۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۶۱۸
آیت الله حائری شیرازی:

لجاجت سیاسی، جریان‌ها را از انقلاب دور می‌کند/ اظهار برهنگی انتهای انحطاط است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور گفت: حجاب یک پوشش فطری است و انسان باید بیمار شده باشد که برهنگی را خوب بداند؛ اظهار برهنگی انتهای انحطاط است و این جنگ با فطرت است؛ تفاوت انسان با حیوان در فطرت و حیا است؛ غرب برای مقابله با حیا با فطرت مسلمانان می جنگد.
 آیت الله محی الدین حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی ظهر امروز در همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی استان قم برگزار شده بود به ایراد سخن پرداخت و گفت: دعایی به نام مکارم الاخلاق در آخر مفاتیح است که خواندن آن برای هیأتی ها مهم و ضروری است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اظهار داشت: در سال 1368 با رهبر انقلاب دیداری داشتم و از ایشان پرسیدم که ریاست جمهوری شما تمام شده و شما قصد انجام چه کاری دارید؟ ایشان پاسخ دادند که همانند دیگر طلاب، آخوندی می کنم مگر این که امام نهی کند؛ اگر امام به من بگوید که مسؤول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان شوم، تردید نمی کنم؛ ذلت باطنی یعنی همین که انسان به رضای خدا راضی باشد.

آیت الله حائری شیرازی افزود: رهبر معظم انقلاب معتقد بودند که خداوند متعال به امام زمان(عج) امر می کند و ایشان هر چه می فرمایند، به امام راحل و نائب ایشان منتقل می‌شود و از ایشان هم به من منتقل می‌شود و من هم تبعیت می‌کنم، چرا که او رییس و ارشد من است و من می‌خواهم در اطاعت خدا باشم.

وی ابراز داشت: جهان آخرت با کسی شوخی ندارد و متعلق به کسانی است که کوچک ترین تعلق دنیایی نداشته باشند؛ رییس جمهوری باید اطاعت بی چون و چرا از رهبر و امامش کند؛ مداحی هم که یک عمر زحمت کشیده و می تواند جمعیت کثیری را دور خود جمع کند، نیازمند ذلت باطنی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: یک مداح انقلابی باید ذلت باطنی داشته باشد تا بتواند عزت ظاهری خود را مدیریت کند؛ این اشتباه است که مداحی با استفاده از اشعار نادرست و حتی با خواندن قسمتی از ادعیه که باید با آن گریه کرد، قصد شاد کردن مردم در ولادت ها را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که عزت ظاهری باشد اما ذلت باطن نباشد، فرد دچار انحطاط می شود؛ ابلیس عزت ظاهری داشت اما ذلت باطنی نداشت، از همان روز به مقابله با انسان پرداخته است و به این انحطاط دچار شده است.

آیت الله حائری شیرازی بیان داشت: حجاب یک پوشش فطری است و انسان باید بیمار شده باشد که برهنگی را خوب بداند؛ اظهار برهنگی انتهای انحطاط است و این جنگ با فطرت است؛ تفاوت انسان با حیوان در فطرت و حیا است؛ غرب برای مقابله با حیا با فطرت مسلمانان می جنگد.

وی افزود: اگر به شخصی تذکر داده شود و وی هم از کرده خود پشیمان شود، از حضرت آدم تأسی کرده که پس از خوردن میوه ممنوعه اظهار پشیمانی کرد، اما اگر از این تذکر ناراحت شد، از ابلیس پیروی کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: زمانی که یزید می خواهد جای ظالم و مظلوم را عوض کند، از آیه قرآن استفاده می کند و می گوید که شما خودتان باعث شدید که مصیبت بر شما فرود آید؛ امام سجاد(ع) پاسخ دادند که هر آیه ای اهلی دارد و این آیه در ناحیه ما نازل نشده است، بلکه مقدرات ائمه اطهار(ع) از پیش نزد خداوند متعال بوده است.

وی با اشاره با آیه ای از کلام الله مجید اظهار داشت: همه چیز امتحان الهی است و اگر نعمتی به شما داده شده از آن استفاده کنید اما به آن دل نبندید و اگر هم چیزی به شما داده نشد، دل شکسته نشوید.

آیت الله حائری شیرازی توصیه کرد: آداب روضه خوانی را فرا بگیرید و توجه داشته باشید کتاب ها و اشعاری که نوشته و سروده شده باید بررسی و نظارت شود؛ این طور نباشد که هر شعری را در مراسمات بخوانید و اگر کارشناسی تشخیص داد که شعری نباید خوانده شود، بپذیرید.

وی در پایان تأکید کرد: اگر افرادی در کشور به لجاجت بپردازند از رهبر معظم انقلاب دور می شوند؛ ایشان هیچگاه نفرمودند که اصلاح طلب و اصول گرا آبروی هم را ببرند؛ جناح ها باید با هم متحد شوند و هم کلام باشند./840/پ202/س

ارسال نظرات