۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۲۶۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

هدف اصلی شبکه های ماهواره ای نابودی بنیان های فرهنگی جامعه است

استاد حوزه علمیه مازندران تغییر سبک زندگی را از جمله اهداف شبکه های ماهواره ای دانست و گفت: سبک زندگی که در سریال های شبکه های ماهواره ای ترویج می شود سبب بی هویتی و سردرگمی نوجوانان و جوانان و حتی گاهی بزرگترهای خانواده می شوند.
شبكه هاي ماهواره اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام محمدرضا کامیاب، استاد حوزه و دانشگاه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از فعالان حوزه و دانشگاه استان در محمود آباد برگزار شد با بیان این که استکبار جهانی، تمام توان و قوای خود را برای پیشبرد اهداف خود و ایجاد نظام تک قطبی بر عالم، بکار گرفته است، گفت: یکی از اثربخش ترین، گسترده ترین و جذاب ترین نیروی این شیاطین در جهت رسیدن به اهداف استکباری شان، شبکه های ماهواره ای است که هر روز هم آن را گسترش می دهند.

وی با اشاره به این که امروزه دشمنان با سوءاستفاده از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ سعی در کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در بین مسلمانان دارند، افزود: استفاده بیش از حد خانواده‌ها به ویژه جوانان از شبکه‌های ماهواره موجب ترویج پوشش‌های غیراسلامی در جامعه شده است و به نظر من ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن عفاف در جامعه از بدترین پیامدها و تاثیرات استفاده از ماهواره است که پیامدهای بعدی را بدنبال دارد.

کامیاب با بیان این‌که حیازدایی در جامعه امروز یکی از مهم ترین نقشه های دشمن است، اظهار داشت: بعضی از بازی های یارانه ای، انیمیشن هایی که امروزه در دسترس کودکان قرار گرفته و ساخت فیلم هایی که اصل موضوعشان رواج بی حیایی، بی حجابی و بی غیرتی است نمونه ای از حیازدایی در جامعه محسوب می شود.

این کارشناس فرهنگی افزود: متأسفانه مشاهده این گونه سریال ها و تعریف کردن آن در جمع دوستان به مسأله معمولی تبدیل شده که یکی از عوامل حیازدایی در جامعه است و ذهن ها را منحرف می سازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش ماهواره ها در از بین بردن حیا در جامعه، تصریح کرد: متأسفانه امروز سریال های شبکه های ماهواره ای زمینه انحراف برخی ها از دین، سبک زندگی اسلامی و ارزش ها را فراهم کرده است.

حجت الاسلام کامیاب ادامه داد: ماهواره ها نقش قبح زدایی را به خوبی در جامعه ایفا کرده اند و سبب شده اند تا لباس ایمان در جامعه از بین برود و هنگامی که لباس ایمان یعنی حیا از بین برود بروز بیماری های اخلاقی و گناه در جامعه بسیار می شود.

وی با بیان این که ماهواره پیشتاز همه ابزارهای مهم در تهاجم فرهنگی علیه کشورهای اسلامی به شمار می رود، گفت: استکبار جهانی مدت‌ها است که برای نابودی فرهنگ‌های اسلامی و جلوگیری از رشد و گسترش آن در سراسر جهان در صدد تهیه خوراک فکری و فرهنگی افتاده تا به مخاطب مسلمان خود القا کند، تفکرات او دیگر در دنیای مدرن امروزی پاسخگوی نیازهای بشری نیست.

استاد حوزه و دانشگاه مازندران یکی از موضوعات همیشگی برنامه ها و سریال های ماهواره ای را نشان دادن آزادی و بی قید و بندی خیانت زن به شوهر دانست و خاطرنشان کرد: این روند اگر چه در ابتدا شاید از نظر بیننده دارای قبح و زشتی باشد، اما کم کم با تماشا و عادت چشم به دیدن این صحنه ها و شنیدن گوش از روایت این خیانت ها، به طور خودکار  قبح زدایی صورت می گیرد و این قبح زدایی را می توان به سایر پیام های ضداخلاقی برنامه های ماهواره ای تعمیم داد.

وی تأکید کرد: در جامعه مذهبی یکی از مقدس ترین و زیباترین عشق ها و مودت ها، عشق بین زن و شوهر است که می توان آن را مایه حیات سالم و قدرت همه جانبه جامعه اسلامی دانست، چرا که سبب عدم انحرافات در جامعه و قدرت کلی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام کامیاب، استحکام بنیان خانواده را از کارکردهای وفاداری زن و شوهر معرفی و تصریح کرد: برنامه اصلی شبکه های ماهواره ای با ترویج خیانت زن به شوهر در قالب پیام های فمنیستی، خدشه وارد کردن به این مهم است و مأنوس شدن زنان، در ساعات طولانی با این فیلم ها و سریال ها اصلی ترین دلیل افزایش خیانت زن به شوهر در جامعه است.

