۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۴۷۹۱۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان:

ارتقای بصیرت جامعه مهمترین ابزار خنثی‌سازی هجمه‌های فرهنگی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: امروزه دشمنان اسلام تمام همت خود را روی تهاجم فرهنگی گذاشته‌اند، زیرا راهی مؤثرتر و کم‌هزینه‌تر برای استعمار و استثمار ملتها است، از این رو ارتقای بصیرت جامعه می‌تواند مهمترین ابزار برای مقابله و خنثی سازی هجمه‌های فرهنگی دشمن باشد.
حجت‌الاسلام تدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان صبح امروز 15 شهریور در همایش «پیوند آسمانی» که در شهرستان زاهدان برگزار شد، گفت: متولیان فرهنگی در برنامه‌های اوقات فراغت در حقیقت به دنبال چهار هدف اصلی هستند که نخستین آنها، آموزش مطالب دینی، شرعی، اسلامی و معرفتی است، زیرا معمولاً افراد یا شناختی از دین ندارند یا در این زمینه ضعیف هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: ما در اسلام چند نوع رابطه داریم: رابطه با خدا، رابطه با خود، با مردم، با طبیعت و حیوانات؛ اینها را باید به نوجوانان و جوانان بیاموزیم، باید بدانند که از نظر اسلام ما در مقابل مردم، طبیعت و حتی حیوانات چگونه باید رفتار کنیم.

وی اظهار کرد: اسلام می گوید در جایی که آب کم است و حیوانی هم تشنه است، به جای وضو، تیمم کن و آب را به حیوان بده، می‌گوید در سواری گرفتن از حیوانات، مساوات را رعایت کن و غیره، این‌ها را باید آموزش داد.

حجت‌الاسلام تدینی ادامه داد: بعد از آموزش معارف دینی، بحث تربیت می‌آید؛ دعا نباید جایگزین کاستیها و کم کاریهای ما بشود؛ آیت الله بهجت معتقد بودند که انسان نباید به دانسته‌های دینی خود عمل نکند و به جای آن التماس دعا بگوید.

وی بیان کرد: سومین هدف، مسائل بصیرتی است؛ فرزندان ما باید دوست، دشمن، مصالح و منافع خود و جامعه خود را بدانند و بشناسند؛ مسائل بصیرتی نیز باید در اوقات فراغت مطرح شود، زیرا امروزه هجمه‌های فرهنگی به دنبال بستن چشم بصیرت جوانان ما هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان افزود: جلوی تکنولوژی و گسترش استفاده از آن را نمی‌توان گرفت اما باید شیوه و فرهنگ استفاده از آن را آموزش داد؛ باید به نوجوانان خود بیاموزیم که چگونه می‌توان از یک ابزار فناوری در مسیر صحیح و سازنده آن بهره برد.

وی در پایان بیان کرد: چهارمین هدف از اجرای طرح اوقات فراغت، مسائل فنی است؛ دختران ما باید مهارت و فنون مختلف خانه داری را یاد بگیرند، زیرا مهمترین شغل زن از دیدگاه حضرت زهرا(س) خانه داری است./831/203/ب2

ارسال نظرات