۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۵۰۰۶۹
آیت الله سعیدی:

انفعالی برخورد کردن مسؤولان با دولت آمریکا قابل قبول نیست/ هماهنگی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در خصومت با ایران

امام جمعه قم با بیان این که مردم ما حق دارند که مسؤولان نظام را از انفعالی برخورد کردن با دولت آمریکا بر حذر دارند، گفت: همچون امام بت شکن باید آمریکا را شیطان بزرگ بدانند و در اعلام مواضع خود با شعور و بصیرت کامل فریاد مرگ بر آمریکا بر آورند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک دهه ولایت و عید غدیر گفت: غدیر روزی است که تکلیف امت برای تمسک به حب الله مشخص شده و وعلوم شد که باید به چه کسی تمسک کرد.

وس افزود: عید غدیر روز انسجام و تحقق ایمانی است، دین خدا در روز عید غدیر کامل و نعمت خداوند در چنین روزی تمام شد همان نعمتی که در روز قیامت خداوند از آن سؤال خواهد کرد، اگر می گذاشتند غدیر در جامعه پا بگیرد و زمام امور امت به امیرمؤمنان سپرده می شد آن حضرت نجات بخش بشر خارج کننده مردم از ظلمات به سوی نور بود.

امام جمعه قم با بیان این که امروز اگر آل سعود و آل خلیفه جامعه اسلامی بلکه جامعه بشری را دچار انحراف و حوادث تلخی کردند به دلیل آن است که از غدیر دور شدند، اظهار داشت: اگر امروز نتانیاهو از سعودی ها به دلیل منع از حضور حجاج ایرانی در فریضه بزرگ حج تقدیر و تشکر می کند به این دلیل است که سعودی ها از ولایت الله جدا شدند و به ولایت طاغوت در آمدند.

وی ادامه داد: وقتی طاغوت از انسان تجلیل می کند یعنی او تحت ولایت طاغوت قرار دارد، پیام غدیر همدلی، برادری و دشمن ستیزی است اما پیام دشمنان غدیر تفرقه افکنی در بین مسلمانان و مؤمنان و تمسک به آمریکا و اسرائیل است.

آیت الله سعیدی با بیان این که ولایت اهل بیت(ع) تمام مفاسد را اصلاح کرده و سیئات را تبدیل به حسنات می کند، ابراز داشت: اما در بی ولایت حسنات هم سیئات محسوب می شوند، شکر نعمت ولایت تنها در اطاعت و پیروزی از اهل بیت(ع) و در عصر غیبت تسلیم ولی فقیه و سرباز ولایت بودن است؛ غدیر بخش مهمی از شناسنامه شیعیان اهل بیت(ع) به شمار می رود.

وی با تقدیر از خدمات ارزشمند مفسر، فقیه و مروج غدیر مرحوم آیت الله خزعلی عنوان کرد: ایشان روحانی با فضیلت و با بصیرتی بودند که عمر خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت(ع) سپری کردند، به کار ارزشمند ایشان در تأسیس بنیاد بین المللی غدیر ارج می نهیم و امیدواریم این تشکیلات در فقدان این عالم بزرگوار با قوت به کار خود ادامه دهد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تبریک آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: باید از خداوند بخواهیم که توفیق حفظ و تربیت این نسل مهم را به همه ما عنایت کند، به همین مناسبت و برای کمک به دانش آموزان عزیزی که نیازمند هستند جشن عاطفه ها را برگزار کردند که مردم باید حضور پررنگ داشته باشند.

وی با اشاره به تحولات خارجی اضافه کرد: ام الفساد قرن آمریکای جنایتکار است، آمریکا در اکثر فتنه ها و فسادهای جهانی سهم عمده ای دارد به همین دلیل بود که چینی ها در سفر اخیر اوباما به چین او را تحقیر کردند؛ خوی  استکباری آمریکا به فسادی که دارد به همه جا کشیده شده است.

امام جمعه قم یکی از مناطقی که فساد و فتنه آمریکا سبب آزار و مزاحمت شده جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی تمام شدنی نیست که این واقعیت در صحبت ها و موضع گیری های اوباما و مسؤولان آمریکایی و سخت گیری هایی که علیه ایران به کار می گیرند ملاحظه می شود، همچنین در سخنرانی های دو نامزد جنجالی آمریکا همین مسأله دیده می شود.

وی افزود: این دو نامزد در تریبون های عمومی علیه یکدیگر سخنان بسیار زشت و سخیفی را به زبان جاری می کنند حتی صدای سگ در می آورند که رقیب خود را تحقیر کنند، با وجود این دشمنی که با یکدیگر دارند هر دوی آن ها در خصومت با جمهوری اسلامی ایران هماهنگ هستند.

آیت الله سعیدی با بیان این که نمایندگان کنگره آمریکا اخیرا مصوبه را گذراندند که طی آن دولت آمریکا از پرداخت نقدی پول های بلوکه شده ایران منع شده است، اظهار داشت: از بدعهدی آمریکا درباره برجام شاهد دیگری بر این مدعا دیده می شود.

وی ادامه داد: مردم از جسارت و اظهارنظر مداخله جویانه آن ها درباره نیروی سپاه قدس و سردار پرافتخار ما مطلع شدند و از خیانت های آمریکا در طول سال ها حاکمیت رژیم گذشته خبر دارند بنابراین ملت عزتمند، با غیرت و ولایی ایران حق دارند که از عمق جان با دولت های مستکبر آمریکا دشمن بوده، هیچگاه به آن ها اعتماد نکنند و با هر کسی که از دوستی و رابطه با آمریکا سخن می گویند نفرت داشته باشند و او را محکوم کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که مردم ما حق دارند که مسؤولان نظام را از انفعالی برخورد کردن با دولت آمریکا بر حذر دارند، ابراز داشت: همچون امام بت شکن باید آمریکا را شیطان بزرگ بدانند و در اعلام مواضع خود با شعور و بصیرت کامل فریاد مرگ بر آمریکا بر آورند./1323/پ201/ج1

ارسال نظرات