۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۴۴۸۲۵۱
وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد؛

دستگاه‌ها با تمام توان به موضوع خانواده و ازدواج جوانان ورود پیدا کنند

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جلسات برگزارشده با رهبر معظم انقلاب، گفت: طی دو جلسه‌ای که در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم ایشان تأکید داشتند که تمام دستگاه‌ها باید با تمام توان به موضوع خانواده، ازدواج و جوانان ورود پیدا کنند.
محمود گودرزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست رؤسای مراکز مشاوره ازدواج و عقد تفاهم‌نامه با بیمه تعاون که در ساختمان شماره ٢ وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به مخالفت یا موافقت درباره مراکز مشاوره ازدواج، گفت: مخالفت با مراکز مشاوره ازدواج جایز نیست احتمالا کسانی که با این مراکز مخالفت دارند به علت منافع مادی و غیرمادی آنها است.

وی با اشاره به اینکه راه‌های رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن نیاز به بررسی و تحقیق علمی دارد، عنوان کرد: درباره ازدواج، تشکیل خانواده و استحکام آن صحبت‌های زیادی بیان می‌شود اما عملی صورت نمی گیرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جلسات برگزارشده با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: طی دو جلسه‌ای که در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم ایشان تأکید داشتند که تمام دستگاه‌ها باید با تمام توان به موضوع خانواده، ازدواج و جوانان ورود پیدا کنند.

گودرزی افزود: دولت‌ها برای حل آسیب‌های اجتماعی این توان را ندارند که اراده خود را به دستگاه‌ها تحمیل کنند، در حقیقت ثروت اصلی در دست مردم است و بهترین روش برای بهره‌گیری از توانایی‌های آنها تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی جایگاه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج را بسیار بالا دانسته و بیان داشت: این مراکز با ارائه شناخت نسبی به جوانان می‌توانند آنها را در راستای ازدواج صحیح و درست راهنمایی کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اگر مراکز مشاوره از صلاحیت‌های لازم برخوردار بوده و بر همین اساس تشکیل‌شده باشند می‌توانند نتایج خوبی به دست آورند، ابراز کرد: مراکز مشاوره ازدواج می‌توانند در تداوم و استمرار زندگی مشترک جوانان نقش داشته باشند و هنگامی‌که جوانان در زندگی مشترک دچار مشکل شدند از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری کنند.

گودرزی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی چندوجهی هستند، گفت: با توجه به این مسئله مراکز مشاوره ازدواج جایگاه بسیار والایی دارند چون می‌توانند بخش عمده‌ای از مشکلات مردم و جوانان را کاهش دهند.

وی افزود: امروز بیشتر طلاق‌ها در سال اول یا پنج سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد، چراکه جوانان تجربه کافی برای مدیریت خانواده را ندارند، بنابراین آنها نیازمند به آموزش هستند، افزون بر این این هنگامی هم که دچار مشکلاتی شده و به‌تنهایی قادر به حل‌وفصل آن نباشند باید به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه کرده و از آنها کمک بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: استفاده از ظرفیت سمن‌ها بهترین روش برای جلب مشارکت‌های مردمی در راستای حل مشکلات مردم است.

گودرزی با اشاره به اینکه ما در حد توان خود از کمک به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده مضایقه نمی‌کنیم، عنوان کرد: با توجه به اینکه درآمد نفتی کاهش‌یافته  و اکثر بخشودگی‌های مالیاتی را وزارت اقتصاد برداشته است بعید به نظر می‌رسد که با کاهش مالیات مراکز مشاوره موافقت شود، اما با این‌وجود این مراکز می‌توانند بیانیه‌ای را امضا کنند تا من آن را به رییس جمهور انعکاس دهم.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا افرادی که به نام امر ازدواج از حوزه روانشناسی سوء استفاده می‌کنند شناسایی و با آنها مقابله شود، خاطرنشان کرد: در برخی جلسات کشوری درباره اینکه در فلان مرکز روانشناسی عمل نادرستی اتفاق افتاده صحبت می‌شود./807/پ202/ج1

ارسال نظرات