۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۵۱۳۹۷

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری یادواره ۱۰۰ شهید در اراک، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در اراک، کانون مساجد استان مرکزی میزبان مراسم جشن میلاد امام موسی کاظم(ع) و اعزام ۷۰۰ روحانی مبلغ در ایام غدیرخم به مناطق مختلف استان مرکزی برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، هفتمین یادواره ۱۰۰ شهید مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، نیروهای نظامی وانتظامی، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در این مسجد برگزار شد.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه در این آیین با بیان اینکه پیام شهدا، مقدس است و کسانی که در راستای تبلیغ این پیام تلاش می کنند نزد پروردگار دارای جایگاه بزرگی هستند، گفت: برپایی یادواره های شهدا افزون بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان، سبب ترویج آرمان های آنان میان نسل جدید می شود.

وی افزود: بازخوانی شخصیت شهدا که جان عزیز خود را درراه کشور نثار کرده و مردانه از کیان ایران اسلامی دفاع کردند، موجب ارتقای روحیه جهادی و حماسی در جامعه می شود و جوانان و نوجوانان باید آزادگی و ایثارگری آنان را چراغ راه خود قرار دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شهادت فیض بزرگی است که خدا به انسان های مخلص و مجاهدان واقعی اعطا می کند و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با افتخار برای رسیدن به کمال مطلق و نائل شدن به مقام الهی شهادت عاشقانه شتافتند.

وی، خانواده های معظم شهدا را اسوه صبر و استقامت عنوان کرد و گفت: والدین فداکار و صبور شهدا، که عزیزترین هستی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند، الگو و اسوه های ابدی و جاودان برای جامعه ایران اسلامی هستند.

گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در اراک

قبور مطهر شهدای گرانسنگ اراک همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم این شهر گلباران و عطرافشانی شد.

در آغاز این آیین گروه موزیک سپاه روح الله استان مرکزی با نواختن مارش های انقلابی، حماسی و ملی، خاطرات هشت سال دفاع مقدس را زنده کردند.

 حاضران در این آیین معنوی با قرائت فاتحه و اهدای شاخه های گل، یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و به مقام امام راحل و شهدا ادای احترام کردند.

سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این آیین گفت: رزمندگان ایران اسلامی در دفاع مقدس تنها با نیروی بعثی عراق روبه رو نبودند، بلکه بیش از ۴۰ کشور جهان صدام را علیه ایران اسلامی پشتیبانی می کرد. 
کریمی افزود: در دوران جنگ تحمیلی، بلوک شرق و غرب همه اختلافات خود را کنار گذاشته بودند و علیه ایران هم قسم شده بودند اما، رزمندگان اسلام با راهنمایی های حکیمانه امام راحل و پشتیبانی ملت ولایتمدار توانستند توطئه های دشمنان راخنثی کنند.

کانون مساجد استان مرکزی میزبان مراسم جشن میلاد امام موسی کاظم(ع)

ویژه مراسم سالروز میلاد هفتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام موسی کاظم (ع) در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد.

سخنرانان در این مراسم علاوه بر بیان وتبیین شخصیت حضرت موسی کاظم (علیه السلام) در خصوص سبک زندگی در سیره عملی امام موسی کاظم(علیه السلام) و آشنایی با سیره اخلاقی و سیاسی آن امام همام و اثرات آن در جامعه اسلامی پرداخت.

تبیین سیره امامان و آگاه سازی نسل جوان با منش و سیره این امام بزرگوار از اهداف برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان در مراسم جشن امام موسی کاظم(ع) است که در این کانون ها به جد دنبال شد.

حضرت امام موسی کاظم (ع) روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 و به روایتی سال 129 هجری قمری متولد شدند و پنجم رجب سال 183 هجری، در سن 55 سالگی به‏ وسیله زهری که در زندان سندی بن شاهک به دستور هارون ‏الرشید به آن حضرت خورانیده شد به شهادت رسیدند.

اعزام ۷۰۰ روحانی مبلغ در ایام غدیرخم به مناطق مختلف استان مرکزی

در ایام غدیرخم ۷۰۰ روحانی مبلغ برای تشریح این واقعه و پاسخگویی به سؤالات، به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، گفت: به دلیل ضرورت تبیین و احیای هرچه بیشتر واقعه غدیرخم، برگزاری برنامه‌های تأثیرگذار از جمله اعزام مبلغ، به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف این سازمان تعریف شده است.

وی بااشاره به اینکه امام شناسی و تبیین جایگاه ولایت و امامت با استفاده از ظرفیت مبلغان دینی انجام خواهد شد، تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح آگاهی و درک عمومی مردم در دهه امامت و ولایت ۴۵۰ مبلغ بومی و اعزامی از قم به مناطق شهری و روستایی استان در ایام غدیرخم اعزام شدند.

حجت‌الاسلام چمانی ادامه داد: فعالیت و خدمت رسانی به مردم در دهه امامت و ولایت تنها به اعزام مبلغ به نواحی مختلف استان خلاصه نشده، بلکه مساجد ما در سطح استان دارای روحانیون مستقر و طرح هجرت هستند که با احتساب مبلغان اعزامی این رقم به ۷۰۰ روحانی می‌رسد./303/842/ب1

ارسال نظرات