۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۵۰۵۰۸
آیت الله دری نجف آبادی:

ترویج اخلاق اسلامی چاشنی نظام آموزشی شود / خوداتکایی از سرمایه های عظیم هر کشور

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ترویج اخلاق اسلامی باید چاشنی نظام آموزشی شود، گفت: با اخلاق اسلامی در نظام آموزشی می توانیم صاحب جامعه ای علم گرا و با تقوا باشیم و در راستای رسیدن به جامعه ای ایده آل، پیشرفته و پویا که در آن انسان ها صاحب حق و حرمت باشند، قدم برداریم.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در طرح مهر تحصیلی در مسجد علی ابن ابی طالب(ع) اراک برگزار شد، بیان کرد: نظام آموزش و پرورش کشور باید در مسیر انتقال علوم روز به دانش آموزان گام بردارند.

جوانان و نوجوانان، بزرگترین سرمایه ایران اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ترویج اخلاق اسلامی باید چاشنی نظام آموزشی شود، گفت: با اخلاق اسلامی در نظام آموزشی می توانیم صاحب جامعه ای با تقوا باشیم و در راستای رسیدن به جامعه ای ایده آل، پیشرفته و پویا که در آن انسان ها صاحب حق و حرمت باشند، قدم برداریم.

امام جمعه اراک جوانان و نوجوانان را بزرگترین سرمایه ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید در مسیر تربیت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی های درازمدت و کاربردی داشته باشد و تربیت جوانان انقلابی و خداجوی را هدف اصلی و در رأس امور خود بداند.

تربیت نسل علم گرا، خلاق و خوداتکا

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه تربیت نسل علم گرا، خلاق، با تقوا و خوداتکا باید سرلوحه امور وزارت آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش ترسیم کننده مسیر پیشرفت کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد و آینده ساز است و حساسیت بر این موضوع است که بستر توسعه و تحقق اهداف فرادستی نظام را تضمین می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه شرط دستیابی به توسعه پایدار نیروی انسانی مولد و متعهد است، خاطرنشان کرد: علم محوری و رشد ابعاد انسانی، دو بال نظام تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی است که باید همگام با هم نسل کارآمد و متعهد را رقم بزند و در نتیجه به اهداف عالیه دست پیدا کنیم.

بیکاری مهمترین دلیل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه

امام جمعه اراک با بیان اینکه خوداتکایی از سرمایه های عظیم هر کشور است، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش باید رویکرد خود را از آموزش تئوری صِرف به مهارت آموزی تغییر دهند و نسلی پرسشگر، خلاق و متفکر تربیت کند و همچنین  آموزش و پرورش باید ارتباط تنگاتنگ با اولیا و مربیان داشته باشد و این مهم، بستر ساز رشد شخصیتی، علمی و اجتماعی دانش آموزان است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، گفت:  یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، بیکاری است که این مشکل تنها در سرمایه گذاری در بخش تولید حل می شود و در این راستا آموزش و پرورش باید از هر فرصتی برای کسب مهارت منجر به شغل و درآمد بهره مند شود که در نتیجه این مهارت منجر به شغل آفرینی شود.

به گزارش رسا، در مهر ماه سال جاری حدود 227 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مرکزی برای تحصیل در 2 هزار 269 مدرسه آماده می شوند./842/202/ب2

ارسال نظرات