزرگی برداشته شود.

حجت الاسلام عادل ابراز کرد: حوزه اعتبارات و بودجه مجموعه اوقاف در سه دسته قرار دارد که یک مورد آن اعتباراتی است که برای احداث و توسعه مساجد استان اختصاص داده می‌شود که این اعتبارات از اعتبارات استانی و اعتبارات ملی بوده و در اختیار مساجد قرار داده می‌شود که این اعتبارات اختصاص یافته نسبت به سالهای گذشته قابل توجه نبوده است.

این کارشناس دینی در ادامه افزود: اعتبارات حاصل از موقوفات عام است که مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی از موارد اعتبارات مجموعه اوقاف بوده، این درحالی است که ظرفیتهای دیگری در مجموعه اوقاف وجود دارد که اهمیت آن از موضوعات مالی بیشتر است.

وی اضافه کرد: اعتباراتی که خاص بعضی از مساجد است و به عنوان رقبات مسجد بوده، به طوری که بعضی از مساجد رقبه و مغازه دارند که باید درآمد حاصل از آنها در مساجد استفاده شود.

این استاد حوزوی عنوان کرد: یکی از ظرفیتهای مساجد هیأت امناء مساجد است که نقش اصلی و محوری مدیریت مسجد، جذب جوانان در مسجد، ارائه راهکارها و شیوه‌های مناسب برای جذب دارند.

این استاد مذهبی با اشاره به ظرفیتهای مساجد اظهار کرد: یکی از ظرفیتهای مساجد هیأت امناء مساجد است که نقش اصلی و محوری مدیریت مسجد، جذب جوانان در مسجد، ارائه راهکارها و شیوه‌های مناسب برای جذب را دارا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه استان تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در 9 امامزاده و بقاع متبرکه شهر قزوین برگزار می‌شود که از این تعداد در 5 امامزاده اقامه نماز صبح برپا است.

 

خدام مساجد نقش مهمی در نوع برخورد با نمازگزاران و جوانان در مساجد را دارا هستند

وی در پایان گفت: خدام مساجد که به نوعی به سازمان اوقاف و امور خیریه وابسته هستند نقش مهمی در نوع برخورد با نمازگزاران و جوانان دارند که باید برای جذب جوانان به مساجد آموزش داده شود./853/302/ب3

 

ارسال نظرات