۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۰۵۶

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه امام صادق برگزار شد

آیین افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه امام صادق(ع) با سخنرانی آیت‌الله سبحانی و حضور مسؤولان این مرکز تخصصی برگزار شد.
مؤسسه امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه امام صادق(ع) با سخنرانی حضرت آیت‌الله سبحانی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بهبهانی مدیر این مرکز، احمد شجاعی معاونت پژوهش و سایر مسؤولان این مرکز تخصصی برگزار شد.

حجت الاسلام حسن ترکاشوند معاونت آموزش مرکز تخصصی کلام اسلامی، مؤسسه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا با اشاره به این که مرکز تخصصی کلام زیر نظر مؤسسه امام صادق(ع) و تحت اشراف حضرت آیت‌الله سبحانی است ابراز داشت: مرکز تخصصی کلام اسلامی از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عمده فعالیت این مرکز را آموزش مباحث کلامی در سطوح مختلف دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز در سطح‌دو، سطح‌سه و سطح چهار دانش‌پژوه می‌پذیرد و در آن اکنون بیش از 300 پژوهشگر در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام ترکاشوند اظهار داشت: این مجموعه بر اساس ارزیابی، ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی‌های انجام شده چندین شعبه در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی کرده است.

وی برگزاری مباحث کلامی و اعتقادی را در مناطق مختلف کشور ضروری دانست و ابراز داشت: در حال حاضر شش شعبه شهرکرد، کاشان، جهرم، ملایر، سمنان و رودان بندرعباس مراکز و مؤسساتی هستند که به طور مستقیم و تحت نظر این مرکز در حال فعالیتند.

معاونت آموزش این مرکز تخصصی با بیان این‌که مباحث کلامی و اعتقادی در برخی از شهرستان‌های دیگر هم برگزار می‌شود افزود: برخی از شهرستان‌های دیگر هم رشته کلام را برگزار می‌کنند و از لحاظ مدیریتی و اجرایی مستقل هستند اما در مباحث علمی و آموزشی با مرکز تخصصی کلام اسلامی، مؤسسه امام صادق(ع) در تعامل و همکاری هستند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت این مرکز که تحت اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله سبحانی است به نوعی همه مراکزی که در سطح کشور در زمینه مباحث کلامی و اعتقادی فعالیت می‌کنند را تحت پوشش دارد و همواره با آن مجموعه‌ها در تعامل و ارتباط است.

وی تصریح کرد: این مؤسسه در طول بیست و پنج سال فعالیت خود بالغ بر هزار و 200 فارغ التحصیل در مقاطع مختلف داشته است که اکنون تبدیل به افراد موفق و تأثیر گذار در فضای علمی حوزوی و دانشگاهی شده‌اند.

وی نشریه تخصصی علمی‌پژوهشی و دانشنامه کلام اسلامی را از جمله فعالیت‌های این مرکز برشمرد و تأکید کرد: مجله تخصصی علمی پژوهشی این مرکز اولین نشریه‌ای است که در زمینه مباحث کلامی در کشور منتشر شده است همچنین دانشنامه کلام اسلامی که یک دانشنامه بی‌بدیل است در این مرکز پایه‌گذاری و شگل گرفته است و چنین دانشنامه‌ای تاکنون در دنیای اسلام نظیری نداشته است که جلد نخست آن انتشار یافته و جلد دوم آن هم بزودی در اختیار پژوهشگران این رشته قرار خواهد گرفت./878/ت302/ی

ارسال نظرات