۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۵۲۰۹۷
رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی:

پذیرش آسیبهای اجتماعی نخستین قدم برای برطرف کردن آنها است

رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه بررسی خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی حائز اهمیت است، گفت: معضلات اجتماعی بر هیچکس مغفول نیست و برای حل این مشکلات در نخستین قدم باید پذیرفت که آسیبهای اجتماعی وجود دارد که اگر کوتاه بیاییم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
حجت الاسلام مظفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام علی مظفری، رییس کل دادگستری خراسان رضوی در نشست شورای فرهنگ عمومی ظهر امروز 6 مهر که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: در حال حاضر بایستی همه تلاش ما این باشد که به دنبال اجرایی کردن جلسات شورای فرهنگ عمومی باشیم چرا که تعدد برگزاری جلسات اینگونه فراوان است.

وی با بیان اینکه بررسی خروجی این جلسات حائز اهمیت است، افزود: معضلات اجتماعی بر هیچکس مغفول نیست و برای حل این مشکلات در نخستین قدم باید پذیرفت که آسیبهای اجتماعی وجود دارد که اگر کوتاه بیاییم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام مظفری در ادامه از دستگیری عامل سقوط کودک هشت‌ساله از پل امام حسین (ع) مشهد خبر داد و گفت: عامل این حادثه پدر این کودک هشت‌ساله است و این کودک، فرزند طلاق و پدرش معتاد به مواد مخدر است و از آنجا که قادر به نگهداری کودک نبوده او را از روی پل به پایین پرتاب می‌کند.

حجت‌الاسلام مظفری به حادثه تجاوز به عنف دختر هفت‌ساله در نیشابور اشاره کرد و افزود: شوهرعمه این دختربچه نیز که شبانه از تهران به نیشابور و به منزل آنها می‌روند با ربودن این دختر هفت‌ساله پس از تجاوز به عنف او را به قتل می‌رساند.

وی به دستگیری و صدور حکم این متهم ظرف 10 روز اشاره و تصریح کرد: مقدمات اجرای حکم اعدام بابت تجاوز به عنف، قصاص بابت قتل و 15 سال حبس بابت آدم‌ربایی در حال اجرا است و حکم به‌زودی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز بر لزوم تهیه برش استانی حل پنج آسیب اعتیاد، طلاق، بی‌بندوباری اخلاقی، حاشیه‌نشینی و مراکز بحران‌ ساز که نیاز به برنامه جامع فرادستگاهی دارد در دبیرخانه شورا تأکید کرد.

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز با بیان این که باید در حوزه مباحث اجتماعی طرحی نو در اندازیم، اظهار داشت: نباید نگاه سیاسی و بخشی به مسائل اجتماعی داشت بلکه باید بپذیریم همه ما در به وجود آمدن شرایط فعلی مسؤول هستیم.

وی با بیان این که اگر در کشور ما امنیت وجود نداشت مسائل اجتماعی به‌راحتی به مسائل امنیتی تبدیل می‌شد، گفت: باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی به راهکار برسیم و برای مسائلی از قبیل اشتغال، طلاق، حاشیه‌نشینی چاره بیندیشیم و درمانگر باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه باید خیرین را در حوزه ساخت مسکن برای زوج‌های جوان فعال کنیم، اظهار کرد: شهرداری آماده است برای ساخت مسکن زوج‌های جوان پروانه ساخت دریافت نکند و اگر سازمان راه و شهرسازی زمین رایگان در اختیار خیران قرار دهد این مساله به‌راحتی قابل‌حل خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه از سه نفر کاندید برای عضو حقیقی شدن شورای فرهنگ عمومی فقط یک نفر رأی آورد./202/934/ب1

ارسال نظرات