۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۵۰۴۲۳
جانشین فرمانده سپاه عاشورا:

همراهی استاد شهریار با رزمندگان دفاع مقدس برای عده ای غیرقابل تصور بود

قادری با اشاره به نقش مهم هنرمندان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: حضور استاد شهریار در جمع بسیجیان و همراهی ایشان با رزمندگان برای عده ای غیرقابل تصور بود.
قادری، سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی بسیج که در حسینیه گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ کشور نشان داده که دفاع از تمامیت ایران اسلامی از شاخصه های مهم خطه آذربایجان است.

وی با بیان این‌که آذربایجان و تبریز همواره خواهان تمامیت ارضی ایران اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: وجود شهدایی چون ثقه الاسلام شیخ محمد خیابانی و ستارخان نشانگر این شاخصه مهم است که در دوران دفاع مقدس نیز مردانی مثل شهیدان باکری، تجلایی و شفیع زاده و سایر شهدای گرانقدر آن را نشان دادند.

قادری تصریح کرد: شیرمردان و شیرزنان آذربایجان دوشادوش سایر هم وطنان خود در ایران اسلامی، هنرمندان به نام و پرآوازه ای را در خور پرورش داده و دوران دفاع مقدس نیز جزو رزمندگان بودند که در مقاطع مختلف رسالت هنری و ملی و دینی خود را به نمایش گذاشتند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم هنرمندان در کنار رزمندگان عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: حضور استاد شهریار در این صحنه ها نمونه بارز آن بود، چنانکه همراهی استاد شهریار با رزمندگان برای عده ای غیرقابل تصور بود.

همچنین غلامرضا منتظری، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در سخنانی با بیان این‌که این جشنواره تا 29 شهریور با حضور 145 هنرمند از استان های مختلف کشور در رشته های نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و نگارگری در فرهنگ سرای الغدیر برگزار می شود، گفت: از مجموع تعداد 210 هنرمندی که به این جشنواره اثر فرستاده اند، آثار 149 هنرمند در قالب 181 اثر در بخش داوری شرکت داده می شود.

وی سبک زندگی اسلامی، حقیقت در ساحت هنر، حماسه اقتصادی، شبکه های مجازی، فرصت ها و تهدیدها، پاسداران حریم و حرم، افشای جنایات تکفیری ها، کربلا میقات عاشقان حقیقت، وحدت اسلامی همبستگی و حسن همجواری، بیداری اسلامی، بازخوانی آرمان های اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف، شادی و نشاط مادی و معنوی، مذمت ویژگی های زشت بصری، جلوه های کار و تلاش و اسراف و مصرف زدگی را از محورهای این جشنواره است.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس الگوهای فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند، گفت: عیار واقعی شهدا، ولایتمداری و نیک طلبی بود، شهدای والامقام جمهوری اسلامی با این شاخصه های مهم، عزت و سربلندی را نصیب ملت ایران کردند.

وی حضور در مزار شهدا را اتفاقی بسیار مناسب و پربرکت دانست و گفت: این حسن اتفاق نیازمند رمزگشایی است تا بتوانیم به وسیله شهدا، از نعمت هنر به گونه ای استفاده کنیم که اسباب تعالی جامعه را فراهم کنیم؛ باید دانست که هنر در قالب های مختلف می تواند جامعه را احیا کرده یا به مرگ بکشاند./935/202/ب2

ارسال نظرات