۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۴۶۰۰۱
رحیم پور ازغدی:

جاسوسی و قراردادهای ذلت بار از مصادیق آشکار اطاعت از کافران است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به فعالان کانونهای مساجد اظهار کرد: جهاد اکبر را از همه جدی تر بگیرید و در این عرصه باید وارد مبارزات اجتماعی، سیاسی شد چرا که دشمن هم در این عرصه وارد شده است.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز چهارم شهریور در جمع فعالان فرهنگی مساجد در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی مشهد با اشاره به آیات قرآنی به تبیین واژه جهاد کبیر پرداخت.

وی گفت: خداوند به پیامبرش(ص) می گوید که از کافران اطاعت نکنید چرا که اطاعت از آنان باعث می شود که در مقابل جبهه حق قرار بگیرید.

رحیم پور ازغدی با طرح این پرسش که چطور می شود جبهه حق در معرض اطاعت از دشمن قرار می گیرد، بیان کرد: اطاعت یک طیف است و هر نوع الگوبرداری، تبعیت، دل به گرو دشمن دادن و خط  و الهام گرفتن از جبهه باطل هم همان اطاعت از کفر معنا می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان انواع مصادیق اطاعت اظهار کرد: وسوسه پذیری، الهام پذیری، انفعال، خود را بدهکار فرض کردن و کپی کردن از جبهه باطل از دیگر مصادیق غیر مستقیم اطاعت است.

وی با بیان این که اگر جزو مجاهدین، انقلابیون و حتی پیامبران الهی هم باشید باز هم ممکن است در صف اطاعت از کافران قرار بگیرید، افزود: در واقع وقتی که در عرصه علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی به اندازه کافی تلاش و جهاد نمی کنید بنابراین ضعیف می شوید و در این حالت مجبور هستید که از کافران اطاعت کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که اطاعت از کفار فقط به صورت اختیاری و علنی نیست، تصریح کرد: جاسوسی و قراردادهای ذلت بار از مصادیق آشکار اطاعت از کافران است.

جهاد کبیر همان تلاش برای اقتصاد مقاومتی است

وی با بیان این که وقتی در راه مبارزه خسته شوی و درآن شک کنی، این هم همان اطاعت غیر علنی از کفار است، تصریح کرد: در واقع خستگی و ضعیف شدن در مبارزه به معنای کم آوردن در دو جهت انگیزه و تفکر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که جهاد کبیر همان تلاش برای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: درقرآن جهاد فقط به معنای جنگ نیست و در واقع تلاش و پرکاری و جهاد با خود همان جهاد کبیر می شود.

وی با بیان این که اگر از درون موسی بر فرعون و محمد(ص) بر ابوجهل پیروز شد، شروع همه موفقیتها از این حرکت حاصل می شود، اظهار کرد: اگر ما از درون شکست بخوریم و عقل ما هم در برابر حرص و طمع شکست خورده شود در این حالت باطل بر حق پیروز می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بزرگترین جهاد، جهاد اکبر است، تصریح کرد:  این جهاد، همان اصلاح، مدیریت و انسان شدن است و از طرفی اصل خودسازی، انتقاد از خود در ساحت فردی و اجتماعی هم در این مقوله تعریف می شود.

وی با بیان این که اگر در این جهاد اکبر توانستیم پیروز شویم، در مراحل بعدی هم می توانیم شروع به اصلاح جامعه بکنیم، تصریح کرد: بخشی از اصلاح خود، از طریق تلاش برای اصلاح جامعه میسر می شود و این دو با یکدیگر تعامل دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در عین حال در بسیاری از موارد از اصلاح خودمان غافل می شویم و اصلاح یعنی صالح کردن دیگران و وقتی ما خودمان صالح نیستیم چطور می توانیم دیگران را اصلاح کنیم.

وی خطاب به فعالان کانون های مساجد اظهار کرد: جهاد اکبر را از همه جدی تر بگیرید و در این عرصه باید وارد مبارزات اجتماعی، سیاسی شد چرا که دشمن هم در این عرصه وارد شده است.

رحیم پور ازغدی با بیان این که جهاد اکبر و جهاد کبیر به یکدیگر مربوط هستند، اظهار کرد: در قرآن ما مخاطب خداوند هستیم و خداوند به ما می گوید که شما در معرض اطاعت از کفار هستید.

