۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۵۲۳۲۰
با حضور آیت الله مجتهد شبستری؛

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با حضور آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسؤولان استانی و کشوری برگزار شد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در این مراسم به تشریح اهداف و برنامه‌های خود پرداخت و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی منتسب به دین است و برای خدمت در این ساحت و تبلیغ معارف و احیای شعائر دینی و ارزش های انقلاب در جامعه تشکیل شده است.

وی با اشاره به شرح وظایف این سازمان و با تأکید بر صبغه دینی و فرهنگی منطقه آذربایجان و تبریز خاطرنشان کرد: اقدامات و تلاش های صورت گرفته در این مجموعه باید برای حفظ شان این جایگاه انجام شوند، به ویژه این‌که تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع نیز شناخته می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش و جایگاه مجموعه تبلیغات اسلامی در کشور یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی دینی و برخاسته از بطن انقلاب اسلامی است و به همین دلیل از یافتن توفیق خدمت در چنین نهادی بسیار خرسندم و نهایت تلاش خود را در جهت ارتقای جایگاه این سازمان در استان خواهم داشت.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های 9 ساله حجت الاسلام عظیمی تصریح کرد: اقدامات و خدمات حجت الاسلام عظیمی در طول سالیان گذشته قابل تقدیر بوده و امیدواریم با همکاری تمام زیرمجموعه های مرتبط بتوانیم ضمن ادامه این مسیر، گام های بلندتری برای تحقق اهداف و ماموریت های محوله برداریم.

همچنین حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی به تشریح عملکرد 9 ساله خود پرداخت و اظهار داشت: ساخت و تکمیل چهار مجتمع فرهنگی و اداری در سطح استان، ایجاد محیط اداری برای تمام شهرستان های دارای چارت سازمانی، احداث ۸۳ خانه عالم به عنوان مجری و تشکیل خانه های قرآنی بخشی از اقدامات صورت گرفته در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بوده است.

وی راه اندازی شش اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان های استان، ایجاد ۲۴۵ خانه قرآنی شهری و بیش از ۸۲ خانه قرآنی روستایی، برگزاری ۲۱ مسابقه و طرح قرآنی، اجرای همایش ۱۲ هزار نفری یاوران ولایت، برگزاری ۲۱ همایش روحانیت معظم، ساماندهی یک هزار و ۵۵۰ انجمن اسلامی موجود در استان و ایجاد ۲۸۰ انجمن جدید، افزایش ۷۰ درصدی تعداد روحانیون مستقر نسبت به سال ۸۶ و کسب رتبه های برتر ملی و استانی در حوزه های مختلف را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریت خود برشمرد.

حجت الاسلام حمیدی در پایان خاطر نشان کرد: حمایت های مسؤولان، نهادها و سازمان های مختلف استان و به ویژه کارکنان، همکاران و تمام تشکل های زیرمجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی  آذربایجان شرقی در تحقق حداکثری اهداف و ماموریت های این نهاد موثر بوده است که باید به همین خاطر از تمام آنها تقدیر کرد./935/202/ب3

ارسال نظرات