۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۵۱۵۲۴
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری 3800 گفتمان دینی با موضوع نماز در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری 3800 گفتمان دینی با موضوع نماز در مدارس استان خبر داد و گفت: به دلیل کمبود تعداد روحانی به نسبت تعداد مدارس استان، نتوانسته‌ایم تمامی مدارس دخترانه و پسرانه سراسر استان را تحت پوشش تبلیغی حوزه های علمیه قرار دهیم.
گفتمان ديني

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبزیز، با اشاره به تعامل نظام آموزشی با حوزه های علمیه استان، اظهار داشت: هماهنگی و اقدامات لازم با حوزه‌های علمیه برای جذب ائمه جماعت انجام شده است.

وی با بیان این‌که میزان حضور تبلیغی روحانیان در مدارس نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، گفت: 750 روحانی ابراز تمایل به همکاری با مدارس در راستای برگزاری نماز جماعت داشته‌اند که در سال تحصیلی جدید این تعداد طلبه و روحانی در مدارس استان جهت برای اقامه نماز جماعت، بیان احکام و پاسخ به سؤالات دینی دانش آموزان حضور می یابند.

پاشایی با بیان این‌که یک هزار و 650 همکار فرهنگی نیز در سال تحصیلی جدید به عنوان امام جماعت فعالیت خواهند داشت، گفت: به دلیل کمبود تعداد روحانی به نسبت تعداد مدارس استان، نتوانسته‌ایم تمامی مدارس دخترانه و پسرانه سراسر استان را تحت پوشش تبلیغی حوزه های علمیه قرار دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در 350 مدرسه، ادامه داد: سه هزار و 800 گفتمان دینی با موضوع نماز و 570 جلسه نیز جهت آموزش مربوط به مسأله تقلید در مدارس برگزار شده است؛ ضمن این‌که 30 نمازخانه مجهز در مدارس استان احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای 2 هزار و 212 نفر از اولیا مدارس آموزش خانواده با موضوع نماز برگزار شده است، گفت: شش دانش آموز استان در مسابقات کشوری نماز، قرآن و عترت دانش آموزی مقام نخست کشوری را از آن خود کردند.

وی با اشاره به افزایش 32 سانتی متری سرانه فضای نمازخانه مدارس استان به ازای هر دانش آموز، خاطرنشان کرد: جلسات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان با حضور تمامی اعضا به صورت منظم برگزار می شود که خروجی این جلسات هم‌اندیشی در راستای ارتقای سطح معرفتی دانش‌آموزان قابل توجه است.

پاشایی با تأکید بر این‌که نهایت تلاش خود را برای تربیت دانش‌آموزانی نخبه، اخلاق‌مدار و مؤمن به کار گرفته‌ایم، گفت: اعتقاد بر این است که برای پاسداری از حریم ولایت و خون شهدا راهی جز تربیت نسل آگاه، بصیر، پویا و مؤمن به ارزش های دینی و شیعی وجود ندارد./935/302/ب2

 

ارسال نظرات