۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۴۴۸۱۴
سرپرست حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

آغاز ساخت ساختمان جدید مدرسه علمیه برادران دورود

سرپرست حوزه های علمیه لرستان گفت: در جهت برطرف شدن مشکلات آموزشی و رفاهی مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع برای ساخت این مدرسه تهیه شده و عملیات ساخت آغاز شده است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت مدرسه علمیه دورود در سطح یک، بیان داشت: هم اکنون بیش از 100 طلبه در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی(ره) مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به کمبود فضای اداری، آموزشی و بهداشتی در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی(ره) شهرستان دورود، افزود: امکانات موجود پاسخگوی نیازهای طلاب نیست.

سرپرست حوزه های علمیه لرستان بیان داشت: در جهت برقراری امکانات رفاهی طلاب هر مدرسه ای نیازمند فضای اداری، آموزشی، نمازخانه، کتابخانه، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.

وی در ادامه اظهار داشت: در جهت برطرف شدن مشکلات آموزشی و رفاهی طلاب و بالا بردن ظرفیت پذیرش در مدرسه علمیه برادران دورود زمینی برای ساخت ساختمان جدید مدرسه تهیه شده است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: این زمین به مساحت 6 هزار متر مربع از تعاونی مسکن نیروهای مسلح خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه ساخت مدارس علمیه از بخش عمرانی مرکز مدیریت تهیه می شود، یادآور شد: ساخت مدارس علمیه نیازمند حمایت خیران است.

سرپرست حوزه های علمیه لرستان در ادامه با اشاره به پیگیری امام جمعه دورود در جهت ساخت ساختمان جدید این مدرسه علمیه، بیان داشت: امید است با حضور پررنگ خیران و حمایت حوزه در جهت ساخت مدارس شاهد رشد و گسترش مدارس در مناطق مختلف استان باشیم.

حجت الاسلام موسوی ساخت مدارس و توجه به زیرساختها را امری مهم و ضروری خواند که نیاز جامعه امروز است.

شایان ذکر است، مدرسه علمیه آیت الله بروجردی شهرستان دورود در سال ۱۳۳۲ به همت حضرت آیت الله بروجردی(ره) تأسیس شده است./9459/303/ب2

ارسال نظرات