وی با اشاره به اشکال مختلف اطاعت از کفار افزود: رایج ترین نوع آن در سبک زندگی، مدیریت فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشاهده می شود و این همان الگوی کافرانه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که عقل و تجربه کفر نیستند، تصریح کرد: منظورهمان نوع از الگوهای اجتماعی است که براساس ارزش های ظالمانه شکل گرفته است و با ارزش های الهی تعارض دارد.

 مبارزین، مجاهدین و انقلابیون در خطر اطاعت از کفار هستند

وی ادامه داد: اطاعت مراحل و مراتب دارد و حتی مبارزین، مجاهدین و انقلابیون در خطر اطاعت از کفار هستند و خداوند دستور داده است که در مقابل ظلم فقط به اطاعت نکردن اکتفا نکنید و با آنها وارد جنگ شوید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از کسانی که می گویند ما بی طرف هستیم و نه ازکفار اطاعت می کنیم و نه وارد جنگ می شویم، افزود: و این درحالی است که خداوند به مبارزه فرمان می دهد چرا که استکبار نمی تواند به دیگر کشورها کاری نداشته باشد و اگر شما هم کار نداشته باشید باز هم آنها با شما کار دارند.

روضه خوانی به سبک زینب(س) از نوع مبارزاتی است

وی ادامه داد: دشمن با روضه خوانی شما به سبک یزیدی کاری ندارد اما با همین روضه خوانی به سبک زینب(س) کار دارد چرا که این روضه خوانی دوم از نوع مبارزاتی است و مانند روضه خوانی یزیدی خنثی نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعریف جهاد کبیر گفت: جهاد کبیر هم اصلاح خودمان و هم تلاش برای اصلاح جامعه است و از طرفی هم اصلاح معنوی است که اصلاح مادی در پشت سرآن است.

وی با بیان این که در مقابل استکبار جهاد معمولی کافی نیست و جهاد کبیر می خواهد، اظهار کرد: اسلام هم در ابتدا با جهاد نظامی شروع نمی کند و به جهاد تربیتی و اخلاقی می پردازد.

جهاد کبیر با تمدن سازی، انسان پردازی، تهذیب، تربیت و آموزش شروع می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جهاد کبیر با تمدن سازی، انسان پردازی، تهذیب، تربیت و آموزش شروع می شود و برای جهاد کبیر باید زحمت فراوان کشید و تلاش بسیار کرد تا در عرصه جهاد علمی و اقتصادی بتوانید روی پای خودتان بایستید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در عرصه هنر و تعلیم و تربیت اگر نمی‌خواهیم زیر دست دشمن باشیم باید تلاش زیادی انجام دهیم تا بتوانیم قدرت جهانی را در دست بگیریم، انواع جهاد داریم که از جهاد نرم‌افزاری آغاز و به جهاد سخت‌افزاری می‌رسد.

وی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: سه قطره مقدس داریم، اول قطره اشکی که مومن در نماز می‌ریزد، دوم قطره عرق کارگر در جهاد اقتصادی و قطره خون مجاهد در جنگ و جامعه بدون این سه قطره جامعه انسانی نیست.

رحیم‌پور‌ازغدی با اشاره به این که مجاهد معمولی بودن برای مقابله با ظالمان کافی نیست، عنوان کرد: جهاد کبیر برای این امر مناسب است، همانطور که از ابتدای انقلاب مجاهدان زیادی داشتیم اما چون مجاهد کبیر نبودند حرف و عملشان در جامعه کنونی دچار تغییر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کسانی که وسط مبارزه کم می‌آورند با توجه به سخن امام رضا(ع) این افراد دچار سستی در دین هستند و تمام ارزش‌ها را به بازی می‌گیرند، همچنین تمام پیامبران و رهبران جبهه حق را تحقیر کرده‌اند و به جبهه حق خیانت می‌کنند و سرانجام این افراد جهنم است.

وی در ارتباط با هدف جهاد از نظر اسلام گفت: هدف جهاد از دید قرآن اصلاح جامعه، مبارزه با ظلم و فساد و نجات بشریت است و خداوند در قرآن تاکید زیادی بر صلح دارد و نباید افراد بی‌طرف باشند و مسلمانان باید در جهت اتمام جنگ‌ها بکوشند.

