۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۴۴۶۹۴۳
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

بالاترین عبادت خدمت به مردم است

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که بالاترین عبادت خدمت کردن به مردم است، گفت: مردم کمک کننده دولت باشند و همان طور که دولت خدمت گذار مردم بوده باید مردم نیز به دولت کمک کنند.
خدمت به ديگران

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: خدمت کردن به مردم در اولویت های دولت قرار گیرد تا با خدمت کردن به مردم اعتماد آنها را به خود جلب کند.

وی افزود: خالصانه کار کردن به همراه تقوا، ثواب کارها را دو برابر می کند زیرا انسان زمانی که نیت پاکی را در زندگی خود داشته باشد در این صورت خدا پشت او بوده و او را از هر شیطانی در روی زمین دور می کند.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که بالاترین عبادت در روایات و قرآن، خدمت کردن به مردم نامیده شده است، اظهار داشت: کار اصلی دولت در جامعه این است که قوانین کشور را اجرا کند و دولتی ها بدانند کاری برای مردم مفید است که در کنار آن امور دنیوی و منفعت شخصی نباشد.

وی ابراز داشت: رفتن به سمت مادیات از ویژگی حکومت های غربی بوده به همین سبب تنها تفاوت حکومت دینی با غربی این است که حکومت اسلامی افزون بر این که به فکر مادیات انسان ها بوده به فکر آخرت انسان ها هم هست.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که دولت باید زمینه خوبی برای مردم در دنیا و آخرت فراهم کند، اظهار داشت: اهل بیت بهترین الگو برای انسان ها بوده و اگر فردی در جامعه می خواهد سعادت دنیا و آخرت داشته باشد تمام زندگی خود را بر اساس آموزه های اهل بیت برنامه ریزی کند.

وی بیان داشت: امام خمینی و مقام معظم رهبری افراد دیگری بعد از اهل بیت هستند که می توانند افراد آن ها را در زندگی، الگو قرار دهند زیرا امام و آیت الله خامنه ای تنها هدفشان کسب رضایت خدا در سایه خدمت به مردم و اجرای احکام خدا است.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که دولت کارهای خوبی را در سه سال اخیر انجام داده است، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب دولت این بوده که وضعیت اقتصاد در کشور را آرام کرده اگر چه هنوز رکود و تحریم هایی در کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: دولت نمره خوبی از مذاکرات با آمریکا نمی برد زیرا دولت در سه سال اخیر فقط به کشور های غربی نگاه می کرد در حالی که مقام معظم رهبری گفته بود نگاهتان به داخل و به جوانان ایرانی باشد و به دشمن هیچ موقع اعتماد نکنید.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با بیان این که دولت فرمایشات رهبر را با جان و دل بپذیرد، اظهار داشت: تنها راه نجات کشور و مقابله با دشمن، عمل کردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده زیرا رهبر انقلاب حرفها را از روی آگاهی و دلسوزی به مردم می زنند.

وی در پایان با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع) که در مورد حقوق مردم است، گفت: مردم کمک کننده دولت باشند و همان طور که دولت خدمت گذار مردم بوده باید مردم به دولت کمک کنند تا جامعه خوبی داشته باشیم./302/9707/ب1

ارسال نظرات