۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۴۸۲۵۷
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

تعاونی مراکز مشاوره تخصصی از وام اختصاصی کسب‌ و کار برخوردار می‌شوند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مراکز مشاوره هر شهر و استانی که تعاونی مراکز مشاوره تخصصی را تشکیل دهد می‌تواند از وام اختصاصی کسب‌وکار برخوردار شود.
رستمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در حاشیه برگزاری نشست روسای مراکز مشاوره ازدواج و عقد تفاهم‌نامه با بیمه تعاون در جمع خبرنگاران درباره آموزش‌های پیش از ازدواج، گفت: با بررسی‌های انجام‌شده 16 ساعت آموزش پیش از ازدواج در زمینه‌های مختلف اجتماعی قابل‌ اجرا است بنابراین ما تلاش می‌کنیم طی همکاری‌ با سازمان‌های مرتبط، آموزش‌های پیش از ازدواج را برای 750 هزار زوج برگزار کنیم.

وی درباره تأثیر رسانه در ازدواج جوانان، عنوان کرد: امروز انواع رسانه ازجمله فضای مجازی در زندگی جوانان تأثیر دارد بنابراین باید جوانان برای سواد رسانه‌ای آموزش ببینند، به همین منظور اپلیکیشن موبایل سواد رسانه‌ای پس از هفته ازدواج رونمایی می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره جمع‌بندی جلسه گردهمایی روسای مراکز مشاوره ازدواج با وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته قرار شد وزارت ورزش و جوانان از مراکز مشاوره ازدواج به‌صورت مستقیم حمایت کنند.

رستمی افزود: همچنین با ارزیابی‌های لازم اماکن اداری مناسب برای فعالیت متمرکز مراکز مشاوره تخصصی در استان‌ها در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد و تا پایان سال 95 این بررسی‌ها نهایی می‌شود و در استان‌هایی که امکان فعالیت مراکز مشاوره تخصصی هست این مراکز فعال‌شده و شروع به کار می‌کنند.

وی با اشاره به نتیجه جلسه در حمایت از طرح‌های مطالعاتی با رویکرد کاربردی متناسب با مراکز مشاوره ازدواج، اظهار داشت: در حال حاضر 16 استان در کشور فاقد مرکز مشاوره ازدواج و روانشناسی هستند بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری دو مرکز را در این استان‌ها راه‌اندازی کنیم که در صورت وجود شرایط تا 10 مرکز افزایش خواهد یافت.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره شرایط وام اختصاصی به این مراکز، ابراز کرد: درصورتی‌که مراکز مشاوره هر شهر و استانی آمادگی داشته و تعاونی مراکز مشاوره تخصصی را تشکیل دهد می‌تواند از وام اختصاصی کسب‌وکار برخوردار شده و به 750 هزار زوج نیازمند مشاوره خدمات ارائه دهد.

رستمی با اشاره به امضای بیمه ازدواج با بیمه تعاون، گفت: در این امر شخص بعد از خرید بیمه ازدواج تعاون پس از چهار سال می‌تواند از مزایای آن استفاده کند، این وزارتخانه برای تخصیص وام ازدواج جوانان تلاش زیادی کرده است که موجب افزایش میزان وام ازدواج شد، البته امیدواریم که برای دریافت این وام برای جوانان مانع ایجاد نشود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: مجمع خیرین ازدواج در تمام استان‌ها فعال‌شده است./202/807/ب1

ارسال نظرات