۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۴۴۸۶۸۱
حجت الاسلام روحانی تبیین کرد؛

راهبرد دشمن برای مقابله با نهضت امام/ برخی برای وابستگی کشور به آمریکا تلاش می‌کنند

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به تبیین راهبردهای دشمن برای مقابله با نهضت امام خمینی(ره) پرداخت و نسبت به تلاش برخی برای وابسته کردن کشور به آ‌مریکا هشدار داد.
حجت الاسلام سید حمید روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، در آیین افتتاحیه طرح مطالعاتی اندیشه امام خمینی در سالن اجتماعات علامه مجلسی اصفهان، با بیان اینکه قاطعیت و جدیت رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان و استکبار جهانی به پشتوانه نسل جوان انقلاب است، گفت: یکی از بزرگترین رسالتها و دستاوردهای امام خمینی(ره) انسان سازی بود، اگر نتوانیم انسان را به انسانیت خود برسانیم و انسان تربیت کنیم در آن زمان جامعه به سمت ظلمت و تباهی خواهد رفت و روزگاری بسیار تیره خواهیم داشت.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند امانتی در اختیار ما قرار داده است، امانتی که امام خمینی(ره) به آن رسیدند و به ما رساندند و این مسأله موجب شد که امام از همان ابتدای نهضت به دنبال تربیت انسان بروند تا این امانت محفوظ بماند، انسانهایی که امام تربیت کردند در طول نهضت و در طول تاریخ انقلاب اسلامی شگفتی آفریدند و حماسه ساز شدند.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: حضرت امام معتقد بودند دشمن نمی‌خواهد در محیط علمی ما در حوزه و دانشگاه آدم تربیت شود، دشمنان از اینکه حتی یک انسان در محیطهای علمی تربیت شود در هراس هستند، هدف انقلاب اسلامی تنها رسیدن به حقوق مردم نبود، امام خمینی(ره) می‌فرمایند ما که تابع انبیا هستیم باید نهضتها را دنبال کنیم و بفهمیم هدف آنها چه بوده و مقصد پیامبر اکرم(ص) از نهضت اسلامی چه بوده است، مقصد ائمه(ع) باید بدانیم چه بوده است و آیا تنها کوتاه نگهداشتن دست ظالمان از دین خدا و مردم هدف بوده است.

مکتب امام خمینی انسان ساز است

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه مکتب اسلامی یک مکتب صرفا مادی نیست، تصریح کرد: اگر امام خمینی(ره) انسان نساخته بود و انسانهای در مکتب ایشان پرورش نیافته بودند که واقعا نمونه باشند این انقلاب به شکست می انجامید، آنچه که موجب شکست خوردن توطئه‌های استکبار و خونخواران تکفیری استکبار جهانی نتوانند به حریم ایران اسلامی وارد شوند این است که امام انسان تربیت کرده است.

وی رشادتهای جوانان انقلابی و مدافعان حرم را حاصل تربیت و انسان سازی امام راحل عنوان کرد و گفت: راه امام و آنچه که ایشان ساخت این بود که انسان سازی کند، انسانهایی در مکتب ایشان تربیت شدند که دنیا را به شگفتی وا داشتند، ما باید تلاش کنیم تا از این قافله ملکوتی جا نمانیم و انسانیت را به همگان نشان دهیم.

حجت الاسلام روحانی در ادامه عنوان کرد: امام خمینی(ره) خود را در نظر نداشت و رمز موفقیت ایشان همین موضوع بود، اگر کسی از کاری که برای خدا انجام داده است و در آن ریا نباشد و برمبنای اخلاص باشد، بیاید آن کار را تباه کرده است، بزرگترین ریاضت برای انسان پرهیز از خودبینی است، انسان اگر از خودگذشتگی نداشته باشد کم کم این ضعف انسان او را تحت سلطه هوای نفس در می آورد.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مشکل اساسی جامعه ما را عدم توانایی در از خودگذشتگی دانست و اظهار کرد: امروزه افرادی در میانه هستند که می‌خواهند با دروغ و فریب و نیرنگ  راه ما را منحرف بسازند، نیروهای انقلابی ما نباید به وعده‌های پوچ دشمن اعتنایی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سومین و مهمترین راهی که پیش گرفته‌اند راه استحاله است، اولین قدم سرگرمی مردم به فساد و عیش و نوش است، وزارت ارشاد فکر می‌کند همه مشکلات مردم حل شده است و تنها دغدغه و مشکل مردم برگزاری کنسرت است.

نامحرم شمردن مردم از توطئه‌های دشمنان است

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، گفت: نامحرم شمردن مردم از توطئه‌های دشمنان است و یکی از مسائلی به شمار می رود که دشمن در راستای نشر و ترویج آن فعالیت می‌کند، امام خمینی(ره) از همان ابتدا با مردم شفاف و صادق بود، امروز اما عده‌ای تلاش می‌کنند مردم را معادلات و میدان خارج کنند، قراردادهای نفتی و بسیاری از دیگر مسائل مهم توجه دولتمردان  را جلب نکرده است.

حجت الاسلام روحانی کنار زدن امر به معروف و نهی از منکر را از اقدامات دولت عنوان کرد و افزود: اگر کسی بیماری مسری داشت باید ریشه بیماری را برطرف کرد، وقتی که وعده‌های دروغین و خلاف واقع به مردم داده می‌شود مردم از انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب فاصله می‌گیرند، باید سعی کنیم از اینکه بین مردم و رهبری و ولایت فاصله ایجاد شود جلوگیری کنیم.

وی تحقیر ملت و لگدمال کردن غرور ملی و ایجاد یأس و ناامیدی را از دیگر تلاشهای استعمار و توطئه‌های استکبار جهانی برشمرد و اظهار کرد: بزرگترین مسأله که پیش از آغاز نهضت امام  می‌شنیدیم این بود که شما نمی توانید هیچ کاری انجام دهید، امروز هم برنامه ایجاد یأس و ناامیدی ادامه دارد، وقتی یک وزیر می‌گوید ایرانی هنری بیشتر از آبگوشت بزباش ندارد در حقیقت باید ناامیدی و ناتوانی به مردم تزریق شود، یا اینکه می‌گویند آب خوردن ما به آمریکا وابسته است و بسیاری حرفهای دیگر همه برای ایجاد یأس و ناامیدی برای خروج ما از مسیر انقلاب اسلامی است.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به کتاب جهانی شدن سریع القلم که رییس جمهور بر آن مقدمه نوشه است، گفت: در این کتاب برای استقلال ارزشی قائل نیستند و از آن بدتر برای مستعمره بودن مزایای بسیاری برمی‌شمردند، یکی از این آفات را زبان و فرهنگ عنوان می‌کنند و این را بخشی از امکانات جامعه می‌دانند.

 

برخی برای وابستگی کشور به آمریکا تلاش می‌کنند

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه حریت و آزادی جزء ذاتی و فطری انسان است، عنوان کرد: اینکه برخی افراد تلاش می‌کنند ما را به آمریکا وابسطه بسازند عوامل مختلفی دارد، اولی خودشیفتگی و ترس از مردن است، زمانی که شجاعت لازم نباشد می‌بینیم که در طول نهضتهای مختلف گذشته برخی افراد با هر تحرک دشمن دچار از خودباختگی و ترس می‌شوند.

وی طمع را از دیگر علتهای پذیرش حکومت ظالمان دانست و تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی برخی افراد شکست دادن شاه را ناممکن می‌دانستند و معتقد بودند پیروزی بر شاه و حکومت او غیر ممکن است، آفیت طلبی از دیگر عوامل بازدارنده انسان از حریت است و موجب می‌شود انسان در میان طاغوت و وابستگی بماند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اصلاح و خودسازی را از عوامل مهم بازدارنده انسان در زمینه پذیرش بندگی قدرتها عنوان کرد و افزود: باید به خودباوری برسیم و باور کنیم که می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم، امام همواره می‌فرمودند ما می‌توانیم، امام خمینی (ره)همواره برخودباوری و بر مامی‌توانیم تأکید داشتند، ایشان هرگز ما می‌توانیم را کنار نگذاشتند و به همه دنیا نشان دادند که ما می‌توانیم.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: اگر بحث دین خدا و حاکمیت دین خدا نباشد؛ بودن ما در اینجا اصلا دلیلی ندارد، موضوع اصلی همه این اقدامات و مبارزات و تلاشها پاسداری از دین خدا است، اگر در این میان خداوند را فراموش کنیم قطعا خود را فراموش خواهیم کرد و انسانی باطل و بی هدف خواهیم شد و قطعا از مسیر سعادت خارج خواهیم شد، به همین دلیل است که امام خمینی لازمه استقلال و آزادی و رشد و پیشرفت را پیدا کردن خودمان عنوان می‌کند.

 

دوری از مسائل جنسی رمز رسیدن به آزادی است

وی دوری از آلودگی‌ها و نفسانیات و شهوات و مسائل جنسی را لازمه رسیدن به آزادی و سعادت و تکامل دانست و اظهار کرد: امام خمینی توجه به غرب و اجانب را فرورفتن در ظلمات می‌دانستند، توجه به غرب و نفسانیات انسان را به سوی تباهی و تاریکی می‌برد، از دیگر مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم پاسداری از استقلال است، نباید بگوییم دیگر استقلال برای ما ارزشی ندارد،ما باید همیشه سازش ناپذیر و استکبار ستیز باشیم چرا که دشمنان همیشه تلاش می‌کنند تا ما را تابع خود و تحت سلطه خود داشته باشند و ما را به دین و آیین خود در بیاورند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مردمی بودن را یکی از مسائل مهم در انقلاب اسلامی و از ویژگی‌های امام خمینی برشمرد و گفت: مقاومت صریح آیه قرآن است، بدون مقاومت به هیچ چیزی نخواهیم رسید، باید فداکاری و ایثار و جانفشانی کنیم تا بتوانیم به پیروزی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام روحانی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را یکی از مهمترین لازمه‌های شرایط کنونی ذکر کرد و گفت: نباید در برابر مسائل مختلف سکوت کنیم، اتفاقات مختلفی در حال رخ دادن در درون کشور است که نباید نسبت به آن ساکت باشیم، استحاله انقلاب است./1304/پ201/ج1

ارسال نظرات