۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۴۷۷۳۱
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

مساجد و مدارس شهرستان دیر باید تحت پوشش تبلیغی و فرهنگی قرار گیرد

حجت الاسلام خدری گفت: باید به دنبال حوزه علمیه مطلوب در شهرستان دیر باشیم و همه مساجد و مدارس و روستاهای اطراف را تحت پوشش تبلیغی و فرهنگی خود قرار دهیم.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر با اشاره به جایگاه والای روحانیت، رسالت این قشر از جامعه را همانند رسالت انبیاء و ائمه عنوان کرد و گفت: خلیفه باید همان شئونات پیامبر را داشته باشد و امروز روحانیان نباید تنها به فکر علم باشند، هرچند که تحصیل علم پایه اصلی حوزه است اما باید در کنار آن اخلاق و تربیت نیز باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: طلاب باید در همه ابعاد و جوانب تلاش کنند تا بتوانند به آنچه مورد نیاز تمدن عظیم اسلامی است برسند.

وی به اهمیت و جایگاه حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولان باید توجه بیشتری به حوزه های علمیه داشته باشند و زمینه حضور طلاب را در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام خدری گفت: باید به دنبال حوزه علمیه مطلوب در شهرستان دیر باشیم و همه مساجد و مدارس و روستاهای اطراف را تحت پوشش تبلیغی و فرهنگی خود قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه به دنبال تربیت طلبه انقلابی در حوزه هستیم افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه باید انقلابی بماند، ما نیز در برنامه امسال حوزه به دنبال تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی و همه جانبه نگر در عرصه علمی، اخلاق، تربیتی، تبلیغی، فرهنگی و سیاسی هستیم که بتواند پیام دین را به تمام دنیا برساند و این امر با همت مسؤولان و اساتید تحقق پیدا می کند .

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام بحرانی مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) به ارائه گزارشی از اقدامات این مدرسه پرداخت. همچنین حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان دیر به ایراد مطالبی ارزشمندی درباره اخلاق و آداب طلبگی پرداخت.

گفتنی است این مراسم با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان دیر، مسؤولان شهرستانی، اساتید و در مسجد شهدای گمنام شهر دیر برگزار شد./883/202/ب3

ارسال نظرات