۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۴۸۲۹۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری بیشتر از ظرفیتهای مردمی برای توسعه فعالیتهای قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: باید به جای انتظار اختصاص بودجه قرآنی از سوی دستگاه‌های حاکمیتی، برای توسعه فعالیتهای قرآنی در جامعه از ظرفیتهای خیران و واقفان استفاده بیشتری شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در نشست اتحادیه مؤسسات مردمی قرآن، با اشاره به فضیلت ماه پربرکت ذی‌الحجه بر لزوم بهره‌مندی حداکثری از فرصت این ایام برای ارتقای بُعد معنوی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت تقویت و افزایش همکاری اتحادیه مؤسسات مردمی قرآن با نهاد اوقاف و امور خیریه استان تأکید کرد و افزود: در این راستا بایستی هرچه سریع‌تر موقوفات قرآنی موجود در استان خراسان شمالی به اتحادیه‌های قرآنی معرفی شده و بر اساس نیات واقفان آن عمل شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تشکیل مجمع خیران قرآنی و استفاده از ظرفیتهای مردمی در راستای توسعه فعالیتهای قرآنی را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید همان‌گونه که برای برگزاری مراسم روضه سیدالشهدا (ع) موقوفات زیادی در استان و کشور ثبت شده است، برای اجرای فعالیتها و برنامه‌های قرآنی هم موقوفه ثبت شود.

وی ادامه داد: به جای انتظار از دستگاه حاکمیتی باید حمایت از برنامه‌های قرآنی به مردم واگذار شود؛ زیرا مردم ما نیکوکار، متدین و دوستدار قرآن و عترت بوده و به‌ طور قطع از برنامه‌های قرآنی آن‌گونه که شایسته و بایسته است، حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با تأکید بر گسترش همکاریهای دوجانبه نهاد اوقاف خراسان شمالی با اتحادیه مؤسسات مردمی قرآن استان، اظهار کرد: با توجه به محدودیتهای اعتبارات دولتی و سازمانی در زمینهٔ فعالیتهای قرآنی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با نیت موضوعات قرآن، فعال‌سازی انجمن یاوران وقف قرآنی و ایجاد وقفهای مشارکتی می‌تواند در توسعه فعالیتهای قرآنی و کمک به مربیان و قرآن آموزان تأثیر زیادی داشته باشد.

لیلا شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان خراسان شمالی هم در این نشست بر آمادگی کامل اتحادیه و مشارکت فعال در برنامه‌های قرآنی، مسابقات و کلاسهای حفظ قرآن در سطح استان تأکید کرد و خواستار استفاده اتحادیه از امکانات و موقوفات مرتبط با قرآن در راستای همکاری و مشارکت دو نهاد اوقاف و امور خیریه و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان شمالی شد.

وی با بیان اینکه اتحادیه قرآنی به‌ عنوان گسترده‌ترین نهاد مردمی در زمینهٔ قرآن در استان فعال است، اضافه کرد: لازم است موقوفات قرآنی استان به اتحادیه معرفی شود تا با استفاده درست از اماکن و موقوفات قرآنی، در راستای اجرای مناسب نیات واقفان عمل شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی هم در این نشست، با ارائه گزارشی از اقدامهای انجام‌شده، از تعامل مناسب اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان با نهاد اوقاف و امور خیریه قدردانی کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات