۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۴۵۳۳۶
آیت الله مجتهد شبستری:

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد/ موزه دفاع مقدس یک ضرورت است

امام جمعه تبریز با تأکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا وایثارگران دفاع مقدس، گفت: باید دفاع مقدس و ارزشهای آن به نسل جدید انتقال یابد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در بازدید از موزه دفاع مقدس «شمیم پایداری» تبریز با تأکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، گفت: باید دفاع مقدس و ارزشهای آن به نسل جدید انتقال یابد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه جا انداخته شود، تأکید کرد: جامعه نباید دفاع مقدس را فراموش کند و جوانانی که این دوران را ندیده‌اند نباید با این دوران بیگانه و ناآشنا شوند از این رو موزه دفاع مقدس یک راهکار در ارائه و نگهداری این دستاوردها است.

امام جمعه تبریز بر ضرورت حفظ ارزشهای اسلامی و صیانت از فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان دفاع مقدس همانگونه که در صحنه‌های دفاع از کشور حاضر شدند در حال حاضر نیز باید در صحنه دفاع از ارزشها با رفتار و کردار خود حاضر شوند و آنچه که امروز اهمیت دارد عملکرد فعلی ما ‌است که باید در جبهه دفاع از فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس حاضر شویم.

وی موزه دفاع مقدس «شمیم پایداری» را یک اقدام ارزشمند از سوی سازمان حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: این گونه کارها و فعالیتها باید با سرعت بیشتر انجام شود و ادامه پیدا کند، فرهنگ از مسائل حساسی است که خواب را از چشمان رهبری ربوده است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل پیدایش چنین مجموعه‌هایی یک ضرورت است، افزود: اگر یادگارهای دفاع مقدس که اثرگذار، فرهنگ ساز و تحول آفرین است و بر نسل جوان تأثیر بسزایی دارد، جمع‌آوری و به شکل صحیح نگهداری نشوند، به فراموشی سپرده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آثار دفاع مقدس بسیار اثرگذار و بی‌بدیل است، ابراز کرد: در این استان حفظ و نگهداری آثار دوران دفاع مقدس به شکل شایسته انجام می‌شود و ضروری است از این حرکت فرهنگی ارزشمند الگو برداری شود، این حرکت عظیم باید با جدیت ادامه پیدا کند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، تصریح کرد: این اقدامات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است، از این رو باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دچار فراموشی نشود./202/854/ب1

ارسال نظرات