صلح بدون عدالت معنایی ندارد

رحیم‌پور‌ازغدی در ادامه تاکید کرد: صلح بدون عدالت معنایی ندارد و باید در صلح کردن به حقوق بشر و افراد مظلوم توجه بشود، لذا صلح به هر قیمتی معنا ندارد و باید توجه جدی به عدالت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از دید اسلام با هیچ قوم و ملیتی دشمنی ذاتی نداریم، خاطرنشان کرد: جهاد با افراد ظالم تا ابد ادامه ندارد بلکه تا زمانی که فرد ظالم دست از ظلم بردارد ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، نیز که شعار مرگ بر آمریکا را می‌گفتند بر این عقیده بودند که فقط تا زمانی این شعار را باید ادامه داد که مستکبرین دست از ظلم و تجاوز بردارند و گرنه باید آنقدر مبارزه را ادامه داد تا ریشه فتنه و تجاوز از بین برود.

وی در ادامه افزود: کسانی که می‌گویند دین باید بدون جنگ باشد و صلح باید به هر قیمتی وجود داشته باشد در اشتباه هستند زیرا خداوند در قرآن جامعه جهانی به این شکل را نمی‌پذیرد و می‌فرماید در برابر افراد ظالم بایستید، خداوند ظلم را دفع می‌کند اما به دست خود افراد و به صورت غیرمستقیم این امر حاصل می‌شود.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جهاد دفاع از انسان مظلوم است عنوان کرد: اگر روزی برسد که هیچ کس در مقابل ظلم نایستد جامعه دچار فساد می‌شود و باید با تمام توان در مقابل مستکبرین ایستاد و نتیجه را به خدا بسپاریم.

سوپر مجاهد باشید

وی با بیان این که اگر می خواهید در مقابل کفار عقب نشینی نکنید باید سوپر مجاهد باشید، افزود: در واقع مجاهد معمولی کم می آورد و باید مجاهد کبیر بود تا پس از ده تا بیست سال کم نیاورید و اقرار نکنید که سبک زندگی لیبرالی و فرهنگ کفار درست است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین معیارها و اهداف و مبانی مبارزه پرداخت و گفت: در واقع انقلابیونی که در وسط مبارزه کم می آورند بدان معناست که مکتب را ساختگی تلقی می کنند ومی خواهند به تاریخ و جامعه جهانی بگویند که اینها ارزش مقاومت ندارند و زیر پای مکتب را خالی می کنند و این توهین به همه ارزش ها است.

وی ادامه داد: معنای این فرار و کم آوردن ها، به بازی گرفتن همه ارزش ها است و معنای دیگرش هم تحقیر همه پیامبران و انبیاء و اولیای الهی است.

ما نمی خواهیم آقای جهان بشویم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که ترک نصرت در برابر دشمن خیانت است، اظهار کرد: در واقع هدف جهاد در فرهنگ اسلامی حفظ ارزش های الهی ، اصلاح جامعه و مبارزه با فساد است و هدف این نیست که ما آقای جهان بشویم و بقیه کشورها را تحت سلطه خودمان دربیاوریم.

وی ادامه داد: در این جهاد قرار نیست ما به جای آمریکا، اسرائیل و انگلیس بنشینیم، تصریح کرد: هدف در جهاد با توجه به آیات قرآنی، نجات بشر است و در عین حال اصلاح بدون حق و باطل نداریم و صلحی که درآن حقوق بشر نیست، ضد حقوق بشر است.

صلح اسرائیل و فلسطین توجیه ظلم است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: صلح اسرائیل و فلسطین توجیه ظلم است و در واقع تسلیم مظلوم در برابر ظالم است و آنهایی که می گویند دین، معنویت بدون جهاد و مبارزه است و خداوند آرامش و صلح می خواهد اشتباه از قرآن برداشت کرده اند.

اگر مبارزه، انقلاب و مقاومت نباشد، زمین می پوسد

وی با بیان این که اگر مبارزه، انقلاب و مقاومت نباشد، زمین می پوسد و نابود می شود، اظهار کرد: اگر روزی فرا برسد که هیچکس انقلابی نباشد،همه زمین را فساد فرا می گیرد و به همین خداوند اجازه نخواهد داد که زمین بپوسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: غرب به دنبال برهنگی، همجنس بازی، شرابخواری و فساد است و فاسد شدن نسل ها مهمترین هدفش است تا بدین وسیله کشاورزی و اقتصاد و فرهنگ را نابود کند و برای رسیدن به این اهداف به شبکه های ماهوارهای و رسانه های مختلف متوسل شده است./934/پ200/ج

ارسال نظرات