۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۴۶۱۹۷
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

عرصه‌های کشاورزی و بهداشت، نقاط قوت دولت/ متولیان فرهنگی دولت دچار تساهل و تسامح هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تقدیر از خدمات دولت یازدهم در عرصه های مختلفی از جمله کشاورزی و بهداشت، نسبت به مدیریت فرهنگی دولت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه متولیان فرهنگی دولت، به سبب توجه نسبت به جذب اقلیت لائیک کشور تا جایی دچار تساهل و تسامح فرهنگی شده‌اند که به روحانیت وابسته به مقام ولایت هم توهین می‌کنند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به فرارسیدن هفته دولت اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هفته دولت فرصتی است که باید در آن عملکرد سالانه دولت مورد ارزیابی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که عملکرد دولت نقاط موفق و ناموفقی داشته، به بازخوانی نقاط قوت دولت یازدهم پرداخت و گفت: بحمدالله در این مدت دولت در بخش کشاورزی موفق عمل کرده و افزون بر این که کشور در تهیه گندم مورد نیاز خودکفا شده، در سایر بخش‌ها نیز توسعه خوبی صورت گرفته است.

وی «طرح تحول سلامت» را یکی دیگر از خدمات ارزشمند دولت یازدهم دانست و افزود: در طرح تحول سلامت که مولود فکر توانمند فرزند سرزمین خراسان، آقای دکتر هاشمی است، وزیر بهداشت این دولت موفق بوده است. البته این طرح با مشکلاتی مواجه شده که از حضور وزیر محترم بهداشت استفاده کرده و از ایشان خواهش می‌کنیم با تجدید نظرهایی، این طرح را بدون اشکال در کشور نهادینه کنند تا مردم ما برای همیشه مقابل مشکل درمان و سلامت قرار نگیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای برداشتن بار مالی از روی دوش بیماران و خانواده‌های آن‌ها، تصریح کرد: این که عزیز یک خانواده در برابر چشم آن‌ها پرپر بزند اما چون پول ندارند، نتوانند برای او کاری انجام دهند، قابل تحمل نیست. طرح تحول سلامت از این جها خیلی مؤثر بود و باید مشکلات طرح برطرف شود.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که عدم موفقیت دولت در برخی عرصه‌ها مانند «برجام» مربوط به خود دولت نبود، اظهار کرد: در برخی موارد، کارگزاران نظام زحمت خودشان را کشیده‌اند اما به خاطر عوارض دیگری دولت ناموفق شد. رهبر معظم انقلاب فرمودند ناموفق بودن جریان مذاکرات و برجام مربوط به خیانت، نابه‌کاری و نامردی طرف مقابل است.

وی ضمن تأکید بر لزوم نادیده نگرفتن زحمات دولت در جریان مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: عزیزان ما در این عرصه هم زحمت کشیدند، هم تحمل زیادی کردند، هم فعالیت‌شان قابل‌توجه بود. حالا وجود یک عنصر خائن به‌ عنوان جاسوس انگلیسی در تیم مذاکره‌کننده، سبب نمی‌شود که ما زحمات بقیه‌ افرادی که با اخلاص زحمت‌کشیده‌اند را نادیده بگیریم.

آیت‌الله علم‌الهدی در سومین بخش از ارزیابی خود نسبت به عملکرد دولت، گفت: در برخی موارد عدم موفقیت عزیزان ما در عرصه کارگزاری نظام، مربوط به خودشان است؛ به ویژه در حوزه فرهنگی که رهبر معظم انقلاب از شرایط فعلی تعبیر به «ولنگاری فرهنگی» در آفند و پدافند فرموده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: خوشبختانه تعبیر «پدافند فرهنگی» که ما همواره روی آن تأکید داشتیم مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و ایشان فرمودند در مسأله آفند و پدافند فرهنگی یک ولنگاری وجود دارد. علت این ولنگاری نیز متأسفانه توجه سیاسی متولیان فرهنگی دولت به قشر اقلیت لائیک کشور است.

وی در تبیین سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه متولیان فرهنگی دولت، به سبب توجه نسبت به جذب اقلیت لائیک کشور تا جایی دچار تساهل و تسامح فرهنگی شده‌اند که به روحانیت وابسته به مقام ولایت هم توهین می‌کنند. این ولنگاری واقعا قابل اغماض نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مردمی که شهید داده‌اند، خون داده‌اند و جان داده‌اند، نمی‌توانند هر روز شاهد حرکات ضد ارزشی در این کشور باشند. این مردم دین‌شان را بیش‌ از نان و آب و جان خود دوست دارند و اگر این‌طور نبود، از ابتدا به فرمان یک مرجع تقلید و یک رهبر دینی، با سینه خشک به استقبال گلوله نمی‌رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: این چندمین بار است که رهبر معظم انقلاب از «ولنگاری فرهنگی» سخن می‌گویند. عزیزان ما در دولت باید در صدد علاج این مسأله برآیند تا در مدت باقی مانده از عمر دولت یازدهم، خدای ناکرده آرم «ولنگاری فرهنگی» در پیشانی این دولت نچسبد و بگویند دولتی آمد که در همه ابعاد زحمت کشید اما ولنگار فرهنگی بود./201/820/ب1

ارسال نظرات