۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۴۵۳۲۸
آیت الله جنتی:

حزب الله قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را در هم شکست/ اشرافیت و بی تفاوتی با اسلام سازگار نیست

ریيس مجلس خبرگان رهبري با تبيين نقش انقلاب اسلامي ايران در احياي اسلام گفت: پيش از انقلاب اسلامي، اسلام در انزوا بود و همه به مسلمانان با نگاه تحقير مي نگريستند. اسلام را سبب عقب ماندگي مي دانستند و علما منزوي بودند.
آیت الله جنتی آیت الله جنتی
به گزارش خبرگزاری رسا، آيت الله جنتي در ديدار جمعي از جوانان عضو حزب الله لبنان با تبيين قدرت الهام‌بخش انقلاب اسلامي ايران به ديگر كشورها و نهضت هاي اسلامي در جهان افزود: پيشتر همه باور كرده بودند كه قدرت نظامي صهيونيست ها به حدي است كه همه كشورهاي اسلامي نمي توانند بر آنان پيروز شوند اما حزب الله لبنان به مدد الهي توانست از نظر نظامي و سياسي اين رژيم اشغالگر را شكست دهد.

وي گفت: حزب الله در مقابل مؤمنين نرم و خاشع و در مقابل كفار و صهيونيست ها پايدار و سرافراز است و با جهاد در راه خدا از سرزنش ملامت كنندگان نمي هراسد.

آيت الله جنتي با تبيين نقش انقلاب اسلامي ايران در احياي اسلام افزود: پيش از انقلاب اسلامي، اسلام در انزوا بود و همه به مسلمانان با نگاه تحقير مي نگريستند. اسلام را سبب عقب ماندگي مي دانستند و علما منزوي بودند.

وي اظهار داشت: پيش از انقلاب دين از سياست جدا دانسته مي شد، بسياري از علما باور كرده بودند كه بايد به بحث و امور عبادي بپردازند و وارد مسائل سياسي نمي شدند و در مقابل ظلم و فساد حاكم و قدرت شاهنشاهي اعتراض نمي كردند.

ریيس مجلس خبرگان ادامه داد: رهبري با ايجاد باور در ملت ايران و مسلمانان جهان عزت و قدرت آنان را احيا و اثبات كرد ما مي توانيم مانند صدر اسلام با ايجاد حكومت در مقابل دشمنان بايستيم.

آيت الله جنتي گفت: امام خميني (ره) قرآن را احيا كرد و با ترويج تبعيت از آيات جهاد به مسلمانان در جهان عزت داد.

وي افزود: پيش از انقلاب آيات جهاد در قرآن كريم فراموش شده بود اما امام با احياي آيات جهاد به همگان آموخت اسلام با سستي، خوشگذراني، اشرافيت و بي تفاوتي سازگار نيست.
 

ریيس مجلس خبرگان با اشاره به تاثير الهام آفرين انقلاب اسلامي ايران گفت: انقلاب خودبه‌خود به همه جا صادر و امام محبوب مردم آزاديخواه و ظلم ستيز در دنيا شد.

آيت الله جنتي افزود: انقلاب اسلامي ايران اكنون به كشورهاي مختلف جهان اسلام مانند عراق، لبنان ، فلسطين و ديگر كشورها صادر شده است.

وي گفت: پيش از انقلاب اسلامي ايران رژيم صهيونيستي در بسياري از كشورهاي اسلامي به ويژه فلسطين و لبنان حاكم بود اما انقلاب اسلامي عزت و قدرت را به آنان بازگرداند.

آيت الله جنتي دينداري اسلامي در يمن، بحرين و كشورهاي شمال افريقا را ناشي از بركت اسلام، امام و الهام گرفتن از انقلاب اسلامي دانست.

در اين ديدار شماري از جوانان حزب الله لبنان در اين مراسم با تبريك انتخاب آيت الله جنتي به رياست مجلس خبرگان رهبري پرسش هايي مطرح كردند كه آيت الله جنتي به آن پاسخ داد.

اين گروه از جوانان عضو حزب الله لبنان كه امروز با رئيس مجلس خبرگان رهبري ديدار كردند دانش آموختگان دانشكده رضوان لبنان هستند./1323/د102/ج1
ارسال نظرات