وی تغییر سبک زندگی را از جمله اهداف شبکه های ماهواره ای دانست و گفت: سبک زندگی که در سریال های شبکه های ماهواره ای ترویج می شود سبب بی هویتی و سردرگمی نوجوانان و جوانان و حتی گاهی بزرگترهای خانواده می شود.

استاد حوزه و دانشگاه مازندران مصرف گرایی و تجمل گرایی را از دیگر پیامدهای برنامه های شبکه های ماهواره ای بر روی خانواده های ایرانی دانست  و افزود: تماشای مداوم سریال هایی که مایه اصلی داستان آنها بر اساس خیانت و روابط آزاد یا پنهان است موجب پیدایش سوء ظن، بدبینی و توهم خیانت می شود و همین شک سبب سست شدن و حتی انهدام کانون یک خانواده می شود.

وی افزایش طلاق های عاطفی را از مهم ترین پیامدهای برنامه های شبکه های ماهواره ای دانست و تصریح کرد: شیوع فرهنگ بی بند و باری فردی که از طریق برنامه شبکه های ماهواره ای رواج می یابد از مهم ترین علل افزایش طلاق عاطفی است.

حجت الاسلام کامیاب با بیان این که اساس فرهنگ هر جامعه ای خانواده است، ادامه داد: اصولاً انتقال فرهنگ از یک نسل به نسل بعد در خانواده صورت می گیرد، به همین دلیل غرب با پی بردن به این اصل مهم با عزم جزم و تولید برنامه های مختلف ماهواره ای بنای تغییر رویکرد سبک زندگی خانواده های ایران را در پیش گرفته است.

وی افزود: بی تردید در هر جامعه ای که بنیان خانواده تقویت و مستحکم شود آن جامعه رشد و پیشرفت خواهد کرد و دشمن این را می داند که اگر می خواهد به اهداف شوم خود برسد باید خانواده را به انحراف بکشاند.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر این‌که انسان در هر شرایطی باید مراقب باشد تا ایمانش از بین نرود، گفت: اگر لباس ایمان که همان حیا است از بین برود بنا به فرموده آخرین بازمانده عاشورا امام باقر(ع) اصل ایمان هم از بین می رود.

استاد حوزه و دانشگاه مازندران با اشاره به این‌که بی حجابی زیبنده جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه پسندیده نیست کارمندی با پوشش و حجاب نامناسب در محل کار خود حاضر شود.

وی با توجه به نقش امر به معروف و نهی از منکر در امنیت روانی جامعه، افزود: امر به معروف و تذکر لسانی وظیفه همه آحاد جامعه است، در عین حال که برخورد قاطعانه و بازدارنده نیز از وظایف مدیران و مسؤولان مربوط است.

کامیاب با تأکید بر این‌که مسؤولان باید نسبت به بی حجابی موضعی که در شأن جمهوری اسلامی است را اتخاذ کنند، بیان کرد: در جمهوری اسلامی حجاب به عنوان یک قانون و واجب الهی است و از مسؤولان انتظار می رود قاطعانه مدافع ارزش ها و حدود الهی باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه شاهد یک اقدام قاطعانه از سوی مسؤولان به ویژه مسأله حجاب نیستیم، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اجرای برنامه های هدفمند و اثربخش در جامعه است.

حجت الاسلام کامیاب با تأکید بر این که با برنامه های جزیره ای و مقطعی نمی توان به نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امیدوار بود، خاطرنشان کرد: جلوگیری از ترویج بی بند و باری و فساد در کشور نیازمند وحدت و همدلی همه بخش های کشور است.

این استاد حوزه و دانشگاه مازندران با بیان این‌که مدیران ما در سطوح کلان و میدانی باید بدانند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت می‌کنند، افزود: مسؤولان اجرایی باید حفظ آرمان و ارزش های انقلاب را اولویت نخست کار خود و مقدم بر امور دیگر بدانند.

وی با اشاره به اين‌که اگر افرادي بخواهند به گونه‌اي حرکت کنند که همه گروه‌ها و اشخاص مريد او و او مراد آنها بشود، اين کاري است بسيار غلط و منافقانه، عنوان داشت: بي‌توجهي نسبت به اين مسائل سبب شده که روز به روز شاهد بی بندوباری در جامعه ای باشیم که مدعی حفظ شئونات اسلامی است./950/202//ب2

ارسال نظرات