۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۴۹۱۸۳

اقامه نماز عید قربان در 31 بقعه متبرکه استان کرمان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: نماز عید سعید قربان در آستان عظیم الشأن 31 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان کرمان اقامه می شود.
حجت الاسلام فاطمی مراسم نماز عید

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام  سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: ویژه برنامه های فرهنگی اوقاف همزمان با این روز خجسته در محل اماکن متبرکه شاخص کرمان برگزار می شود.

دعای عرفه در آستان 53 امامزاده شاخص کرمان برگزار می شود

وی از برگزاری مراسم دعای عرفه در اماکن متبرکه کرمان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی با حضور پرشور مردم روز یکشنبه 21 شهریور ماه همزمان با روز نهم ذی‌الحجه رأس ساعت 15 در محل آستان 53 امامزاده وبقعه متبرکه شاخص کرمان برگزار می شود.

حجت الاسلام فاطمی همچنین با اشاره به ویژه برنامه های عید سعید قربان خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های نماز عید سعید قربان، محافل انس با قرآن کریم، سخنرانی و مداحی از جمله برنامه هایی هستند که همزمان با روز عید در اماکن متبرکه انجام می شود.

وی اظهار کرد: همزمان با "دهه امامت و ولایت" از عید سعید قربان تا عید غدیر، ویژه برنامه های متعدد فرهنگی در اماکن متبرکه کرمان اجرایی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، تصریح کرد: بهره‌گیری از سخنرانی مبلغان مذهبی و مدیحه سرایی‌های مداحان به منظور پربارتر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام در بقاع متبرکه و امامزادگان است.

حجت الاسلام فاطمی همچنین اظهار کرد: برگزاری نماز عید سعید قربان فردا دوشنبه 22 شهریورماه در آستان عظیم الشأن 31 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان کرمان اقامه می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقف کرمان افزود: عید سعید قربان یکی از اعیاد با فضیلت و مقدس اسلامی است؛ بنابراین باید اهمیت این عید سعید در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های دهه امامت و ولایت با مرکزیت اماکن متبرکه همزمان با عید قربان شروع و با اجرای ویژه برنامه های متعدد فرهنگی تا عید سعیدغدیر خم ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این دهه که از سوی سازمان اوقاف پیش بینی شده است، برگزاری جشن بزرگ ولایت علوی، اکمال دین نبوی می باشد که سال گذشته این مراسم در مصلی امام علی(ع) با حضور مردم شهر کرمان با شکوه خاصی برگزار شد.

وی اظهار کرد: عید سعید قربان یکی از اعیاد با فضیلت و مقدس اسلامی است؛ بنابراین باید اهمیت این عید سعید در جامعه بیش از پیش تبیین شود./101/9709/ب1

ارسال نظرات