۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۰۵۴۸
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

طلاب تداوم بخش رسالت انبیای الهی هستند

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به اینکه طلاب تداوم بخش رسالت انبیای الهی هستند، گفت: طلاب علاوه بر کسب علوم و معارف اسلامی که دریای عظیمی است دُرهای ارزشمند را به دست آورده و زلال و شفاف به جامعه تحویل دهند.
حجت الاسلام داوود زارع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکرمانشاه، حجت الاسلام داوود زارع، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی 95-96 حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با تبریک به مناسبت ایام پرخیر و برکت دهه امامت و ولایت، عید قربان و عید غدیر خم، بیان داشت: امید است که توفیق داشته باشیم از نعمتهای خداوند بهره مند شده و استفاده وافر ببریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه اظهار داشت: روز غدیر روزی است که دین کامل شد و خداوند عالم نعمت هایش را بر انسانها تمام کرد تحقق این امر به واسطه ولی خدا و ولایت حضرت علی(ع) است، از این رو اگر قدر نعمت ولایت را بدانیم در هر زمان و مکانی با تبعیت از ولی فقیه از نعمت های الهی بهره مند می شویم، تکامل دین، رهروی در ولایت و امامت است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: وظیفه طلاب ادامه دهنده رسالت پیامبران و انبیا الهی است، از این رو باید این پیام الهی را علاوه بر عمل در جامعه نشر و گسترش داد.

وی در ادامه افزود: طلاب علاوه بر کسب علوم و معارف اسلامی که دریای عظیمی است دُرهای ارزشمند را به دست آورده و زلال و شفاف به جامعه تحویل دهند، طلاب زمینه های دریافت احکام الهی را برای بشریت را فراهم کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: ظرفیت بالایی در طلاب خواهر است که بتوانند رشد و تعالی را در جامعه ایجاد کنند و حتی یک قدم جلوتر از برادران هستند، خداوند متعال جن و انس را آفرید که بندگی و عبادت خدا را در جهت کسب گذرنامه ای به جهان آخرت داشته باشیم.

وی افزود: تعداد فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران تا کنون 1123 نفر و امسال تعداد 550 نفر جهت تحصیل در سطح سه ثبت نام کردند که 266 نفر ورودی سال جدید بودند.

حجت الاسلام زارع اظهار داشت: در حال حاضر 1289 طلبه سطح دو مشغول به تحصیل بوده که از میان آنها 266 نفر ورودی سال جدید هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به حضور فعال طلاب خواهر در فضای مجازی، افزود: از کل طلاب برتر در فضای مجازی که در کشور برگزیده شده اند 5/1 درصد آنها متعلق به استان کرمانشاه است که مایه مباهات و افتخار است.

این مسؤول بیان داشت: 20 هسته و کانون پژوهشی و علمی در استان در حال فعالیت بوده و 576 تحقیق پایانی در استان مورد بررسی قرار گرفته است، در جشنواره قرآن و عترت 12 نفر از استان به مرحله کشوری راه یافتند که 9 نفر از آنها در رشته های مختلف مقام کسب کردند.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به کرسی های آزاد اندیشی بیان داشت: 40 کرسی آزاداندیشی در استان به همت حوزه خواهران برگزار شده و 572 مقاله در عنوان های مختلف در استان ارزیابی شده است.

حجت الاسلام زارع در پایان مطرح کرد: امسال برای نخستین بار جشنواره علامه حلی را با حوزه  علمیه برادران به صورت مشترک برگزار خواهیم کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات