۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۴۶۵۴۳
استاد حوزه علمیه:

شرط برقراری عدالت اجتماعی تحقق عدالت درونی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت برقراری عدالت اجتماعی در جامعه، گفت: برای برقراری عدالت اجتماعی باید عدالت از درون انسان ها بجوشد و تحقق یابد.
عدالت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد محرابی، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان، فعالان فرهنگی و اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت ابراز داشت: عدالت اجتماعی مقدس و مورد درخواست جوامع بشریت استع از این رو شرط برقراری عدالت اجتماعی ایجاد تحول درونی در انسان ها است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: عدل به معنای قرار دادن هر چیزی در جایگاه شایسته خودش و تنظیم ساختن هر چیزی در ترکیب مناسب با هدف عالی در کارکرد مناسبش است.

وی مطرح کرد: در بحث آرمان عدالت این نکته قابل تأمل است که آفرینش الهی هر چیزی را در جایگاه خودش آفریده، از این رو عدل و عدالت در جهان ساری و جاری است، به دلیل اینکه خداوند توانایی و علم مطلق دارد و جهان را در راستای رسیدن مردم به کمال و سعادت آفریده است، این مهم زیبا، متعالی و ظریف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسؤول بیان داشت: هر چه در آفرینش خداوند و اسرار آفرینش دقت می کنیم به نظام عجیب، بسیار گسترده و برقراری عدالت در جهان پی می بریم.

حجت الاسلام محرابی ابراز داشت: خداوند نخستین عادل است و آفرینشش نیز دارای عدل است و این سرمشق را نیز برای بندگانش قرار داده است و این نشان دهنده این است که برقراری عدالت اجتماعی بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: برقراری عدالت اجتماعی در بشریت همواره لنگ بوده و هیچ گاه تمام اجزا در جای شایسته خود قرار نگرفته است، برای برقراری عدالت اجتماعی باید در تحقق عدالت درونی تلاش کرده و جدیت داشته باشیم، از این رو در صورتی می توان عدالت را در درون جامعه بسط و گسترش داد که خود از عدالت درونی برخوردار باشیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: فردی که توانایی مدیریت را ندارد، نمی تواند زیر مجموعه خوبی داشته باشد، بنابراین برای برقراری عدالت اجتماعی باید عدالت از درون انسان ها بجوشد و تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق عدالت اجتماعی سه صفت در انسان ها تقویت شود، ابراز داشت: حکمت، عفت و شجاعت در انسان باید در حد تعادل و مطلوب پرورش یابد تا حرکات و عملکرد انسان نیز مطلوب باشد.

حجت الاسلام محرابی در پایان تصریح کرد: لازمه و شرط برقراری عدالت اجتماعی تقویت انسان ها در بعد معنوی است و تا زمانی که عدالت درونی در انسان برقرار نشود، قطعا نمی توان گام های اساسی در راستای تحقق و برقراری عدالت در جامعه برداشت./857/202/ب2

ارسال نظرات