۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۵۲۱۷۱
امام جمعه تنکابن:

ابلاغ پیام دین اسلام رسالت مهم طلاب است

حجت الاسلام پوراکبر با تاکید بر اینکه طلاب ادامه دهنده راه انبیا و صالحین هستند، گفت: یک رسالت تاریخی بی‌نظیر بر دوش حوزوی‌ها است و آن ابلاغ معارف شفابخش اسلام است.
عبدالعلي پور اکبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران شیرود در هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بهار تعلیم و تربیت با حضور امام‌جمعه تنکابن و سیف‌الدین خلعتبری عضو هیأت امنای مدرسه، اساتید، کادر و طلاب در مدرسه حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شیرود برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ضمن خیرمقدم به طلاب و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: طلاب ردای سربازان امام عصر (عج) را پوشیده‌اند و باید هم چون قافله‌سالار کربلا، حضرت زینب (س) در هر زمان، رسالت ابلاغ پیام دین مبین اسلام را انجام دهند.

هدایتی همت خاطرنشان کرد: طلبه با دو سلاح علم و ایمان می‌تواند قله‌های رفیع علم و دانش را فتح و با گام‌های مصمم و استوار، اسلام را در جهان سربلند و سرافراز کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران شیرود اذعان داشت: مبادا هوای نفس و شهوات ما را به بندگی شیطان برساند، عالمان و طلبه هایی در درس امام صادق(ع) بودند که پست و مقام، جلوه نمایی و… آنها را به انحراف کشانده و به فرقه های ضاله گرایش پیدا کردند.

وی تصریح کرد: معلم اخلاق خود شوید؛ اگر از نفس خود واعظ ندارید واعظ بیرونی فایده ندارد؛ انسان می تواند به جایی برسد که به جز خدا نبیند و اگر برای خدا شدی، همه چیز در تصرف توست.

هدایتی در پایان تذکراتی را با توجه به شروع سال تحصیلی بیان کرد و گفت: وقت را عزیز بشمارید زیرا اینکه نویسنده ماهر شوید زیاد مقاله بنویسید، به مباحثه، یادداشت برداری و خلاصه نویسی اهمیت دهید، در مسابقات علمی شرکت کنید و جرأت سؤال کردن داشته باشید زیرا با سؤال است که انسان رشد می کند.

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر در ادامه مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) شیرود، اظهار کرد: امروزه تعالیم دین مبین اسلام از نان شب برای مردم واجب‌تر است و تمام بشر محتاج این علم هستند و حتی آسایش و سلامت روانشان درگرو کسب این معارف ناب است.

وی با بیان اینکه کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که دوای درد همه بلایا، خودکشی و... معنویت است، گفت: جسم نیاز به تعالیم معنوی دارد و دنیا محتاج این دارو است و امروزه این دارو در دستان شما قرار دارد.

امام‌جمعه تنکابن با اشاره به اینکه طلبه‌ها فکر نکنند کار ساده‌ای انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: یک رسالت تاریخی بی‌نظیر به دوش حوزوی‌ها است و آن بلاغ این معارف شفابخش علوم ناب اسلامی است.

حجت الاسلام پور اکبر در پایان یادآور شد: بسیاری از طلاب در این مسیر بی‌راهه رفتند و به همه‌چیز پشت کردند و باید از خدا خواست تا ما را در این راه ثابت‌قدم بدارد تا بتوانیم در رکاب امام زمان به هدایت مردم بپردازیم./202/950/ب1

ارسال نظرات