۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۴۴۷۶۷۶
مسؤول ستاد کاروان های غدیر خبر داد؛

برگزاری دوره های آموزشی غدیر شناسی برای بیش از 47 هزار نفر در کشور

حجت الاسلام شواخی با بیان این که دوره های غدیر شناسی در سراسر کشور برگزار شده است، از اهدای پرچم غدیر در ایام غدیریه امسال به هیأت های مذهبی داوطلب خبر داد.
غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس شواخی، مسؤول ستاد کاروان های غدیر، عصر شنبه در همایش آموزشی غدیر که در مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این همایش، ابراز داشت: از سال 86 که احیای مناسبت های ایام غدیریه کلید خورد فعالیت های زیادی انجام شد که نماز عید غدیر و اطعام در این روز از جمله این موارد بود.

وی با اشاره به برنامه آموزشی غدیر، ابراز داشت: هزاران نفر در این کلاس ها شرکت کردند و دفاع از حقانیت شیعه به آنها آموزش داده شده است.

حجت الاسلام شواخی افزود: در سال گذشته 583 طلبه به عنوان اساتید دوره های آموزشی به شهرستانهای مختلف رفتند و تعداد مخاطبانی که نام نویسی کردند و در کلاس ها شرکت کردند و امتحان داده اند 47 هزار و 557 نفر بوده اند که آمار قابل توجهی است.

وی دوره های برگزار شده را 702 دوره دانست و گفت: از این تعداد 21 دوره برای طلاب بوده که در قم و مشهد برگزار شد و برای عموم مردم 681 دوره بوده است.

مسؤول ستاد برگزاری کاروان های غدیر ابراز داشت: در سال گذشته قرار شد که کاروان های شاد در شهر ها به حرکت در آیند و بیش از 300 هیأت اعلام آمادگی کردند که به خاطر حادثه منا نزدیک به 100 هیأت شرکت نکردند و امسال هم برنامه هیأت های شادی به راه خواهند افتاد و در شهر قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد و اطعام هم داده خواهد شد.

وی با بیان این که امیدواریم که نماز عید غدیر خوبی در جمکران برگزار شود، گفت: بحث مهدویت در غدیر بسیار مهم است و این که محوریت غدیر وجود امام زمان(عج) است باید پررنگ شود و در پرچم هایی که آماده شده است هم برجسته شده است که غدیر روز بیعت با امام زمان(عج) است و از این ریسه ها در خیابان اصلی نجف هم اهدا و پرچم هایی به زبان عربی هم آماده شده تا همگام با اهل نجف و همه شیعیان این کار در کشور ما هم با قدرت اجرا شود.

حجت الاسلام شواخی با بیان مراحل طراحی پرچم، خاطرنشان کرد: این پرچم به هیأت هایی که روز غدیر بیرون بیایند و راهپیمایی داشته باشند به شرط نام نویسی در سایت www.30004135.ir اهدا خواهد شد و در روز عرفه در هر منطقه باز خواهد شد تا در حین دعا کمک های مردمی را برای مراسم عید غدیر جمع کنند.

وی با بیان این که مناسبت های ایام غدیر در این پرچم آمده است، گفت: یکی از این مناسبت ها روز بیعت با امام زمان(عج) در روز غدیر است که در پرچم ذکر شده است و این پرچم نوید این را می دهد که سالهای آینده در کشور ما همزمان با روز غدیر فرهنگ راهپیمایی و ابراز محبت به اهل بیت(ع) نهادینه خواهد شد./843/202/ب2

ارسال نظرات