۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۵۱۰۰۶
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

چتر روحانیت باید برای همه افراد جامعه گسترده باشد

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: چتر روحانیت باید برای همه افراد جامعه گسترده باشد و از آنجا که روحانیت بازنشستگی ندارد می بایست با محبت به همه افراد جامعه توجه داشته باشد.
ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ظهر امروز در همایش هادیان نور که در تالار معلم همدان برگزار شد با اشاره جایگاه غدیر، اظهار داشت: عید غدیر عید امامت است و باید تمام ابعاد آن به صورت دقیق در جامعه تبیین شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه طلاب معمر در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: هرچند که گاهی امکان دارد طلاب معمر با برخی بی توجهی ها مواجه شوند ولی باید دانست ارزش و جایگاه آنان نزد خداوند متعال محفوظ است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: پیامبر فرمود که هر کس با علما همنشینی کند گویی با من همنسینی کرده است و هرکس که با من همنشین باشد گویی با خداوند متعال مجالست کرده است.

وی بیان کرد: مرکز خدمات حوزه های علمیه به عنوان نهاد خدمت گزار حوزه های علمیه تمام اهتمام خود را در خدمت رسانی به طلاب و خانواده های آنان به کار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به جایگاه رفیع علما و روحانیت در نزد خداوند، تصریح کرد: علما میراث داران خداوند در روی زمین هستند و دلیل آن این است که میراث اهل بیت(ع) را به جامعه و نسل آینده منتقل می کنند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه ابراز داشت: روحانیت واسطه انتقال فرهنگ اسلام ناب به جامعه بوده و طلاب معمر به دلیل سرمایه علمی و معنوی خود از درجه بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: چتر روحانیت باید برای همه افراد جامعه گسترده باشد و از آنجا که روحانیت بازنشستگی ندارد می بایست با محبت به همه افراد جامعه توجه داشته باشد.

رییس مرکز خدمات حوزه‎های علمیه کشور در پایان اظهار داشت: همسران روحانیان نقش مهمی در موفقیت و رسالت آنان دارند تا جایی که در ثواب اعمال آنان دخیل و سهیم هستند و من به نوبه خود از آنان قدردانی می کنم./202/979/ب1

ارسال نظرات