۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۴۹۷۵۲
عباس سلیمی:

بدون بودجه کلان دولتی هم می‌توان کار قرآنی کرد

پیشکسوت قرآنی کشور تأکید کرد: برای خدمت به قرآن نباید همیشه دنبال موارد پرپیچ و خم اداری نیم درصد و یک درصد بود، بدون تخصیص بودجه کلان دولتی، با همت مردم، خیّرین و مسئولان قرآن‌دوست هم می‌توان کار قرآنی شایسته کرد.
قرآن کریم

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، در حاشیه آیین اختتامیه سومین جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) گفت: درست است که پیشنهاد برگزاری این جشنواره از طرف بنده بود اما اگر بخواهم جانب انصاف را بگیریم باید بگویم استاد عباس براتی‌پور از همکاران خوب بنده در نیروی هوایی ارتش که از شعرای خوب کشور نیز هستند، شعر بلندی در مورد قرآن دارند و جرقه این پیشنهاد از شنیدن آن شعر زده شد.

وی تصریح کرد: ما هیچ کاری برای قرآن نکرده‌ایم و توصیه ما به جوان‌ترها این است که فارغ از برخی از رقابت‌ها، درگیری‌ها، غوطه‌ور شدن در دیدگاه‌های مادی و اختلافات سیاسی تا فرصت دارند به قرآن خدمت کنند، خدمت به ساحت مقدس قرآن فرصت مغتنمی است که خداوند شامل حال بندگان می‌کند.

سلیمی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی دارالقرآن استان در برگزاری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)، اظهار کرد: بنده پیشنهاد برگزاری این جشنواره را دادم و خوشبختانه با استقبال خوب مسئولان استان مرکزی مواجه شد از سال ۹۳ این جشنواره در استان موج قرآنی را ایجاد کرده که مسیر خود به سمت تکامل را در حال پیمودن است.

رسانه‌ها در خدمت قرآن باشند

وی با اشاره به اینکه برخی از امواج قرآنی به صورت مقطعی و گذرا هستند و اثرگذاری قابل توجهی ندارد، اضافه کرد: بدون شک امواج قرآنی باید پویا و اثرگذار باشند، وجود سایت‌ها و کانال‌های قرآنی کمک می‌کند تا الگوهای دینی در جهان بسط پیدا کنند، برنامه‌های قرآنی نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا نیز قابلیت اجرایی خواهند داشت؛ لذا بنده از رسانه ملی، خبرگزاری‌ها به ویژه خبرگزاری ایکنا می‌خواهم تا فداکارانه در خدمت قرآن و طرح‌های جامع قرآنی باشند، برگزاری جشنواره گل‌های محمدی(ص) می‌تواند الگوپردازی و در تمام استان‌ها اجرایی شود.

پیشکسوت قرآنی کشور ادامه داد: خداوند متعال پیشنهاد برگزاری چنین جشنواره‌ای را به ذهن بنده راه داد، تأمل کنید، اگر نام مبارک حضرت محمد(ص) و حضرت فاطمه(س) در جهان منتشر شود، به این بهانه خواهیم توانست سیره پیامبر(ص) را برای پسران و مردان و سیره حضرت زهرا(س) را برای دختران و بانوان نشر دهیم.

وی اضافه کرد: پس از گام نهادن در حوزه تلاوت و حفظ باید کاری کنیم که رفتارمان قرآنی شود، سبک زندگی همگی ما اسلامی با شاخصه‌های قرآنی شود، وقتی هدف ما از برگزاری و حضور در جشنواره قرآنی قرب الهی باشد چرا نباید جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) ملی یا حتی بین‌المللی شود.

سلیمی افزود: برخی از طرح‌های قرآنی اگر درست برنامه‌ریزی شوند قابلیت اجرایی شدن در سطح بین‌المللی را دارند، در رابطه با نبی مکرم اسلام(ص) دیدگاه‌های مشترکی در جهان وجود دارد و بسیاری از برادران اهل سنت برای حضرت زهرا(س) احترام ویژه قائل‌اند، مرحوم استاد شیخ نصرالدین طوبار از شعرای اهل سنت ۳۵ سال پیش درباره حضرت فاطمه(س) مدیحه‌سرایی دارد که بسیار قابل توجه است.

معرفی الگوهای دینی به جای اسطوره‌های غربی

داور بین‌المللی مسابقات قرآن از وجود مبارک ائمه اطهار(ع) به عنوان الگوهای بی‌چون و چرای جوامع بشری یاد کرد و گفت: تا زمانیکه ما مسلمانان الگوهایی نظیر امامان معصوم(ع) داریم چرا اجازه دهیم دشمن اسطوره‌های غیرواقعی و افسانه‌ای را به  فرزندان این خاک و آب معرفی کند ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت غنی کلام وحی اسوه‌های حسنه را به نوجوانان بشناسانیم.

سلیمی با بیان اینکه برای خدمت به ساحت مقدس قرآن نباید همیشه دنبال موارد پرپیچ و خم اداری نیم درصد و یک درصد باشیم، ابراز کرد: برگزاری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) ثابت کرد بدون تخصیص بودجه کلان دولتی، با همت مردم، خیّرین و مسئولان قرآن‌دوست می‌توان کار قرآنی شایسته کرد امیدوارم این جشنواره به عنوان الگویی کاربردی به استان‌های دیگر معرفی شود.

قاری بین‌المللی در پایان، تصریح کرد: به همت معاونت قرآن وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و مؤسسات مردمی و اتحادیه‌ها می‌توان با یکدلی طرح‌هایی را برنامه‌ریزی کرد که دانش‌آموزان در طول سال رها نشوند، باید این مسابقات را مقدمه‌ای بدانیم برای تحقق هدف نهایی در زندگی دانش‌آموزان که همان زندگی به سبک اسلامی است./836/د102/ل

ارسال نظرات