۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۴۸۷۹۸
افتخاری:

مسجد درمانگاه ولنگاری فرهنگی است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مسجد، درمانگاه ولنگاری فرهنگی است که استفاده از قرآن و سیره و منش اهل بیت(ع) برای ترسیم زندگی سالم و مؤمنانه از طریق مسجد صورت می گیرد واز دیگر کارکردهای مسجد این است که در جهاد کبیر نیرو تربیت کند و برنامه داشته باشد.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در چهارمین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی ویژه خواهران عضو کانونهای مساجد سراسر کشور ظهر امروز 19شهریور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان فاجعه منا گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نقش مسجد در ایجاد انسجام و هم افزایی مؤثر است.

وی خطاب به فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: برای اینکه به سعادت برسید و دیگران را هم به سمت رستگاری رهنمون شوید بهترین مکانها مساجد هستند.

مسؤول شورای مشورتی طلاب بسیج کشور بیان کرد: هر کسی وقتی می خواهد مسؤولیتی را بر عهده بگیرد نخستین گام صبر در این مسیر است و گام بعدی تقوا است.

وی درادامه بیان توصیه های خود به فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهتر است در کانونهای مساجد بستر ازدواج سالم، الگو و الهام بخش برای دختران و پسران در مساجد فراهم شود و با محوریت امام جماعت این سنت را ترویج دهید.

زندگی یک مجموعه لوازم خانگی نیست

افتخاری با انتقاد نسبت به رواج آداب و رسوم های نادرست و توجه به امور ظاهری زندگی گفت: زندگی یک مجموعه لوازم خانگی نیست و برای ترویج ازدواج دختر و پسر نباید سختگیری های بیهوده داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: امسال ایشان تأکید بر جهاد کبیر داشتند و جهاد کبیر در کنار جهاد اکبر است و جهاد کبیر همان است که دشمن در عرصه جنگ نظامی شکست خورده ولی هنوز در میدان مانده است و ناامید نیست.

افتخاری ادامه داد: در عرصه جنگ نرم دشمن شبکه های اجتماعی، ماهواره، مد، توجه به فرهنگ بیگانه در خوردن و خوابیدن، تغییر سبک زندگی، تحصیل و تغییر باورها نسبت به طلاق را آورده است و از همین ابزارها در جنگ نرم بیشترین استفاده را می کند.

 از دل مساجد بانوانی زینبی، فاطمی و معصومی بیرون بیایند که دغدغه مند باشند

وی ادامه داد: مسجد، درمانگاه ولنگاری فرهنگی است که استفاده از قرآن و سیره و منش اهل بیت(ع) برای ترسیم زندگی سالم و مؤمنانه از طریق مسجد صورت می گیرد واز دیگر کارکردهای مسجد این است که در جهاد کبیر نیرو تربیت کند و برنامه داشته باشد.

افتخاری با بیان اینکه مسجدی که فقط در آن نمازخوانده شود و نسبت به مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بی تفاوت باشد،سکولار است، تصریح کرد از دل مساجد، باید بانوانی زینبی، فاطمی و معصومی بیرون بیایند که دغدغه مند باشند.

مسؤول شورای مشورتی طلاب بسیج کشور تصریح کرد: جهاد کبیر این است که شاخصه های مبارزه را بدانیم و راه نفوذ دشمن را بشناسیم و برای رسیدن و تحقق این اهداف، عقاید خودمان را تقویت کنیم.

وی با اشاره به راهپیمایی گسترده اربعین گفت: اربعین بستری برای دولت جهانی حضرت مهدی(عج) است و فقط برای تجمع شیعیان نیست چرا که در این مراسم علاوه بر شیعه، اهل سنت و غیر مسلمان هم حضور دارند و باید برای مقابله با دشمن از این بسترها استفاده کرد. /934/پ202/ج

   

 

 

 

 

ارسال نظرات