۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۴۵۳۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت مشارکت بیشتر دستگاه‌های خراسان شمالی در برنامه‌های دهه امامت و ولایت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور برنامه‌های دهه امامت و ولایت، از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی استان خواست تا در برگزاری برنامه‌های این دهه مشارکت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام خادمی- ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان که در آستانه فرارسیدن دهه امامت و ولایت برگزار شد، اظهار کرد: نهاد تبلیغات اسلامی، روحانیان، هیئات مذهبی و مداحان استان خراسان شمالی برای اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت آمادگی کامل دارند.

وی با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور برنامه‌های این دهه، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت و دهه نخست محرم را ضروری دانست و از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی استان خواست تا در برگزاری برنامه‌های این ایام مشارکت بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمی که دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی هم هست، اضافه کرد: مشارکت و همکاری مناسبت دستگاه‌های مختلف سبب می‌شود تا توان بیشتری وارد عرصه شده و مراسم گرامیداشت مناسبتهای مذهبی با شکوه بیشتری برگزار شود.

وی با بیان اینکه عید غدیر در واقع بزرگ‌ترین عید اسلامی ما محسوب می‌شود به همین دلیل باید از مابقی اعیاد باشکوه‌تر برگزار شود، افزود: امام علی(ع) می‌فرماید: خداوند نعمتی بالاتر از ولایت بر من قرار نداده و از آنجا که عید غدیر عید ولایت است، باید برنامه‌های آن پرشور و شعور برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه عید غدیر از جمله ایام ویژه بوده و استجابت دعا در این روز بیشتر است، گفت: باید از فرصت عید غدیر و ایام دهه ولایت به بهترین نحو بهره برده و از آن برای ارتقای بُعد معنوی جامعه استفاده کنیم.

وی در ادامه برگزاری جشن و راهپیمایی روز عید غدیر در یکی از تفرجگاه‌های شهرستان بجنورد، قرعه‌کشی برای اعطای هزینه سفر کربلا به شرکت‌کنندگان، قرائت عقد اخوت، برگزاری مراسم خطبه‌خوانی غدیر، مسابقه کتاب‌خوانی و مسابقه حفظ خطبه غدیر و آشنایی مردم با محتوای آن را برخی از برنامه‌هایی دانست که همزمان با دهه امامت و ولایت در استان برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: سرکشی به جانبازان و خانواده‌های شهدا به‌ ویژه خانواده‌های شهدای منا و شهدای مدافع حرم، اجرای برنامه سینمایش غدیر در سالن حافظ با محتوای عید غدیر خم و با مشارکت حوزه علمیه استان، برگزاری دعای عرفه با حضور سخنران و مداحان برجسته کشوری و استانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از سوی مساجد، بقاع متبرکه و هیئات مذهبی در ایام دهه ولایت و امامت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به برنامه‌های دهه اول ماه محرم در استان، اظهار کرد: نصب جایگاه در مقابل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد و تجمع هیئات مذهبی همزمان با روز تاسوعا در بولوار مصلی، دعوت از مداحان برجسته کشوری برای اجرای برنامه و حرکت دادن تصاویر شهدا در جلوی هیئات مذهبی در مراسم حرکت دسته‌ های ایام محرم از جمله مصوبات ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی است.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات