۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۲۰۲۵
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مهم‌ترین راه برون رفت از جنگ نرم دشمن ترویج احکام دینی در میان مردم است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مهم‌‌ترین راه برون رفت از جنگ نرم دشمن را ترویج احکام دینی در میان مردم دانست و گفت: ما مبلغان اگر کاری کنیم که مردم عامل به دستورات دین و احکام قرآن بشوند، خود به خود نظام مقدس جمهوری اسلامی تثبیت خواهد شد.
حجت‌ الاسلام حسن بت شکن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌ الاسلام حسن بت شکن، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی این استان، با اشاره به اینکه جنگ نرم مبحث بسیار گسترده ای است اما در مجموع مانند شمشیر دو لبه و 2 وجهی است، گفت: انقلاب اسلامی به وسیله جنگ نرم پیروز شد و مقابله حضرت امام(ره) با طاغوتیان جنگ تن به تن و جنگ سخت نبود، بلکه جنگ تفکر و اندیشه و جنگ نرم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هم دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که تفکر اسلام یک تفکر بسیار قوی است و از طریق جنگ سخت، تحریمها و فشارهای اقتصادی نمی شود اعتقادات مردم را از بین برد و با ارزشهای دین اسلام مبارزه کرد، گفت: آنها به این نتیجه رسیدند که تنها راه مقابله با تفکر اسلام و انقلاب اسلامی که امروزه هم در حال رواج بین کشورهای اسلامی است و منطقه را فرا گرفته، جنگ نرم و مقابله نرم است که بتوانند از درون و به 2 شیوه یکی اشاعه فحشا در میان آحاد مردم به ‌ویژه نسل جوان و از طرق مختلف از جمله فضای مجازی، اینترنت، ماهواره، شبکه های موبایلی و دیگری ضربه زدن به اعتقادات ما و تهی کردن اعتقادات از درون مبارزه کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از کارهایی که غرب به منظور تهی کردن اعتقادات ما انجام داده است، مسأله بی اهمیت جلوه دادن قرآن است، به این صورت که ما کتاب قرآن را در ازدواج هایمان جزو مهریه قرار می دهیم اما متأسفانه در زندگی نه آیات آن را می خوانیم و نه عمل به دستورات آن می ‌کنیم، اگر کسی در مراسم عروسی یک آیه قرآن بخواند، مورد نکوهش قرار می گیرد، در صورتی که در قرآن ما حتی یک آیه در مورد اموات نداریم و همه آیات آن در مورد زندگی و شیوه درست زندگی کردن است.

حجت ‌الاسلام بت شکن با بیان اینکه شاید کمتر مکانی را بتوان یافت که در آن قرآن کریم موجود نباشد، گفت: با این وجود اندک افرادی در برنامه زندگی خود زمانی را به تلاوت و انس با قرآن اختصاص می دهند و به رغم تأکید فراوان قرآن و توصیه پیشوایان دین درباره تلاوت، بسیاری از مردم از نعمت و تلاوت و آثار ارزشمند آن بی بهره اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: جنگ نرم در برابر جنگ سخت، در حقیقت شامل هرگونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه‌ای که جامعه هدف یا گروه هدف را نشانه می‌ گیرد و بدون درگیری نظامی و گشوده شدن آتش رقیب را به انفعال یا شکست وا می ‌دارد.

وی، جنگ روانی، جنگ رایانه‌ای، اینترنتی، براندازی نرم، راه ‌اندازی شبکه ‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه‌ سازی را از اشکال جنگ نرم عنوان کرد و گفت: جنگ نرم به دنبال از پای درآوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف است تا حلقه ‌های فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی اجتماعی حاکم تزلزل و بی ‌ثباتی تزریق کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با تأکید بر اینکه دشمن شناسی از محوری ترین مباحث در موضوع دفع تهدیدها و دفاع از یک ملت به شمار می آید، خاطرنشان کرد: چه بسا امتهایی که در طول تاریخ در اثر غفلت از دشمنان و فقدان آگاهی و بصیرت لازم سیاسی و اجتماعی در شناخت توطئه های بیگانگان و اتخاذ مواضع به موقع و صحیح از سوی نخبگان و خواص آن جامعه به سرنوشتی هلاکت بار دچار شدند.

وی، مهمترین راه برون رفت از جنگ نرم دشمن را ترویج احکام دینی در میان مردم دانست و افزود: ما مبلغان اگر کاری کنیم که مردم عامل به دستورات دین و احکام قرآن بشوند، خود به خود نظام مقدس جمهوری اسلامی تثبیت خواهد شد و از گزند دشمنان و دسیسه های آنها در امان می ماند.

حجت ‌الاسلام بت شکن در پایان با تقدیر و تشکر از تمام دست اندرکاران مسائل فرهنگی کشور گفت: صحبت ما این است که ما واقعا دغدغه داریم، چه بنده و چه دیگر دوستانی که در زمینه های فرهنگی فعالیت می ‌کنند، دغدغه هایی با توجه به مسائلی که در جامعه مشاهده می ‌کنیم داریم، اما آن طوری که باید از پس این دغدغه ها بر بیاییم، نتوانسته ایم و هنوز یک سری محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: مسؤولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور هم تلاش کنند که تمام خواسته های فعالان فرهنگی کشور تأمین شود تا بتوانیم در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم که اگر فرهنگ کشور سر و سامان بگیرد تمامی مسائل دیگر هم خود به خود درست می ‌شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات