۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۴۸۲۱۶

اخبار کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی، تدوین سرچشمه حکمت، پژوهشنامه‌ای تطبیقی درباره عقل، تداوم بررسی آیین نامه های آموزشی المصطفی(ص) در موسسه الحکمه و آغاز ثبت نام آموزش ۶ زبان ویژه طلاب در قم از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، مراسم  آغاز سال تحصیلی  جامعه المصطفی با شعار «توسعه کمی و کیفی آموزش با رویکرد مرجعیت دینی المصطفی» با حضور آیت الله استادی  دبیر شورای عالی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش مراسم  آغاز سال تحصیلی 17 شهریور ماه ساعت 11 الی 12 در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و  از 32 نفر از طلاب برتر و نخبه جامعه المصطفی تجلیل به عمل می آید.

تدوین سرچشمه حکمت، پژوهشنامه‌ای تطبیقی درباره عقل

کتاب «سرچشمۀ حکمت» با عنوان فرعی «جستارهایی در باب عقل» ،مجموعه‌ای از نه گفتار است که با نظارت دکتر علی نقی خدایاری عضو هیئت علمی جامعة المصطفی تدوین شده است.

به نقل از میراث مکتوب، درباره عقل بسیار گفته‌اند و بسیار می‌گویند. این همان حقیقتی است که از شدت ظهور در پردۀ خفا افتاده و هر کس به قدر فهمش در‌باره‌اش سخن می‌گوید، بدون اینکه گفتگو در باره‌اش پایان گرفته باشد.

طرفه اینکه در درازنای تاریخ اندیشه هر کس خواسته رقیب خود را از میدان بیرون کند، او را به ضدیت با عقل متهم کرده و قصه‌هایی عبرت‌آموز پدید آمده است.

به راستی چیست این طنازی که دل از همه برده و به کسی رخ ننموده و در عین حال، هر کسی کار خود را تراز آن می‌داند و مخالفان یا رقبایش را دشمن آن می‌خواند؟ تا آنجا که سعدی گفت:

گر از بسیط زمین عقل منعدم گردد

به خود گمان نبرد هیچ کس که نادانم

کتاب «سرچشمۀ حکمت» گامی است برای رسیدن به پاسخ. این کتاب که با عنوان فرعی «جستارهایی در باب عقل» منتشر شده، مجموعه‌ای از نه گفتار است که با نظارت و مدیریت دکتر علی نقی خدایاری عضو هیئت علمی جامعة المصطفی تدوین شده است.

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه مجازی المصطفی

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشگاه مجازی المصطفی هم زمان با آغاز سال تحصیلی در جامعه المصطفی درروز چهار شنبه (17 شهریور) ساعت10 در دانشگاه مجازی برگزار می شود.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی به سخنرانی می پردازد و پس از مراسم، نشست خبری با اصحاب رسانه در این مکان برگزار می شود.

لازم به ذکر است، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشگاه مجازی المصطفی در سالن شهید بهشتی دانشگاه مجازی المصطفی واقع در قم، خیابان ساحلی برگزار می شود.

تداوم بررسی آیین نامه های آموزشی المصطفی(ص) در موسسه الحکمه

در این کارگروه که با حضور معاونین آموزشی واحدهای صفی جامعه المصطفی (ص) تشکیل گردید، مسئله استفاده از ظرفیت واحدهای المصطفی در برگزاری و صدور مدارک پیشرفته زبان فارسی و عربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و همچنین الزام طلاب به تدوین و ارائه مقاله در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر مواردی بود که در دستور کار جلسه قرار داشت و مورد تبادل نظر و تصمیم گیری واقع شد.

در ادامه نشست حجت الاسلام والمسلمین ملک افضلی، رئیس موسسه الحکمه ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه، فرا رسیدن ایام حج و عید قربان را تبریک گفت و فاجعه منی و بی کفایتی حکومت عربستان سعودی در این حادثه غم بار را یادآور شد. و با اشاره به کارنامه ده ساله موسسه و آمار عملکرد پنج ماه اخیر از افزایش ۳۰ درصدی دوره های کوتاه مدت در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: افزایش تعداد دوره ها با سیاست نخبه گزینی و افرایش سطح کیفی و محتوای آموزشی همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک افضلی اقدامات اساسی انجام شده جهت ارتقای موسسه الحکمه را بر شمرد و خاطر نشان کرد: پتانسیل لازم جهت برگزاری دوره های کوتاه مدت به ۹ زبان دنیا وجود دارد.

رئیس موسسه الحکمه با بیان روش های متفاوتی که مراکز آموزشی برای احتساب ارزش مقاله علمی در نظر می گیرند، پیشنهاد کرد: یک مقاله در مجلات خارجی برای طلاب اجباری باشد و چاپ مقاله با درج نام استاد راهنما ، استاد مشاور ، نام جامعه المصطفی (ص) و تایید اداره تحصیلات تکمیلی انجام شود تا به ارتقاء اعتبار علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه منتج گردد.

در ادامه نشست، حمیدرضا قلی زاده مدیر کل امور تحصیلی ستاد المصطفی (ص)، تصریح کرد: ارائه مدرک پیشرفته یک زبان خارجی برای فارغ التحصیلان دوره دکتری الزامی است که لازم است در این خصوص از  ظرفیت های موجود از قبیل موسسه زبان و فرهنگ اسلامی استفاده شود.

گفتنی است در پایان، آقای توکلی که به عنوان نماینده معاونت پژوهش در کارگروه حضور داشت و آخرین سیاست های وزارت علوم در خصوص نقش مقاله علمی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را تبیین نمود.

آغاز ثبت نام آموزش ۶ زبان ویژه طلاب در قم

مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی قم وابسته به جامعه المصطفی از آغاز ثبت نام آموزش زبان‌های ژاپنی، کره‌ای، فرانسوی، روسی، اندونزیایی و استانبولی خبر داد.

این مؤسسه اعلام کرد در سالهای اخیر با که با مسئله بیداری اسلامی مواجه شدیم ، بیش از گذشته با لزوم گسترش معارف حقیقی اسلام به کشور های مختلف نیازمند شده ایم. از این رو موسسه زبان و فرهنگ شناسی قم وابسته به جامعه المصطفی آموزش زبان‌های ژاپنی، کره‌ای، فرانسوی، روسی، اندونزیایی و استانبولی را به زبان‌های خود اضافه کرده است.

مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی از طلاب ایرانی و غیرایرانی (آقایان) در کلاس‌های آموزش زبان ثبت نام به عمل می‏نماید./1325/ت303/ی

ارسال نظرات