۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۴۴۹۲۸۱
همزمان با روز عرفه؛

آیین «برائت از مشرکان» در جوار پیکر شهدای گمنام در خراسان شمالی برگزار شد

همزمان با روز عرفه آیین برائت از مشرکان با حضور پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس با شرکت اقشار مختلف مردم در خراسان شمالی برگزار شد.
آیین برائت از مشرکین با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عصر امروز همزمان با روز عرفه، آیین معنوی قرائت دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکان با حضور پیکر مطهر سه تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و با شرکت اقشار مختلف مردم شهیدپرور و مسؤولان استان خراسان شمالی برگزار شد.

با توجه به اینکه امسال برگزاری مراسم برائت از مشرکین با حضور شهیدان تازه تفحص شده در سراسر کشور پیش‌بینی شده بود، همزمان با بیست و یکم شهریورماه و روز عرفه، پیکر مطهر سه شهید گمنام وارد استان خراسان شمالی شد.

یکی از شهدای گمنام پس از ورود به استان و برگزاری آیین استقبال به مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، مرکز خراسان شمالی منتقل و مراسم دعای عرفه هم عصر امروز در مصلا برگزار شد.

به‌منظور برگزاری آیین عرفه و مراسم برائت از مشرکین طبق برنامه پیکر مطهر یکی از این شهیدان به شهرستان اسفراین و یک شهید دیگر هم به شهرستان شیروان منتقل شد و در این شهرها هم آیین معنوی قرائت دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکان با حضور پیکر مطهر این شهدا برگزار شد.

با توجه به اینکه امسال مردم ایران از حضور در حج ابراهیمی محروم شدند، مراسم برائت از مشرکین همزمان با برگزاری دعای عرفه و با حضور شهدای گمنام برگزار شد و در شهرستان‌هایی که پیکر شهدای گمنام به آنجا منتقل نشد؛ دعای عرفه در جوار گلزار شهدا برگزار شد.

پیکر این شهیدان گلگون‌کفن پس از برگزاری مراسم برائت از مشرکین جهت آزمایش DNA به تهران منتقل می‌شود.

به گفته سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، عصر امروز مراسم برائت از مشرکین همزمان با زمزمه دعای عرفه در استانها و شهرهای بزرگ کشور با حضور 110 شهید تازه تفحص شده و تعدادی از شهدایی که هنوز شناسایی نشده‌اند، برگزار شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات