۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۴۸۴۵۱
دبیر کل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر:

پیشگیری از تخلفات مهم‌ترین وظیفه شوراهای امر به معروف ادارات است

دبیر کل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر كشور گفت: بهترین شورا و دادستان این است كه در حوزه قضایی دادستان جرم، تخلف و زندانی نباشد نه اینكه دادستان هر كسی را در زندان بیندازد بلكه باید با برنامه‌ریزی كاری كند كه متخلف به وجود نیاید.
حجت‌الاسلام سید احمد زرگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام سید احمد برزگر، دبیر كل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر كشور، امروز در نشست رؤسا، دبیران و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منكر دستگاه‌های اجرایی نظامی و قضایی استان فارس گفت: یكی از وظایف شورای امر به معروف و نهی از منكر این است كه این شورا باید در مجموعه خود معضلات را بررسی كرده و اولویت‌بندی كند و برای حل این معضل مشخص كند كه چه اقداماتی باید انجام شود و وظایف هر قسمت را مشخص كند و سپس پیگیری و نظارت كامل برای رفع معضل داشته باشد.

وی با یادآوری اینكه این ستاد از سال ۱۳۷۲ در كشورمان تشكیل شده است، افزود: در این ستاد تشكیل شوراهای امر به معروف و نهی از منكر در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف پیش‌بینی شده است و اگر این شوراها می‌توانستند در هر سال حداقل یك معضل را در مجموعه‌های خود حل كنند، باید اكنون ۲۰ معضل حل شده باشد.

حجت‌الاسلام زرگر خواستار فعال شدن شوراهای امر به معروف و نهی از منكر در تمام دستگاه‌ها و نهادها شد و اظهار کرد: اگر شورای امر به معروف و نهی از منكر در استانداری الگوی شوراهای سایر ادارات باشد و در هر ماه بتواند معضلات را اولویت‌بندی كرده و آن‌ها را برطرف كند، مسلماً بسیاری از مشكلات ما حل می‌شد.

وی با اشاره به اینكه در برخی از وزارتخانه‌ها شورای تخلف اداری برای كارمندان شكل گرفته است كه تا انفصال دائم هم می‌تواند پیش برود، گفت: شوراهای امر به معروف و نهی از منكر هم قدرت و هم مسئولیت دارند و می‌تواند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرند.

دبیر کل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر كشور تأكید كرد: بهترین شورا و دادستان این است كه در حوزه قضایی دادستان جرم، تخلف و زندانی نباشد نه اینكه دادستان هر كسی را در زندان بیندازد بلكه باید با برنامه‌ریزی كاری كند كه متخلف به وجود نیاید و شورای نمونه شورایی است که در مجموعه‌اش تخلفی واقع نشود.

نخستین اقدام شوراهای امر به معروف و نهی از منكر ادارات تذکر لسانی است

وی تذكر لسانی، ارشاد و یا اعطای كتاب را برای هدایت افراد از جمله شیوه‌های اجرایی شوراهای امر به معروف و نهی از منكر در ادارات برشمرد و تأکید کرد: برای برطرف كردن برخی از معضلات باید یك مجموعه‌ای كنار هم بنشینند و دست به دست هم دهند و هر كدام وظایف خود را در ارتباط با آن موضوع انجام دهند.

حجت‌الاسلام زرگر شوراهای امر به معروف و نهی از منكر را یك ستاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف حراست، روابط عمومی، اداری مالی و غیره یك مجموعه برشمرد و به تصویب قانون حمایت از آمرین در سال گذشته اشاره كرد و در پایان گفت: این قانون بهترین قانون در ارتباط با امر به معروف و نهی از منكر است كه تمام ابعاد مختلف را در برگرفته است./202/919/ب1

ارسال نظرات