۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۵۰۶۷۴

آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه کوثر ورامین با حضور امام جمعه شهرستان ورامین، مسؤولان و اساتید و طلاب برگزار شد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین  آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه کوثر ورامین امروز با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه شهرستان ورامین و موسس مدرسه علمیه کوثر، دیگر مسؤولان تراز اول شهرستان ورامین، اساتید و طلاب برگزار شد.

در بخش نخست آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه و موسس مدرسه علمیه کوثر شهرستان ورامین، اظهار داشت: عید ولایت از اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می‌رود.

وی افزود: در حجةالوداع زمانی که وحی الهی بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شد ایشان سه روز در غدیر خم توقف کردند تا فرمان الهی را به مردم ابلاغ و از آنان نسبت به این مهم بیعت بگیرند.

آیت الله محمودی گلپایگانی با بیان اینکه خداوند در روز عید غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین وصی خود انتخاب کرد، گفت: اما متاسفانه پس از رحلت پیامبر(ص) مسلمانان به سفارشات و بیعتی که ایشان گرفته بودند جامعه عمل نپوشاندند و حق را باطل و بزرگترین لطمه و صدمه را به این عید بزرگ وارد کردند.

امام جمعه شهرستان ورامین با بیان اینکه خداوند حامی حق است، بیان داشت: حق ماندگار و باطل رفتنی است اگر کسی بخواهد حقی را ضایع کند نخواهد توانست.

در بخش دیگر طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، با اشاره به فضای سایبری و اینترنت، گفت: در سال جاری سایت و وب سایت حوزه علمیه کوثر رشدی چشمگیر داشته به حدی که رتبه ششم کشوری را اخذ کرده است همچنین حوزه علمیه کوثر ورامین در زمینه فعالیتهای علمی و فرهنگی بسیار کوشا و پر تلاش عمل کرده به طوری که در سال نود در مسابقات کشوری فلسفه و منطق مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تبلیغی و فرهنگی، اجرای برنامه های آموزشی، برگزاری کلاسهای مداحی و سخنوری، آموزش قرآن و تفسیر و نهج البلاغه و غیره از مهمترین فعالیتهای مدرسه علمیه کوثر به شمار می‌رود.

در بخش دیگر حجت الاسلام محمودی گلپایگانی، امام جمعه موقت شهرستان ورامین، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نیاز به حمایت دارند، گفت: حوزه‌های علمیه باید از سوی نهادهای کشوری و مردمی حمایت شوند چرا که این نهاد مقدس در رشد و تحول جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه به عنوان یک پایگاه علمی و فرهنگی با تربیت محققان و نویسندگان زبده، مرکز رفع شبهات و اختلافات به شمار می‌روند.

در بخش دیگر خانم کریم‌زاده، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به اهمیت فعالیتهای فرهنگی در حوزه‌های علمیه، گفت: امروز دشمن بر ضد فعالیتهای فرهنگی ما تلاشی مضاعف دارد.

وی افزود: فعالیتهای فرهنگی اصل و اساس حوزه‌های علمیه و فلسفه وجودی آن به شمار می‌رود پایه و محور در حوزه‌های علمیه نخست بحث فرهنگی سپس آموزش و پژوهش است.

کریم زاده با تاکید به اینکه حوزه‌های علمیه باید در زمینه فرهنگی بسیار کوشا عمل کنند، بیان داشت: امروز در سطح استان تهران 62 حوزه علمیه خواهران در حال فعالیت است به همین دلیل امروز به هر اندازه در راستای فعالیتهای فرهنگی هزینه شود امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امروز حفظ نهاد مقدس خانواده از اوجب واجبات است، گفت: امروز ورود طلاب به مراکز آموزشی مانند مدارس امری لازم و اجتناب ناپذیر است و این امر با توانمندی طلاب در زمینه فعالیتهای فرهنگی محقق خواهد شد.

در بخش بعدی محمد رضا یوسفی، فرماندار شهرستان ورامین، گفت: جامعه ما به وجود و حضور خواهران طلبه نیازمند است.

وی افزود: امروز هجمه‌های فرهنگی دشمن جوانان کشور را نشانه رفته است و شما سربازان خط مقدم این جبهه هستید و ما با همه توان در خدمت حوزه‌های علمیه هستیم./202/813/ب1

ارسال نظرات