۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۱۵۸
آیت الله دری نجف آبادی:

اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی کار و تلاش مضاعف و همچنین استفاده از ظرفیت های داخلی راه رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی است.
آیت الله دری نجف آبادی آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران و کارکنان شرکت تولیدی لجور در اراک، بیان کرد: اقتصاد کشور با رونق اقتصادی تداوم پیدا می‌کند و باید با یک برنامه‌ریزی خوب اقتصاد را از رکود خارج کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی کار و تلاش مضاعف و همچنین استفاده از ظرفیت های داخلی راه رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی باید در اولویت کاری تمام مسؤولان کشور باشد، خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی نسبت به سایر اقشار جامعه وظیفه سنگین تری بر عهده دارند و باید در این راستا همه تلاش خود را به کار گیرند.

عدم وابستگی به کشورها با تحقق اقتصاد مقاومتی

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه امروز در ایران اسلامی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اقتصادی مقاومتی برخوردار هستیم، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی سبب می شود تا کشور وابستگی به کشورهای دیگر نداشته باشد و در مقابل هجمه های دشمنان ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: در صورت توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های موجود صنعتی می توان ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش فاصله های طبقاتی، کشور را به عنوان یک قدرت اقتصادی مطلق در عرصه بین المللی معرفی کرد.

توسعه کشور در گرو بالندگی صنایع

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه توسعه فراگیر و تعالی اقتصاد و اشتغال کشور در گرو بالندگی صنایع است، گفت: مدیران صنایع باید بدانند که در صورت استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور، بکارگیری نیروهای کارآزموده و تلاش برای افزایش بهره وری می توان در آینده ای نزدیک به یک اقتصاد پویا و بالنده دست پیدا کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه تمامی اقشار مختلف مردم به ویژه مسؤولان و مدیران صنایع باید با ایثار، فداکاری، ابتکار و خلاقیت بهره وری تولید کشور را افزایش دهند، تصریح کرد: ظرفیت های صنعتی ارزشمندی در استان مرکزی وجود دارد که بسیاری از آنها به دلیل سوء مدیریت به تعطیلی کشیده شده اند و احیای این صنایع باید در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه اشتغال مولد و ارتقای ارزش افزوده اقتصادی و تولید ناخالص ملی تنها با توسعه صنایع محقق می شود، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در شرایط بسیار ایده آلی در منطقه به سر می برد و این مهم یک ارزش بزرگ محسوب می شود.

به گزارش رسا، کارخانه لجور از 30 سال پیش با تولید ادوات کشاورزی فعالیت خود را در اراک آغاز کرد و هم با 300 نفر اشتغال یکی از بزرگترین کارخانه های تولید بالابر و جرثقیل های صنعتی محسوب می شود./842/202/ب2

ارسال نظرات