۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۵۲۰۸۴
امام جمعه موقت تبریز:

اسلام به برکت عاشورا زنده است/ انقلاب ما برگرفته از مکتب کربلا است

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در حقیقت برگرفته از عاشورا و مکتب حضرت اباعبدالله(ع) است، گفت: اسلام ناب محمدی از همین عاشورا زنده است.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام هستی خود را فدای اسلام و ارزشهای دینی کرد، اظهار داشت: حادثه عاشورا همانند یک دانشگاه بزرگ معرفتی بوده و آثار عشق و بندگی در تمام زوایای آن متجلی شده است.

وی با بیان اینکه در حقیقت قیام حضرت اباعبدالله(ع) برای احیای اسلام ناب محمدی در دوران اموی بود که کم کم به باد فراموشی و تحریف سپرده می شد، افزود: حرکت امام حسین(ع)، حرکتی بود که موجب احیای اسلام ناب شد و اسلامهای من درآوردی و تقلبی را کنار زده و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کرد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر دینداری و تبعیت از ائمه اطهار(ع) در تعبد به موضوعات دینی و احکام الهی، ادامه داد: امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف، نماز و ارزشهای دینی است و کسی که ادعای حسینی بودن دارد باید این مسائل در الویتهای اصلی زندگی او قرار گیرد و به این دسته از امور توجه داشته باشد.

وی صحنه کربلا را یک صحنه بزرگ از نمایش بندگی و دلسپردگی به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در آن گرما و سختی جنگ، با اقامه نماز جماعت ظهر، مهم ترین پیام خود را که عبارت بود از احیای ارزشهای دینی به نماز را به زیبایی به تصویر کشیدند.

این استاد حوزه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در حقیقت برگرفته از عاشورا و مکتب حضرت اباعبدالله(ع) است، خاطر نشان کرد: فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نظامی که نشأت گرفته از حادثه کربلا است باید به صورت ویژه مورد توجه عام و خاص قرار گیرد.

وی سعادت انسان را در همراهی با مکتب حسینی و عاشورایی خواند و یادآور شد: امام حسین(ع) به منزله چراغ فروزان هدایت بوده که هر کسی خودش را با ایشان پیوند دهد و سوار کشتی نجات ایشان شود، خیر دنیا و آخرت نصیبش شده و عاقبت به خیر خواهد شد و از مهلکه ضلالت دور خواهد گشت.

آیت الله آل هاشم در پایان با اشاره به فرصت تبلیغی ماه محرم، گفت: حوزه و روحانیت باید سبک زندگی امام حسین(ع) را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی تدوین کرده و آن را در جامعه تبیین کند، چرا که زنده ماندن اسلام، به برکت حرکت حضرت سیدالشهدا(ع) است./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات