۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۰۴۹
آيت الله مظاهري:

خطر انسانهاي بدكار از خطر ابليس بیشتر و بالاتر است

ریيس حوزه علميه اصفهان به خطري كه جامعه امروزي را تهديد مي كند اشاره كرد و گفت: ماهواره ها و اينترنت ابزار دست انسانهاي بدكار براي منحرف كردن بشر است، خطر اين وسايل از خطر ابليس بالاتر و مهم تر است.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حضرت آيت الله حسين مظاهري صبح امروز در سلسله جلسات تفسير قرآن كه هر روز صبح در مسجد اميرالمؤمنين(ع) جي برگزار مي شود، با اشاره به تفسیر سوره ناس و وجود شیاطین، گفت: نوع زندگي شياطين جني نامشخص است.

وي با مروري بر مطالب روزهاي گذشته، افزود: انسان با قرائت سوره فلق از شر چهار چيز به خداوند پناه مي برد، اول از شر مخلوقات شرور، دوم از شر غريزه جنسي وقتي تحريك مي شود، سوم از شر غريزه جنسي وقتي زني انسان را تحريك مي كند و چهارم از شر حسود زماني كه حسادت مي ورزد.

حضرت آيت الله مظاهري این چهار شر را بالاترین شرها دانست و ادامه داد: غالب مردمي كه در چاه مي افتند به خاطر شرارت در اين چهار چيز است.

ریيس حوزه علميه اصفهان در تفسير سوره مباركه ناس اظهار كرد: در اين سوره انسان سه بار قسم مي خورد و از شر يك چيز به خداوند پناه مي برد، اين تكرار به خاطر اين است كه شر آن چيز بسيار مؤثر است و ما بايد در طول شبانه روز مواظب باشيم كه به اين شر گرفتار نشويم.

استاد اخلاق حوزه علميه افزود: چيزي كه انسان به خاطر آن چند بار قسم ياد مي كند و از شرارت آن به خداوند پناه مي برد، وسوسه است، وسوسه هايي كه گاهي به واسطه تحريك احساسات ايجاد مي شود، گاهي به واسطه هوا و هوسها است، اين دو وسوسه از درون انسان نشأت مي گيرد.

وي به شرارتهاي موجودات بيروني مثل شياطين اشاره كرد و ادامه داد: گاهي انسان از سوی شياطينی كه شرورهاي بيروني هستند وسوسه مي شود، زندگي اين موجودات شرور براي ما نامشخص است، ولي چيزي كه از آيات قرآن و روايات معصومين(ع) به ما رسيده اين است كه اين موجودات از ابتداي خلقت بوده اند، وگرنه اصلاً مشخص نيست كه چگونه زاد و ولد مي كنند يا به چه شكلي است.

حضرت آيت الله مظاهري ابراز كرد: خيلي صحبتها راجع به اجنه شده است، ولي چيزي كه مستدل باشد اين است كه ابليس با تحريك عواطف و غرايز مسائل ناحق را حق نشان مي دهد، زهر را به انسان به عنوان حلوا مي خوراند.

رئيس حوزه علميه اصفهان به گفت و گوي بين انسانهاي بدكار و ابليس اشاره كرد و گفت: از اين گفت و گو پيدا است كه انسان در روز قيامت چشم برزخي پيدا مي كند و علاوه بر اين ملائكه را مي بيند، مي تواند شيطان را نبيز ببيند، وقتي انسانهاي بدكار شيطان را ملاقات مي كنند مي گويند تو بودي كه ما را گمراه كردي تو عامل بدبختي ما بودي ولي شيطان به آنها مي گويد من فقط دعوت كننده بودم شما خودتان دعوت من را اجابت كرديد.

استاد اخلاق حوزه علميه ابليس را موجودي زيرك معرفي كرد و افزود: زماني كه پيامبر(ص) به معراج رفتند، در آسمان چهارم با منبر واژگوني برخورد كردند و پرسيدند اين منبر مال كيست، ندا آمد اين منبر مال ابليس است و ملائكه پاي منبر او مي نشستند، او با زيركي كامل انسانهاي را از صراط مستقيم دور مي كند.

وي انسانهاي بدكار را نادان خواند و اظهار كرد: 124 هزار پيامبر با معجزه و دليل آمدند ولي انسانهاي بدكار به دستورات شيطان عمل كردند، پس حق آنها است كه وارد جهنم شوند.

حضرت آيت الله مظاهري با توجه به سخن امام خميني(ره) كه مي فرمودند «خداوند آن قدر مهربان است كه قبل از خلقت انسان، پيامبري را آفريده است» اشاره كرد و ابراز داشت: اگر كسي از خلقت اوليه آدم تا خلقت آخرين مخلوق جهنمي شود بهانه اي ندارد.

ریيس حوزه علميه اصفهان در پايان اظهار كرد: بالاتر از وسوسه ابليس وسوسه انسانهاي بدكار است، رفيق بد، ماهواره ها و اينترنت ابرازهايي است كه انسانهاي بدكار براي به انحراف كشيدن مردم به كار مي گيرند./867/201/ب2

ارسال نظرات