۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۴۸۹۶۳
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

شجره خبیثه آل سعود فرصت های الهی حج را از بین برده است/ امت اسلام باید در برابر آل سعود بایستد

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با بیان این که حج یک فرصت الهی برای اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام و مسلمین است، گفت: متأسفانه شجره خبیثه آل سعود ملعون فرصت های الهی حج را از بین برده است و در جهت منافع مستکبران و دشمنان اسلام به بدترین شکل عمل می کند.
 ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به حجاج و مسلمانان جهان گفت: حج مظهر حرکت عمومی امت اسلامی در جهت توحید و بندگی خدا و تقویت وحدت، همدلی، برادری اسلامی و تلاش برای عدالت  احیای امت اسلامی و حرت به سمت پیشرفت و در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: حج یک فرصت الهی برای اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام و مسلمین است، متأسفانه شجره خبیثه آل سعود ملعون فرصت های الهی حج را از بین برده است و در جهت منافع مستکبران یعنی آمریکا، صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام به بدترین شکل عمل می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز کعبه بیت الله الحرام خانه امن الهی حتی برای حج گزاران ناامن شده است، اظهار داشت: و در مثل روز منا حجاج به خاک و خون کشیده می شوند و حداقل تقصیر نظام آل سعود آشکار است.

وی ادامه داد: برخی از ناظران می گویند تعمدی در کار بوده است، حریم امن الهی و مدینه الرسول که ظرفیت بسیار بزرگی در مقابل دشمنان و اعلام برائت از مشرکین و احیای امت اسلامی هستند امروز متأسفانه اسیر آل سعود خبیث و شجره ملعونه است.

آیت الله کعبی با بیان این که وظیفه امت اسلامی است که برائت از مشرکین، آمریکا و اسرائیل را فریاد بزنند و اعلام کنند، ابراز داشت: مسلمانان باید ندای وحدت اسلامی را سر بدهند و جنایات آل سعود را به ویژه در یمن و هم پیمانی این رژیم با آمریکا را محکوم کنند.

وی با تأکید بر این که امت اسلام باید در برابر آل سعود بایستد، عنوان کرد: چرا این رژیم خیانت پیشه با وقاحت صد عن سبیل الله می کند و جلوی حجاج ملت بزرگ ایران را می گیرد، حج از منظر رهبری الهی، احکام فقهی، مراجع تقلید و نظام مقدس جمهوری اسلامی تعطیل بردار نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این زمینه با آل سعود مذاکره شد اما آن ها به برگزاری حج توأم با امنیت تن ندادند، آل سعود نزد وجدان های بیدار بین المللی و مردم آزاده محکوم است.

وی اضافه کرد: امت اسلامی به خوبی می داند امروز آل سعود مانع بزرگ وحدت، انسجام، اقتدار و پیشرفت امت اسلام است، در همین هفته گذشته 200 نفر از عالمان بزرگ اهل سنت در چچن جمع شدند که احمد الطیب رییس الازهر هم حضور داشت، در این همایش شاخصه های مسلمان سنی را اعلام کردند و در آن جا به صراحت گفتند که وهابیت، سلفیت تکفیری و آل سعود خوارج زمانه بوده و اهل سنت نیستند، به عنوان مثال گفتند که از لحاظ اعتقادی اهل سنت باید اشعری باشند در حالی که وهابیت ضد اشعری ها که جمهور اهل سنت به شمار می رود هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از نظر اخلاقی گفتند که باید مسلک عرفانی تزکیه نفس را قبول داشته باشند در حالی که وهابیت علیه صوفی ها موضع می گیرد، در زمینه فقهی اعلام کردند که سنی باید وابسته به مذاهب چهارگانه حنفی، حنبلی، مالکی و شافعی باشد در حالی که وهابیت خود را مجتهد، فرا مذهب بلکه علیه مذاهب اسلامی می داند.

وی افزود: در این همایش اعلام شد که مرجعیت فکری مسلمانان اهل سنت دانشگاه الازهر یا جامعه زیتونیه و یا جامعه غرویین است در حالی که وهابیت درباری آل سعود علیه الازهر اقدام می کند، همه این مسائل سبب شد 200 عالم بزرگ اهل سنت در چچن آل سعود و وهابیت را محکوم کنند و سلفیت تکفیری را ریشه در افکار وهابی بدانند و از آن ها تعبیر به خوارج زمانه تعبیر کنند؛ این علما هم قسم شدند که در مقابل سلفیت تکفیری بایستند و اهل سنت را نجات دهند.

آیت الله کعبی با بیان این که امروز موسم حج فرصت الهی و مقدسی است که امت اسلامی اعم از شیعه و سنی باید اعلام کنند که سلفیت تکفیری و اندیشه گمراه وهابی امت اسلامی را در یک فتنه پیچیده فرو برده است، خانه خدا و امت اسلامی را باید از فتنه شجره خبیثه آل سعود و و هابیت با اعلام برائت از مشرکین نجات داد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات