۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۴۶۰۷۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

تطهیر غرب و بی ‏اعتبار نشان دادن دین هدف دشمن در تهاجم فرهنگی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در هجمه های فرهنگی خود به دنبال تطهیر غرب، غرب‏ گرایی و بی ‏اعتبار نشان دادن علوم و معارف اسلامی به بهانه‏ عدم تطابق با دانش‏های نوین بشری است، گفت: غرب در این مسیر با ترویج بی حجابی و بدحجابی، رواج بی بندوباری و طرح جدایی دین از سیاست تلاش می کند فرهنگ انحرافی خود را در میان جامعه دینی گسترش دهد.
تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام محمد درویشی، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح رزمایش سایبری بسیج در محمودآباد با اشاره به نقشه های دشمنان برای نفوذ به کشور اظهار داشت: حوزه فرهنگ هدفی است که دشمنان انتخاب کرده اند و سعی دارند با ایجاد گسست های اجتماعی از طریق از بین بردن فرهنگ، راه نفوذ خود را به کشور هموار کنند.

وی با بیان این که تهاجم فرهنگي تلاش برنامه‌ريزي شده و سازمان يافته دشمن براي تحميل مبانی و اصول اجتماعي، باورهای غلط و منحرف خود بر ملت ها است، گفت: مهم ترین هدف هجمه های فرهنگی دشمن تغییر در نظام ارزش های کشور با هدف تأمین منافع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هدف از تهاجم فرهنگي كنترل فرايند تصميم‌گيري، شيوه اطلاع‌رساني و تغيير در نظام ارزش ها است، تصریح کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی استیلای سیاسی و اقتصادی را دنبال می کند.

حجت الاسلام درویشی ادامه داد: کشور مهاجم سعي مي كند با استفاده از برتري اقتصادي و سياسي به مباني انديشه و رفتار يك ملت هجوم آورد و با تهديد، تضعيف، تحريف و نفي و طرد ارزش هاي آن، زمينه حاكميت انديشه‌ها، ارزش ها و رفتارهاي انحرافی خويش را فراهم آورد.

وی با بیان این که تهاجم فرهنگي به‌مفهوم نفي هويت فرهنگي و ملي كشور مورد تهاجم است، تصریح کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی تلاش می کند با تغییر باورها، ارزش ها و آداب هابر کشور سلطه فکری و فرهنگی پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تلاش دشمن غربی کردن فرهنگ و آداب کشورمان بر تزریق ضد فرهنگ ها به کشور است، خاطرنشان کرد: دشمن در تهاجم سازمان یافته فرهنگی تخريب مبانی  و مبادي فرهنگي، تمسخر، استهزا و بي‌ارزش و مخرب جلوه‌دادن عناصر گوناگون وابسته به يك فرهنگ را دنبال می کند.

حجت الاسلام درویشی با بیان این که دشمن به دنبال ورود عناصر مخرب و خطرناک فرهنگی با جلوه های جذاب و دلنشین به درون فرهنگ دینی و انقلابی ما است، گفت: مقابله با تهاجم فرهنگي از يك سو نيازمند شناخت دقيق ابزارهاي دشمن و از سوي ديگر نيازمند شناخت دقيق نقاط ضعف و قوت فرهنگ خويش است به همین دلیل تلاش در جهت تقويت نقاط قوت و برنامه‌ريزي همه جانبه در اين راستا از جمله ابزارهاي مقابله با اين تهاجم است.

وی با بیان این که تهاجم فرهنگی غرب در کشورهای اسلامی به دو شیوه دنبال می شود، گفت: ترویج افکار و اندیشه ‏های غیراسلامی و ضداسلامی، تبلیغ افکار التقاطی، تقدس زدایی و توهین به مقدسات، سست کرد پایه ‏های اعتقادی جوانان نسبت به برخی از اصول و آرمان‏ ها یکی از شیوه های خطرناک دشمن در هجمه های فرهنگی به کشورهای اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در هجمه های فرهنگی خود به دنبال تطهیر غرب و غرب‏گرایی و بی ‏اعتبار نشان دادن علوم و معارف اسلامی به بهانه‏ عدم تطابق با دانش‏ های نوین بشری است، تصریح کرد: غرب در این مسیر با ترویج بی حجابی و بدحجابی، رواج بی بندوباری و طرح جدایی دین از سیاست تلاش می کند فرهنگ انحرافی خود را در میان جامعه دینی گسترش دهد.

وی با بیان این که فرهنگ غرب با استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغی به دنبال حذف دین از عرصه‏ اجتماع است، خاطرنشان کرد: ما نباید در برابر این هجمه های گسترده و سازمان یافته اقدامات سطح و منفعلانه داشته باشیم چون در این صورت شکست خواهیم خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اغلب افراد در کشورمان گمان مي‌كنند كه از آسيب‌هاي اجتماعي در امان‌ هستند و اين مسايل تنها گريبانگير ديگران است، گفت: بسياري از والدين از مشاهده مدهاي مو و لباس در فرزندان و يا مشاهده بری كج‌روي‌هاي اخلاقی عبرت نمي‌گيرند و در اكثر موارد موضوعات را ناچيز جلوه مي‌دهند.

حجت الاسلام درویشی ادامه داد: بايد توجه داشت كه راه‌حل نهايي براي حل مسأله، پاك كردن صورت مسأله نيست بلكه آگاهانه بايد ابتدا مسايل را شناسايي و براي حل آن اقدام کرد دقت كنيم همان طور كه ويروسهاي بيماري‌‌زا مي‌توانند بدن ما را در خطر نابودي قرار دهند، ويروسهاي ضد فرهنگي نيز مي‌توانند به نحو بسيار كشنده‌تري جامعه را دچار بحران‌هاي هويت؛ نسلي، عقيدتي و حتي سياسي و اقتصادي کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تشکر از صاحبان نعمت در سبک زندگی اسلامی و انسانی مورد توجه است و تشکر از والدین هم در همین مسیر وجود دارد، خوش‌رفتاری، خوش‌گفتاری و رفع مشکلات آنان به عنوان وظیفه فرزند نسبت به والدین بیان شد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: صبر و استقامت ملت، رهبری امام راحل موجب یأس دشمنان با وجود استفاده از همه سلاحها شد و امروز نیز نظام استکباری با صبر و استقامت ملت و رهبری مقام معظم رهبری مواجه است و راهی جز تسلیم ندارد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر، تصریح کرد: شهید رجایی و شهید باهنر در بین شهدای انقلاب اسلامی می‌درخشند و کسانی که امروز برای منافقین دل می‌سوزانند، سوختن بدن شهید رجایی و شهید باهنر در بمب‌گذاری منافقین را به یاد بیاورند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که دولت جمهوری اسلامی ایران مجموعه ای است که باید برای دنیا نماد کار بی وقفه و اشتیاق به خدمت به مردم باشد گفت: تأسی دولت به شهیدان بزرگی است که برای همه مردم اسوه اخلاق، کار مجدانه و ایثار بوده‌اند، دولتی که برای همه ما یادآور عروج دو روح پاک و خداجو، شهیدان باهنر و رجایی، آن دو یار و یاور راستین خمینی کبیر(ره) است./202/950/ب1

ارسال نظرات